Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Forum of chatbox ?????

Gestart door Rochevalien, 28 augustus 2006, 19:48:58 PM

argilla

citaat:
Geplaatst door tonycabus

Mag ik ook nog eens iets zeggen?
De regels zijn, zoals een schrander iemand opmerkte, eigenlijk alleen maar regels van goed fatsoen die als herinnering voor bepaalde personen daar geplaatst zijn. Men zou anders wel kunnen beweren dat op ons forum geen gedragsregels gelden.
Wat nu namen en zo betreft, op de meeste fora (dit is geen chatbox voor ouwe 'vrijgezellen' en 'alleenstaande' dames) is het eerder regel dan uitzondering dat je je naam laat weten. Veilig surfen begint met goede antivirus- en antispyware-softs. En niet reageren op phishing-mails.
Persoonlijk vond ik het veel leuker Gerrit zus en Jan zo en Marc dendie en Johan kweeniemeer te ontmoeten. We doen hier niks waar we ons over moeten schamen, dus schuw het gebruik van je eigen naam niet. Nicknames kunnen, uiteraard, maar teken met je voornaam en vul jullie profiel in asjeblieft.
En meer mods, dat wordt overwogen...[;)]



100% met je eens, Tony. Het staat anderen vrij die, niet akkoord gaan met de hier geldende regels, zelf een forum te beginnen.[;)]
Marc ( Argilla)
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

ysbeer

citaat:
Geplaatst door tonycabus

Mag ik ook nog eens iets zeggen?
De regels zijn, zoals een schrander iemand opmerkte, eigenlijk alleen maar regels van goed fatsoen die als herinnering voor bepaalde personen daar geplaatst zijn. Men zou anders wel kunnen beweren dat op ons forum geen gedragsregels gelden.
En meer mods, dat wordt overwogen...[;)]



Met wat hierboven staat zal volgens mij iedereen het wel eens zijn.
En het aantal overtredingen op DEZE regel is gering en rechtvardig absoluut geen verdere controle.
Waar moeten die nieuwe mods dan opgaan toezien[?][?]
Dat ieder zich exact aan het onderwerp houdt,ik vind soms de zijwegen nog leuker dan het eigenlijke onderwerp,en wat is er optegen eens af te dwalen.
We praten toch niet over leven of dood.
En wat doet de mod dan de zijwegen verwijderen (leuk hoor).
Ik denk (ik denk soms)dat vele met mij dit soort bevoogding niet zullen waarderen,en misschien net als ik,wanneer een goed bedoelde reactie zou worden gewist,dit forum ook uit hun computer zullen wissen.
Misschien zie ik het te zwart,dat kan,maar heren voorstanders vertel mij dan eens de taak van nieuwe MODS.
Tonny nabootsen lijkt mij niet nodig.

ten overvloeden,ik ben niet boos

wim ysbeer

Nonkelronnie

citaat:
Geplaatst door ysbeer
nou ik niet.
Ik hoop van de censuur gespaart te mogen worden,ook al zeg ik wel eens wat, dat niet door iedereen gewaardeerd wordt.
Tot nog toe kom dat tenminste nog.
Asjeblieft bespaar ons de zedenmeesters.


Het gaat hem niet om censuur. De taken van een mod zijn veel uitgebreider: topics splitsen die teveel off-topic gaan, topics verplaatsen die in een verkeerd forumdeel staan, en dan is er nog het modereren van gesprekken.
Je moet dat niet zien als censuur,het gaat hem erom dat er verschillende manieren zijn om je mening te verkondigen (vriendelijk,normaal,grof,brutaal,...)
Verspreid je mening gewoon zonder mensen te kwetsen, en dan moet een mod niets doen met jouw posts.
Je moet op straat ook geen negationistische of racistische uitspraken doen, en dat zie je toch ook niet als censuur?
(ik bestempel je hier niet als een persoon die dat zou doen, helemaal niet, het is maar een voorbeeld). Er zijn nu eenmaal bepaalde regels die gevolgd moeten worden, punt uit.

janjozef

- Over wat censuur is kunnen we discussieren, en in al de rest van de wereld is racisme iets anders dan in europa, die van blood... enz... vinden zichezelf ook geen racisten.
- Een gespreksmoderator die gaat dan doen zoals op TV : als het de moderator niet aanstaat of hij zelf onder vuur ligt : gewoon afbreken, nee bedankt. Voor mij mag het maar moet het niet en zoals ik al zei van diegene die hier op het forum zitten hebben de meeste zichzelf al verbrand.
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Havoc

citaat:
Asjeblieft bespaar ons de zedenmeesters.


