Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Forum of chatbox ?????

Gestart door Rochevalien, 28 augustus 2006, 19:48:58 PM

Rochevalien

Nog even een losse bedenking :volgens mij zitten die leden die geen boodschap hebben aan het gebruik van ?chte namen,gewoon tijdens hun werkuren te surfen (oa op dit forum).Zodoende laten ze geen sporen na moest hun baas het in zijn (of haar)hoofd halen even te googelen naar de web-aktiviteiten van het personeel.En lach daar maar niet mee,dat gebeurd ?cht.

Gerrit

loebaske

Dat is just Gerrit, en zo zijn er veel, en niet alleen voor ons forum, maar op veel andere sites, dat is al eerder gebleken uit
rond vragingen.
Maar swat, ik kan dit niet doen, want ik ben ganse dagen op de baan.
Zou al een draagbare pc moeten hebben, om zo eens tijdens het rood licht te surfen  [:D][:D]

Havoc

citaat:
Even terug komend op die nicknames; ten eerste ik ben volledig tegen persoonlijke naam, gebruik die zelfs niet voor men mailadres...


Daar heb je gelijk in. Dit is een van de eerste stelregels voor veilig surfen.

citaat:
Nog even een losse bedenking :volgens mij zitten die leden die geen boodschap hebben aan het gebruik van ?chte namen,gewoon tijdens hun werkuren te surfen (oa op dit forum).Zodoende laten ze geen sporen na moest hun baas het in zijn (of haar)hoofd halen even te googelen naar de web-aktiviteiten van het personeel.En lach daar maar niet mee,dat gebeurd ?cht.


Als je denkt dat je dan geen sporen nalaat, moet je dringend eens beginnen leren hoe een netwerk werkt. Iedere pc is ??nduidig te traceren ongeacht welke naam jij intypt op het forum. De baas kan perfect zien op wlke sites jouw pc allemaal geweest is en wat jij daar getypt hebt. En vermits het bezoeken van een site die niets met het werk te maken heeft eigenlijk genoeg is om iemand aan de deur te laten zetten, heeft hij dus niet eens je naam nodig. Trouwens, in je brower-cache is toch alles terug te vinden. (nadenkertje: wat als er iemand met jouw pc idiote dingen doet terwijl je even in een vergadering zit?)

Langs de andere kant, als ze niets tegen je zoeken is het weinig waarschijnlijk dat je er problemen mee zal hebben. (neem dit niet als een vrijkaart, stel je op de hoogte van de internet gebruik regels van de plaats waar je werkt!) Een 10-tal jaar geleden was de logfile van 1 maand internetgebruik ongeveer 2GB tekst (bedrijf met ongeveer 80 werknemers). Om daar te gaan zien wie waar zit is een jobke. Er werd enkel eens doorgelopen op eventuele XXX sites. Als dat wat overdreven was, dan gingen er enkele mails rond. En die sites gingen dan bij de favorieten van de IT manager...
Met vakantie voor onbepaalde duur.

tonycabus

Mag ik ook nog eens iets zeggen?
De regels zijn, zoals een schrander iemand opmerkte, eigenlijk alleen maar regels van goed fatsoen die als herinnering voor bepaalde personen daar geplaatst zijn. Men zou anders wel kunnen beweren dat op ons forum geen gedragsregels gelden.
Wat nu namen en zo betreft, op de meeste fora (dit is geen chatbox voor ouwe 'vrijgezellen' en 'alleenstaande' dames) is het eerder regel dan uitzondering dat je je naam laat weten. Veilig surfen begint met goede antivirus- en antispyware-softs. En niet reageren op phishing-mails.
Persoonlijk vond ik het veel leuker Gerrit zus en Jan zo en Marc dendie en Johan kweeniemeer te ontmoeten. We doen hier niks waar we ons over moeten schamen, dus schuw het gebruik van je eigen naam niet. Nicknames kunnen, uiteraard, maar teken met je voornaam en vul jullie profiel in asjeblieft.
En meer mods, dat wordt overwogen...[;)]
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

n/a

citaat:
Geplaatst door loebaske

Dat is just Gerrit, en zo zijn er veel, en niet alleen voor ons forum, maar op veel andere sites, dat is al eerder gebleken uit
rond vragingen.
Maar swat, ik kan dit niet doen, want ik ben ganse dagen op de baan.
Zou al een draagbare pc moeten hebben, om zo eens tijdens het rood licht te surfen  [:D][:D]



Eerder in dit draadje had men het over taalfouten.
Komt "swat"niet van het frans en moet het soit zijn?

