Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

(NO) Trains but Boats and Cars and Planes....

Gestart door dani, 22 juni 2018, 13:52:07 PM

raf

sorry
trots ja
maar dan met het hele team dat er aan mee gewerkt heeft
en de show go's on want ik kan nog niets verklappen hahahaha
maar laat me het zo zeggen dat de modellen nu reeds volledig hersteld en zelfs nog verbeterd worden
tijd om zaken te doen die we wilde doen hadden we niet maar nu dus wel
en daar er beperkte financiële middelen zijn om deze zaken wel te doen is dit dus nu langzaam aan bezig
gr raf

If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

evan

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

raf

ja echt wel en ik heb nog meer mogen bekijken hahaha

kun je zien waar er modellen en echte gebruikt zijn

nee echt goed ben benieuwd hem op groot scherm te kunnen zien
15 oktober première en de bouw ploeg mag er dus bij zijn

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

loebaske


Ga niet snel naar de bioscoop, maar deze wil ik wel zien, alleen al voor Raf zijn bijdrage...

modelbouwpatrick


raf

en ik beloof dat je als je de film gaat zien je niet gaat vervelen
alleen ge moet wel wa aantwaarps kunnen verstoan want er is dus een gedeelte in deze taal opgenomen
hoe ze dat in het engels ,frans en duits gaan vertalen ?????
wat ik wel weet is dat het nooit zo goed gaat zijn als in het aantwaarps
gr raf
en ik die nog zoveel foto's en film materiaal heb en het niet mag posten de ju
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Dirky

Met pensioen en toch tijd tekort. Naar 't schijnt de normaalste zaak van de wereld! Maar ik merk dat ik toch wel een heel sterke neiging heb naar nostalgie!

Ik ben er nog niet helemaal uit welk baanplan ik voor een Märklin retrobaan zal gebruiken. Hangt vooral van de plaats af die ik kan vrijmaken...

Schatten op zolder brengt me bij het volgende projectje.
Zowat 40 jaar geleden werden er in onze straat echte straat-races gehouden en wel met heel dure sportwagens.  :)
... en vandaag zien ze er zo uit:

IMG_20200612_121800_resized_20200612_092025239 by Dirky dyniMo, on Flickr
IMG_20200612_134602_resized_20200612_091934196 by Dirky dyniMo, on Flickr

Dus heel wat body-work voor de boeg en daar ben ik vanavond alvast mee begonnen:

IMG_20200613_185946_resized_20200613_071927027 (2) by Dirky dyniMo, on Flickr

Geen idee of ze ooit weer helemaal gerenoveerd geraken maar ik geniet maar weer eens van mijn oud speelgoed!

Havoc

Is dat die zwarte van de eerste foto die er zo rood-wit uitkomt?  :o :o :o Daar lag een stevige laag stof over!
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Dirky

Het zijn er wel degelijk 2! Eentje had een gewoon differentieel en de andere een starre achteras. M.a.w., eentje voor droge baan, eentje voor natte baan...  :)

De zwarte ga ik zo "Tamiya-mogelijk" proberen te renoveren. Heb alle onderdelen hiervoor behalve de banden die ik door iets moderner zal moeten veranderen.

De andere mag weer de baan op :-)

svvander

Bandje vind je hiervan nog zonder probleem. (Andere merken maken ze ook, je kan zelf kiezen wel compound).
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

Dirky

Citaat van: svvander op 13 juni 2020, 23:03:03 PM
Bandje vind je hiervan nog zonder probleem. (Andere merken maken ze ook, je kan zelf kiezen wel compound).

De voorbanden zijn er met een soort rubber ring in en die vind ik niet meer. Heb jij een link?

Rangeerduivel

Je zal het misschien wel weten Dirky, bij MCR in Ronse hebben ze veel materiaal voor die dingen
Er is daar zelf een club met piste...

;)

svvander

Citaat van: Dirky op 13 juni 2020, 23:16:48 PM
Citaat van: svvander op 13 juni 2020, 23:03:03 PM
Bandje vind je hiervan nog zonder probleem. (Andere merken maken ze ook, je kan zelf kiezen wel compound).

De voorbanden zijn er met een soort rubber ring in en die vind ik niet meer. Heb jij een link?

Ik zal er is moeten achter zoeken. Heb ook heel lang met wagens bezig geweest (allerhande schalen en merken).
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

svvander

Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

Dirky

De oranje ziet er nu zo uit:

IMG_20200614_182120_resized_20200614_062214806 by Dirky dyniMo, on Flickr

Ben aan 't grasduinen geweest en er blijkt nog veel te koop maar voor wat een prijzen?
Aan de andere kant is een afgewerkt model ook een klein fortuin waard...

Binnen een paar weekends kan ik weer verder. Nu eventjes alle pijlen opnieuw op "baan X"...