Amen. Enig probleem is dat dit diegenen zijn die het hardste roepen, en nu dus hun goesting krijgen.

citaat:
Een gespreksmoderator die gaat dan doen zoals op TV : als het de moderator niet aanstaat of hij zelf onder vuur ligt : gewoon afbreken, nee bedankt. Voor mij mag het maar moet het niet en zoals ik al zei van diegene die hier op het forum zitten hebben de meeste zichzelf al verbrand.


Kan ik ook missen.

citaat:
opics splitsen die teveel off-topic gaan, topics verplaatsen die in een verkeerd forumdeel staan, en dan is er nog het modereren van gesprekken.


Splitsen is hetzelfde als deleten, je vernietigt de gang van gedachten. Verkeerde forums, tot daar aan toe. Modereren van gesprekken, als je daarmee begint ben je verkeerd beter, dan zit je in bij die TV-moderators.

citaat:
Ik denk (ik denk soms)dat vele met mij dit soort bevoogding niet zullen waarderen,en misschien net als ik,wanneer een goed bedoelde reactie zou worden gewist,dit forum ook uit hun computer zullen wissen.


Ik denk dat niet alleen, maar zal dat ook doen.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

erik de noorman

citaat:
--------------------------------------------------------------------------------
Ik denk (ik denk soms)dat vele met mij dit soort bevoogding niet zullen waarderen,en misschien net als ik,wanneer een goed bedoelde reactie zou worden gewist,dit forum ook uit hun computer zullen wissen.
--------------------------------------------------------------------------------


Idem.

Erik.

Rochevalien

citaat:
Geplaatst door ysbeer

citaat:
Geplaatst door tonycabus

Mag ik ook nog eens iets zeggen?
De regels zijn, zoals een schrander iemand opmerkte, eigenlijk alleen maar regels van goed fatsoen die als herinnering voor bepaalde personen daar geplaatst zijn. Men zou anders wel kunnen beweren dat op ons forum geen gedragsregels gelden.
En meer mods, dat wordt overwogen...[;)]



Met wat hierboven staat zal volgens mij iedereen het wel eens zijn.
En het aantal overtredingen op DEZE regel is gering en rechtvardig absoluut geen verdere controle.
Waar moeten die nieuwe mods dan opgaan toezien[?][?]
Dat ieder zich exact aan het onderwerp houdt,ik vind soms de zijwegen nog leuker dan het eigenlijke onderwerp,en wat is er optegen eens af te dwalen.
We praten toch niet over leven of dood.
En wat doet de mod dan de zijwegen verwijderen (leuk hoor).
Ik denk (ik denk soms)dat vele met mij dit soort bevoogding niet zullen waarderen,en misschien net als ik,wanneer een goed bedoelde reactie zou worden gewist,dit forum ook uit hun computer zullen wissen.
Misschien zie ik het te zwart,dat kan,maar heren voorstanders vertel mij dan eens de taak van nieuwe MODS.
Tonny nabootsen lijkt mij niet nodig.

ten overvloeden,ik ben niet boos

wim ysbeer




>>>>Dat denk ik dus helemaal niet!!!! Die regeltjes waar ik het in het begin van dze draad over had zijn bedoeld om iedereen
op het pad van fatsoen en respect voor de anderen te houden.
Diegenen die nu zitten te roepen dat er geen mods extra nodig zijn ,zijn in mijn ogen niets minder dan "hooligans"of "outlaws" die alle geldende normen aan hun laars lappen.Maar dat is niet alleen hier,kijk bv maar eens hoe het er in het dagelijkse verkeer op de weg aan toe gaat :gsm-en aan het stuur,rechts inhalen,over de doorlopende witte lijn inhalen,moto's op de stippellijnen[:(!],enz,enz.Allemaal regeltjes met eenzelfde doel:de hele boel een beetje op het juiste spoor houden.Gaan we die dan ook allemaal overboord gooien????

Gerrit

ysbeer

Lieve Hemel.
Overdrijven we nu niet heel heel heel vreselijk veel.[:(!][:(!]
Natuurlijk ben ik voor goede vormen en waarde dat schrijf ik toch ook
Maar hoeveel echt uit de hand lopende dingen hebben we hier nu mee gemaakt,niet veel
Oke er zegt wel eens iemand iets dat niet zo fraai overkomt maar echt schandalig nee nooit mee gemaakt.
De rest of tonny roepen de persoon tot de orde en het is weer stil in het glas water.
nee het val alles best mee als het overal zo vreedzaam toeging als hier dan zou de wereld er beter uitzien.

En sorry wie begint nu weer ons uit te schelden voor Hooligans.
Ik niet hoor.
Dus verbeter de wereld......................................zelf


wim ysbeer

Havoc

citaat:
Diegenen die nu zitten te roepen dat er geen mods extra nodig zijn ,zijn in mijn ogen niets minder dan "hooligans"of "outlaws" die alle geldende normen aan hun laars lappen.


Roche, als je der zo over denkt, en dat wordt de nieuwe stijl van het forum...doe dan maar voort zonder mij zulle. Chinese/ijzeren gordijn toestanden kan ik missen. Er zijn genoeg forums waar gezond verstand genoeg in de meerderheid is.

Als je last hebt dat ze je rechts inhalen, dan moet je eens beginnen met rechts te rijden! Permanent links rijden is een overtreding... (behalve in het oude "Empire").
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Nonkelronnie

citaat:
Geplaatst door Havoc
citaat:
topics splitsen die teveel off-topic gaan, topics verplaatsen die in een verkeerd forumdeel staan, en dan is er nog het modereren van gesprekken.


Splitsen is hetzelfde als deleten, je vernietigt de gang van gedachten.


Dit duidt er dus op dat je niet weet waarover je het hebt.
Een topic splitsen is het off-topic deel in een nieuw topic plaatsen met een naam die slaat op waarover het gaat, en de delen die niet off-topic zijn laat je natuurlijk staan

Havoc

Zodoende weet niemand meer waar dat staat, en is het off-topic deel (dat misschien wel interessant is) verloren. De originele draad sterft dan ook uit, want niemend komt er meer kijken. Dus had je even goed alles kunnen wegsmijten.

Waarom is dit het enige forum waar zo gemekkerd wordt over die dingen?
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Rochevalien

citaat:
Geplaatst door Havoc

citaat:
Diegenen die nu zitten te roepen dat er geen mods extra nodig zijn ,zijn in mijn ogen niets minder dan "hooligans"of "outlaws" die alle geldende normen aan hun laars lappen.


Roche, als je der zo over denkt, en dat wordt de nieuwe stijl van het forum...doe dan maar voort zonder mij zulle. Chinese/ijzeren gordijn toestanden kan ik missen. Er zijn genoeg forums waar gezond verstand genoeg in de meerderheid is.

Als je last hebt dat ze je rechts inhalen, dan moet je eens beginnen met rechts te rijden! Permanent links rijden is een overtreding... (behalve in het oude "Empire").




Beste,dit is mijn eigen mening en dus niet noodzakelijk die van MSM .We kunnen pas ?cht van Chinese of ijzeren-gordijn toestanden spreken als je niet meer mag zeggen wat je denkt.
In meen ook dat het deleten van oude topics (en oude zever) geen censuur is maar gewoon een blijk is van gezond verstand en van praktisch inzicht.
Wie wil er nu nog bijvoorbeeld al die blabla herlezen die steevast neergepent word als er een nieuw nummer gaat verschijnen??
De draadjes waar w?l iets zinnigs en bruikbaar wordt verteld zouden samengebundeld kunnen worden per onderwerp,bv scenery,sporenleggen,digitaal enz.Bij Yahoo zou dat dan de files heten.
Ik denk ook dat veel nieuwelingen in de hobby het niet zien zitten om al die oude draden te zitten herlezen en stellen bijgevolg steeds opnieuw dezelde vragen.(niet dat mij dat stoort)
Dit soort werk zou door meerdere mods kunnen gedaan worden .
De vergelijking tussen een mod en een moderator tijdens een tv debat gaat ook niet op,op tv moeten de beide partijen hun zeg kunnen doen en dat kan niet als ??n van de twee steeds aan het woord blijft. Daarom komt zo een moderator soms tussenbeide en ook als de vraag ontweken wordt of als de zendtijd op is.Zulke toestanden kennen we hier niet.
En den Tony kan ook niet eeuwig en altijd moderator spelen,of wel???

Gerrit

martintje

citaat:
Geplaatst door Havoc

Zodoende weet niemand meer waar dat staat, en is het off-topic deel (dat misschien wel interessant is) verloren. De originele draad sterft dan ook uit, want niemend komt er meer kijken. Dus had je even goed alles kunnen wegsmijten.

Waarom is dit het enige forum waar zo gemekkerd wordt over die dingen?



Helemaal mee eens Johan, en in mijn ogen zijn het juist de mensen die 70 km op de linkerbaan rijden die zeuren om meer snelheids controles, maar dat terzijde.
Dit is niet het enige forum met gemekker ( overigens weer zeer vermakelijk kost om te lezen en volgen)
Er was nog een heel groot Forum waar veel gemekker was, en waar gezeurd werd door de 1 om meer mods, en door de ander om wat minder geveeg........en we weten allemaal wat er met dat forum gebeurt is door dat gemekker [^]
Als ik tegen meer mods ben, ben ik er wel weer trots op dat ik werelds eerste modelspoorhooligan ben, of heet ik nu BILLY DE modelbouwKIT???
Mvg Marty

tonycabus

Wat bedoelen we nou?
Wel, in het kort: er was eens... een tijd, dat ik tijd genoeg (en zelfs teveel) had om me met dit forum bezig te houden. Intussen heb ik veel minder vrije tijd en ben ik soms lang onderweg. In de trein of achter het stuur kan ik dus niet 'modderen'.
Niet dat het zoveel nodig is, want als het egens wat fout loopt is er wel een of andere brave ziel die de hand opsteekt en 'Ho!' roept.
Dat noemen we een 'zelfmodererend forum', omdat de overgrote meerderheid van de leden begaan is met het lot van het forum en er het beste mee voor heeft. Namen hoef ik niet te noemen, zowat iedereen doet daaraan mee. En het resultaat is dat het over het algemeen nog erg meevalt.
Modereren is een ding, animeren een ander. Persoonlijk zie ik de rol van moderator in een beschaafd forum meer als iemand die af en toe ook eens een balletje opgooit, wat zeg ik, de knuppel in het hoenderhok gooit. Om standpunten en meningen te horen, of vernieuwende idee?n die de gemeenschap ten goede komen.
Elke draad schuift hier of daar wel eens uit, wat wil je, het ene woord brengt het andere mee. "De rode draad kruipt ook wel eens door het oog van een naald" schreef ooit Hugo Olaerts.
Daar heb ik persoonlijk weinig moeite mee. Maar tijd heb ik tegenwoordig gewoon veel minder. Ik zit sowieso voor bijna 100% in het modelspoorgebeuren maar een klein beetje priv?leven wil ik ook.
Vandaar dus...
Censureren en amputeren zal dus niet voor direct zijn.
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

tonycabus

O ja, en wat de 2rail-3rail-'vete' betreft, als Davy nou eens ophield met dat eeuwige ophemelen van zijn lievelingsmerk zou dat al een flinke stap vooruit zijn. Iedereen weet dat elke modelspoorfabrikant kwaliteit maakt, en dat de verhouding tussen kwaliteit en prijs bij de meesten echt wel goed is te noemen.
Voor mij is er geen ??n merk beter dan een ander. Smaken verschillen, dat is zeker. Wie wil drierailen doet dat dus met een gerust hart, wie wil tweerailen ook.
Als een tweerailer dus al eens 'oneerbiedig' doet tov het 3-rail-systeem komt dat gewoon omdat fanatiekelingen van de 3-rail-zijde daar w??r eens aanleiding toe gaven.
't Is wel gek dat zoiets (fanatiekelingen) niet bestaat in de 2-rail-gilde[?][V][:0]
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)