wie maakt er bruggen??

Gestart door dancer, 28 augustus 2006, 18:52:47 PM

13erke

@loebaske ,
staat die brug bij u thuis? Wa een ding zeg

ERVIN

citaat:
Geplaatst door janjozef

alleen wie kan zulk een brug van meer dan 1 meter plaatsen.

Jan



Ikke.[:D][;)]

janjozef

OK, wie met een normale baan enz....... [:D][:D], maar het is wel een grote brug, eenvoudig maar toch mooi zeker het zijaanzicht met zo'n 20 die passeerd.

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

loebaske

Nieje, die brug staat niet bij me thuis, die is een beetje te lang
2.20m, die hangt over de trap naar ons clublokaal, die kan je in real life bezichtigen tijdens ons open weekend, die is gebouwd in het hout, spanten gemaakt in model en de ophanging van het spoor gebeurd door fietsspaken, we hebben er veel werk en tijd ingestoken maar zijn er fier op [;)]

rixke rail

citaat:
Geplaatst door loebaske
..., we hebben er veel werk en tijd ingestoken maar zijn er fier op [;)]



Terecht ! Vakwerk ! Verbindt die dan twee delen van jullie clubbaan ?
Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

modelbaanHO

Op mijn oude baan had ik 2 zelfgemaakte bruggen. De brug over de weg is naar een ontwerp uit een MIBA Special. Ze is helemaal gemaakt in balsahout (verschillende diktes varierend van 1 mm tot 4 mm) en daarna beplakt met steentjespapier van Faller.


De volgende brug is volledig zelf ontworpen en is gemaakt uit triplex van 6 mm dik. De binnenkanten van de bogen zijn eerst toegeplakt met dik tekenpapier. Daarna is het geheel afwerkt met steentjespapier van Faller.









De foto's zijn van een slechte kwaliteit (een digitaal fototoestel uit de prehistorie)

Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

ERVIN

Amaai ModelbaanH0,mooie bruggen man!![:0][:0]
Foto's zien er toch goed uit??[;)]

loebaske

Idd. de foto's zien er goed uit, en dat niet alleen, het eindresultaat mag er zekers zijn, proficiaat.  [;)]

en voor Rixke, deze brug verbind de paradebaan met het schaduwstation, je ziet het eigenlijk niet omdat we door twee muren gaan [;)][;)][;)]

tufken

Amaai Luc, knap gedaan.

Je mag dat voor mij ook doen.. [;)]
" Met een lach en wat meer positief denken is het leven zoveel mooier "


loebaske

Die is niet gemaakt in model, maar wel schaal 1/1 en zoals je kunt
zien zijn de bruggen een stuk moderner geworden......








mini-bs

Ben bezig met de Pont des Allemands uit Vis?. Volledig in profieltjes van Slaters en co. De eindafwerking nadert en dan zou die brug zo'n 3 meter lang moeten zijn, dat moet omdat dat op schaal is maar vooral omdat ik de lengte van een raam er mee wil overbruggen.

een foto op het net gevonden onder :
http://members.lycos.nl/locvandemaand/locvandemaand/locfebruari/26.jpg

ben nu nog aan de wandelpaden langszij en in het midden van de brug bezig, en daarna moet alles onder de verfspuit.
Is wel veel meer werk dan een mens verwacht, door de grootte vooral zeer eentonig werk en dat ontmoedigt wel wat , maar allez 't einde is in zicht [:D]
 

Anarchy

Mini-bs, heb je dat volledig uit plasticard gemaakt? Kan al niet wachten om het resultaat te zien!

loebaske

Kan dat best geloven dat het soms ontmoedigend werkt....maar denk als het zal af zijn dat je gelukkig zal zijn dat je dit gedaan heb.
En als je Kristof gebruikt als de fotograaf, zal je wel voldoende doku hebben.