Flip

loebaske

Das is duidelijke taal Tony, en zekers wat betreft de topic ons "profiel" als iedereen daar zijn kleine info inzet, weet men al ongeveer wie en wat is, zou bijna durven vragen aan Tony, als men zich aanmeld om op dit forum te komen, dat men eigenlijk ook verplicht word om ook openbaar het "profiel" in te vullen.
En hopelijk kunnen forum leden onder elkaar treffen op de stand van MSM in Mechelen, en zoals ik al zei < ik geef me niet bloot op het net > maar jullie mogen gerust weten wie ik ben...[;)]

janjozef

wel loebaske van mij mag je uw kleren aanhouden, bloot heb ik weinig intresse, sorry ouwe jongen [:)]

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Rochevalien

citaat:
Geplaatst door tonycabus

Mag ik ook nog eens iets zeggen?
De regels zijn, zoals een schrander iemand opmerkte, eigenlijk alleen maar regels van goed fatsoen die als herinnering voor bepaalde personen daar geplaatst zijn. Men zou anders wel kunnen beweren dat op ons forum geen gedragsregels gelden.
Wat nu namen en zo betreft, op de meeste fora (dit is geen chatbox voor ouwe 'vrijgezellen' en 'alleenstaande' dames) is het eerder regel dan uitzondering dat je je naam laat weten. Veilig surfen begint met goede antivirus- en antispyware-softs. En niet reageren op phishing-mails.
Persoonlijk vond ik het veel leuker Gerrit zus en Jan zo en Marc dendie en Johan kweeniemeer te ontmoeten. We doen hier niks waar we ons over moeten schamen, dus schuw het gebruik van je eigen naam niet. Nicknames kunnen, uiteraard, maar teken met je voornaam en vul jullie profiel in asjeblieft.


En meer mods, dat wordt overwogen...[;)]

Bij wie moet ik zijn om voor dit joppeke te solliciteren[:p][;)]??
Gerrit


Havoc

Ah-ha, Tony leeft ook nog! Waar hangt gij tegenwoordig uit jong? Het is te merken dat ge hier niet veel meer komt. Als de kat van huis is...

citaat:
Bij wie moet ik zijn om voor dit joppeke te solliciteren??
Gerrit


Enkel chinese vrijwilligers komen in aanmerking. Als je enthousiast zijt om er tegenaan te gaan, ben je op voorhand ongeschikt.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

janjozef

het feit is dat er op dit ogenblik zeer weinig mensen op het forum zitten die geschikt zijn voor mod, toch niet van de vaste schrijvers, allemaal hebben we ons al laten verleiden op een antwoordje. sorry jongens,

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Rochevalien

Waaraan moet iemand dan voldoen om een goeie Mod te zijn????


Gerrit

Gerolf

citaat:
Geplaatst door Rochevalien
Waaraan moet iemand dan voldoen om een goeie Mod te zijn????
1m80, knap, intelligent, lichtgrijzend haar, ... [:D] [:o)]

... dit om duidelijk te maken dat ik hier niet wens te beginnen aan een "verlanglijstje".
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

tonycabus

baardje, sigaartje......en nen Duvel derbij.
Dat zijn ingredienten voor een goed 'gemodereerd' gesprek. Maar donker haar, bril, modelbouwtalent en zo zijn ook welkom[;)]
Ik hou de kandidaturen in beraad.
Zeggen dat er forums zijn waar elke 'discipline' zo zijn eigen mod heeft.
En als jullie nu denken dat ik hier maar weinig kom, dan is dat gewoon omdat ik ook probeer ieders mening te respecteren. Maar het aantal deelnemers groeit gestaag en af en toe moet ik toch wel eens ingrijpen, of ik laat het iemand doen...
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

ysbeer

Ook belgen verschillen niet zoveel van nederlanders merk ik nu

Als we het maar van boven af iedereen zoveel mogelijk aan regels kunnen binden met de bijbehorende controle en voorschriften dan leven we op

nou ik niet.
Ik hoop van de censuur gespaart te mogen worden,ook al zeg ik wel eens wat, dat niet door iedereen gewaardeerd wordt.
Tot nog toe kom dat tenminste nog.
Asjeblieft bespaar ons de zedenmeesters.

wim ysbeer



janjozef

Naar mijn mening mag een toekomstige mod niet iemand zijn die snel op zijn paard zit, en eerlijk veel zitten er zo niet hier [:I]. Ik wil het zelfs niet zijn aangezien ik dan te dikwijls op mijn tanden zou moeten bijten. En Gerolf toch bedank dat je aan mij denkt [:D]

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem