Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Timesaver diorama

Gestart door nmdsdiesel, 28 augustus 2006, 20:28:18 PM

nmdsdiesel

@ Ludwig

Op onderstaande link vindt U de uitleg van een timesaver.

http://www.wymann.info/ShuntingPuzzles/sw-timesaver.html

Groeten,

Johan
IB, 3 rail => 2 rail, NMBS TP III, IV & V

Gerolf

Ik heb hier geen Sommerfelt-catalogus bij de hand, maar ik meen wel dat er meerdere lengtes beschikbaar zijn in het gamma.
Een tussenmast plaatsen halverwege een rijdraad (dus op 180mm van een 360mm-exemplaar) is niet realistisch: De hoofdhangdraad is immers opgehangen aan de masten, en hoort aan elke mast een hoogste punt te hebben.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Powered By Diesel

Hallo,

Sinds kort ben ik fan van het modelspoorforum en heb me net ingeschreven. Ik kamp met plaatsgebrek en daardoor ben ik ook op zoek gegaan naar een alternatief om toch wat modelspoorplezier te beleven. Na een zoektocht op het, bleek een timesaver of micro-layout de ideale oplossing. Het definitieve spoorplan ligt bijna vast en graag had ik dit hier getoond om jullie mening te horen,
maar ik zou begot niet weten hoe je hier een afbeelding invoegd en ik vind hier niet onmiddellijk info over in het forum.

Interessante websites i.v.m. timesavers:
http://www.wymann.info/ShuntingPuzzles/
http://carendt.us/
running on heavy fuel

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Powered By Diesel

Amai, die reacties da gaat hier vooruit, tis  wa anders dan bij den Belgacom of Electrabel...
Eens kijken of het werkt.
Hier volgt het sporenplan dat ik in gedachten had op een oppervlakte
bovenop een lage kast van 40 x 150 cm


Kwestie van op twee paarden te wedden plak ik hieronder de link:
http://s89.photobucket.com/albums/k236/PoweredByDiesel/?action=view¤t=Spoorplan-9-variant2-spiege.jpg

running on heavy fuel

Gerolf

Photobucket heeft ??n nadeel in combinatie met dit fourm: leestekens (vraagteken vb.) worden blijkbaar niet geaccepteerd binnen een link.

Je kan steeds zien of je post lukt door alvorens je reactie in te sturen, naar het voorbeeld te kijken.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Havoc

Je tekening ertussenplakken is niet gelukt. Als je toch Photobucket gebruikt, onderaan de files die je ingebracht hebt staan er 3 regels: URL, TAG en IMG. Je moet gewoon wat er in de box naast IMG staat selecteren, copi?ren en plakken in je forum-post. Zo simpel.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

13erke

Kzal je een beetje helpen:
je neemt je url adres (het eerste) en dat kopier je tussen deze twee tekens

Jurgen

Je was me net voor 13erke [;)]
"(IMG)""(/IMG)" Dit zijn de tekens waartussen je de link moet plaatsen, maar dan wel met vierkante haakjes. Dus deze; [ en ]. Om het bericht van 13erke dan maar volledig te maken. [;)]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

13erke

citaat:
"(IMG)""(/IMG)" Dit zijn de tekens waartussen je de link moet plaatsen, maar dan wel met vierkante haakjes. Dus deze; [ en ]. Om het bericht van 13erke dan maar volledig te maken.

Bedankt, ze waren weggevallen[:I]

nmdsdiesel

@ Powered by diesel

het ziet er naar uit dat je wel heel weinig plaats hebt. Zou het niet beter zijn om een diorama te maken ipv een timesaver in HO? Het plan dat je nu hebt is toch vrij vol met spoor. Misschien moet je naar een kleine schaal overstappen?

Ik gebruik mijn timesaver ook voor het permanent opstellen van treinstellen. De 'baan' wordt wel functioneel voor het rangeren, ik heb daar als max gerekend met een 77 en 2 platte wagens. Wat zou jij gebruiken?

In idergeval veel succes met de baan. Als het af is verkrijg je een exclusief meubel!

Groeten,

Johan
IB, 3 rail => 2 rail, NMBS TP III, IV & V

Powered By Diesel

Ik zou het situeren in tijdperk III met een dieselloc typ 260 met 2 korte goederenwagons (gesloten en plat) van max 11 cm lengte. Indien ik er een stationsomgeving van maak kan ik ook nog de railbus reeks 45 inzetten. Naast de kast komt een rolbrug voor het wisselen van de treinsamenstelling.
running on heavy fuel

Powered By Diesel

De opmerking over teveel sporen op een beperkte oppervlakte was terecht.
Na lang tekenen en knoeien aan het plan ben ik tot een nieuwe versie gekomen. Het concept van de baan is een station aan een lijn richting Frankrijk. De gloriedagen zijn voorbij en de lijn is gesloten voor internationaal vervoer en deels opgebroken. Dit station is de eindhalte van de lijn geworden en wordt dagelijks bediend door een railbus type 45. Verder is er nog wat goederenverkeer met een reeks 260 rangeerlokomotief met maximaal 2 korte wagens. De baan situeert zich in tijdperk III. Het stationsgebouw zou ik nabouwen (allez toch een eerste poging wagen met MSM bij de hand) naar het voorbeeld van Matagne-la-Grande.



Zijn er nog kritische punten die ik over het hoofd zie of lijkt het realistisch?  

running on heavy fuel

nmdsdiesel

Ziet er veel beter uit dan je eerder ontwerp.
Hoe ga je de goederenwagens lossen? In de MSM staat er een artikel over de loskade/weg naast het goederenspoor. Zou je dan ook een kleine depot voorzien?

Groeten,

Johan
IB, 3 rail => 2 rail, NMBS TP III, IV & V