Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

TSP: Festival op “Le Chemin de Fer du Bocq”

Gestart door Bibke, 18 juli 2018, 13:49:48 PM

renstimpie


dieselfreak

Citaat van: Michiel op 23 juli 2018, 20:03:09 PM
Misschien, in plaats van elkaar te staan verwijten wat er zoal is foutgelopen de afgelopen X decenia, waarom niet eens de koppen bij elkaar steken, en samen zoeken naar constructieve oplossingen? Misschien is de tijd van samenwerking aangebroken. 't Is maar een idee.  ::) 

(... zei de naïve optimist)

Zolang iedereen blijft vasthouden aan zijn eigen waarheden en ideeën acht ik de kans hierop grosso modo nihil, maar wie het eens proberen wil die mag.
MC

kno

Tja,

er is momenteel veel materieel te koop bij TSP, CF3F, Kolenspoor en andere...
en ook een paar spoorlijnen in vrij goed stat die buiten dienst gaan wegen gebrek aan klanten.

Niet aarzelen om uw eigen toeristische trein te starten, mannen...

FREMO e.V. - afd België

Citaat van: kno op 24 juli 2018, 01:18:30 AM
Tja,

er is momenteel veel materieel te koop bij TSP, CF3F, Kolenspoor en andere...
en ook een paar spoorlijnen in vrij goed stat die buiten dienst gaan wegen gebrek aan klanten.

Niet aarzelen om uw eigen toeristische trein te starten, mannen... 

/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-

Ook nog een naïeve optimist ! ! ! !

Beste mensen,

Daar ik de laatste jaren veel opleidingen heb gedaan voornamelijk in het buitenland, kan ik toch duidelijk het verschil in onze toestand en deze met de andere Europese landen vergelijken.

Zolang de H U I D I G E wetgeving op historisch materieel blijft bestaan, is de kans zeer groot dat er binnen kort enkel nog 'plaatjes' over zullen blijven.

België was het EERSTE land op het vaste continent van Europa die zich resoluut richtte op de spoorwegen.
Wat is er overgebleven?  Bijna niets meer! Zelfs GEEN Nationale verzameling die de naam waardig is. Deze bestaat wel in GB, F, D, DK, CH, I, CZ.

Indien de mensen van het beleid enkel kunnen kijken naar nieuw materiaal, dan zijn zij zeer kortzichtig. Een aanpassing van de wetgeving rustende op een gedeeltelijke Duitse en Zwitserse wetgeving zou al veel kunnen teweeg brengen.
Vb. in de beide voorgenoemde landen kunnen andere transport firma's, dan de nationale, zich ook voort bewegen met de stroomdraad.  In België wordt dit uitgesloten.

Gaan samen zitten en erover gaan spreken. Is in de huidige samenstelling van de verschillende museum organisaties en de 2 nationale vervoersbedrijven NIET mogelijk.
Veel te grote ego's en na-ijver.   Iemand zal hier moeten duidelijk een stap vooruit zetten!

Verenigingen zijn opgericht als "MUSEUM" bedrijven. Daaruit zou het volgende moeten voortvloeien, dat zij zich uitsluitend richten op het bewaren van historisch materieel, herstellen en vooral het zoveel als mogelijk inzetten van dit materieel.
Ook hun vrijwilligers personeel met de juiste houding en wederzijds respect behandelen, niet zoals nu, zich in kliekjes en #Ons kent ONS# en er zijn ook personen aanwezig met andere privé bedoelingen! Ben daar zelf het slachtoffer van geweest. In zo'n situatie stap ik liever op. Kom uit een familie van 7 generaties spoorweg beambten.

Er van uitgaande, dat wat gebeurd is moet worden beschouwd als voorbij, doch wel rekeninghoudende met de daaruit lopende gevolgen, plus de aankomende verdere verdeling in dit land, zal het zeker niet gemakkelijk zijn om een goede gemeenschappelijke deler te kunnen vinden, maar ik wil mij er wel voor inzetten, als neutraal persoon uiteraard!

Veiligheid gaat voor alles, maar OVER VEILIGHEID is niet goed. Zoals mijn overgrootmoeder steeds weer haalde, indien er een # T E# of een # O V E R # tevoorschijn wordt gehaald, IS HET VERKEERD.

Miljoenen gemeenschapsfondsen stoppen in een locomotief ( die niet geheel representatief is wat onze nationale bedrijven hebben voortgebracht ) in de huidige wetgeving is een aanfluiting, plus totale onzin in de huidige nationale wetgeving. Fondsen konden best aan andere projecten besteed worden.

Dat waren enkele van mijn bedenkingen.
Mvg,
     

Onafhankelijk machinist (Stoom enkel + Compound).

Instructeur/Lesgever in Europa enkel.

FREMO e.V. - afd België

#19
Vervolg,

Ik ben onlangs een Algemene vergadering van een vereniging bijgewoond, dit als buitenstaander, een vereniging die het SPOOR wil duidelijk bevorderen in een bepaalde streek, en heb hier ook moeten vaststellen, dat de beleids-regels werden opgesteld door enkelingen, worden aangekondigd en door een zeer kleine minderheid (25%) van de aanwezigen moeten worden goedgekeurd.

Is dit goed of slecht.

Voor mij persoonlijk 'SLECHT', maar dit vertegenwoordigd de huidige situatie want tegenwoordig zit iedereen op "#Anti#Sociale media", met hun §ananas in de hand§ en maar reageren, zonder dat zij de andere kunnen leren kennen, dit tijdens een goed gesprek persoon tot persoon.

De Nationale spoorweg maatschappij doet in een bepaalde regio een goed voorstel om meer reizigers te verwerven, echter een paar maanden later zadelen zij deze reizigers op met werken, treinen vervangen door bussen, die duidelijk NIET gecoördineerd werden, want uitstel na uitstel,dit door ontbrekende vitale onderdelen, met gevolg dat de toegenomen passagiers bezetting van de treinen die met 20% steeg, nu is omgedraaid in een 65% à 70% daling!

Goed wetende dat deze passagiers in het W-E enkel en alleen afhankelijk zijn van dit transport,
want GEEN openbaar vervoer met de bus, die enkel soms rijdt van 06:00 uur smorgens tot 19:00 uur s' avonds tijdens weekdagen.

Moet er nog gravel(zand) zijn.

Mvg.

Onafhankelijk machinist (Stoom enkel + Compound).

Instructeur/Lesgever in Europa enkel.

dieselfreak

M.a.w. zo eenvoudig is het allemaal niet, maar wat wil je in een land met zes regeringen en een opgesplitste spoorwegmaatschappij waarvan de verschillende entiteiten onderling elkaar tegenwerken. En de spoorwegverenigingen zijn in hetzelfde bedje ziek. Doet mij denken aan het lied van The talking heads 'Road to nowhere' of in het beste geval met jaren vertraging. :(
MC

Bibke

Citaat van: rgp op 23 juli 2018, 17:01:27 PM
Als een lid tegengehouden moet worden om geen slagen uit te delen aan een omstaander en dat lid niet ter orde wordt geroepen, ja dat blijft hangen.

Bibke

Citaat van: FREMO e.V. - afd België op 23 juli 2018, 18:08:38 PM
Als een lid tegengehouden moet worden om geen slagen uit te delen aan een omstaander en dat lid niet ter orde wordt geroepen, ja dat blijft hangen.

Volgens mij heb jij het over een incident waar bij 2 Nederlanders betrokken waren, "S" was slachtoffer bij één van de laatste ritten op het net.
Wel dan ga je hier zwaar uit de bocht.

Ik heb het incident niet zien gebeuren. Een andere (niet betrokken) deelnemer is het me komen vertellen. Ik ben "S" en getuigen gaan opzoeken en toen ik voldoende op de hoogte was, ben ik naar de dader gegaan en die heb ik de les gespeld en die weet ook waaraan hij naar de toekomst toe, aan toe is.
Ik mocht de dader niet in het openbaar aanpakken want dan vergreep ik me aan meerdere artikelen van het burgerlijk wetboek. Zijn vrienden die bij hem zaten waren er bij toen ik hem er over aansprak maar die heb ik ook gehoord als getuigen.


SirGresley

Ja Freddy, zo gaat het overal met de inkom- en ritprijzen.
"O dat is teveel, te duur!"
Maar wel met een "dik" fototoestel(en) rondlopen en/of na de beurs met zakken voor treintje (of andere dingen) buiten komen.
Ik heb dat dikwijls genoeg meegemaakt dat ze klagen en de portefeuille vol zit met briefjes!  ::) ::)
Leef niet te materialistisch, want alle bezit is ballast. Dalai Lama