Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

(NO) Trains but Boats and Cars and Planes....

Gestart door dani, 22 juni 2018, 13:52:07 PM

PeterC

Citaat van: raf op 03 januari 2019, 18:10:42 PM
...rije rudy rij...

Raf, het is "Raaje, ruudie, raaje"  ;)  Ik weet dat 'Gents' moeilijk is voor een Limburger (het omgekeerde is ook waar  :o :o :o ).


Proficiat met je werk en succes!
Groetjes, Peter


raf

hahaha maar peter ik zen van hoboke en ik zen naar limburg uitgeweken omdat er toch een beetje bewaking op de parking moet zijn hé

en vandaag komt hopelijk alles bij elkaar en werkt het ook nog zoals gedacht
er zijn 2 boten van over de 150 kilo die nog moeten gebalanceerd worden
dwz deze moeten nu over een muur van 2.50 meter hoog het bassin ingelaten worden en daar gebalanceerd met stenen en diesmeer
daar de kranen nu in gebruik zijn voor de opnames heb ik dus geen idee hoe ze dat gaan lappen maar met mankracht krijg je dat nooit zo hoog gehoffen

maar we zien wel
gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

bollen neus

Dat gaat wel in orde komen, als het niet goed moest zijn hadden ze al lang veel commentaar gegeven. Succes.
Den Eric.

raf

opname dag 2 achter de rug
en ze zijn meer dan tevreden want doordat de modellen zo goed zijn en alles goed verloopt liggen we voor op schema

met 2 mensen bereiden we alles voor en als alles staat of hangt dan loop ik rond met potjes verf om hier en daar kleine fouten nog weg te werken .een wit puntje BV dat straalt in de camera als een schijnwerper
en als er ergens iets licht te blinken door licht in val dan ga ik er met een bus mat overheen
speciaal spul kweet ook niet wat het is en het ruikt ook naar niks maar mat word het in ieder geval


hier het klaar zetten van een model

iemand van het A team die klaar zit m op een cue aan een touwtje te trekken om iets te laten bewegen


stilte,camera loopt, 3,2,1,go  ;;;;;;;;;cue ;;;;;;;;;;stop dank u

en dit alles in de blackbox met temperaturen van -2 à - 3
hier sta je dan van 9 tot 22.00 uur bijna heel de tijd in
ik mis juist mijn ski's en stokken
eten is er voldoende want er is een traiteur die voor de innerlijke mens zorgt
alleen de koffie die is zeer snel op
nog een teaserke mee geven zie
https://www.youtube.com/watch?v=wGfaJlx3i0I

gr raf en nu raaie duudie raaie
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

bollen neus

Raf, zeer knappe foto's en ook al omdat je er "live" bij was geeft dit net ietje meerwaarde dan gewoon naar die fotookes  te kijken.
Den Eric.

raf

ja ben nu begonnen aan de opruim werken
dus eerst de kelder en dan zo naar de zolder toe
het plezier van vuil maken daarna de fun van het op te ruimen
meteen veel rommel die toch niet gebruikt word of verouderd is weg gooien
krijg ik plaats voor nieuw

soms met spijt van ja jong gij hebt jaren goed dienst gedaan en je werkt nog maar ??? ja je word door nieuw vervangen hé
kleiner ;lichter en meer vermogen daar kunnen die betrouwbare oudjes niet tegen op

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

evan

knap werk Raf!

Ik kan me best inbeelden hoe het er aan toe gaat.  2 jaar geleden heb ik ook zo een tijd op een filmset gezeten met schaalmodellen.  wat retouches, opnames volgen bij de regisseur, volgende shot in scene zetten en weer verder.  dagen achter elkaar.  vermoeiend, maar zeer familiale sfeer onder de medewerkers :)

Het gevoel nadien, in de cinemastoel zitten in een volle zaal met je werk op groot scherm, is best speciaal!

Geniet er van!
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

loebaske

Als ik het goed begrijp gebeuren veel opnamens in ijskoude ruimtes en niet onder water???

raf

Ja Eric inderdaad
de co2 en de ventilatoren die maken er een echte frigo van
film is zo dat ze willen wat je ziet daarom niet is wat er te zien is
ik heb nog fantastisch mooie beelden van explosies en dergelijke maar jammer mag ik niet posten

evan inderdaad het is vermoeiend werken
uren op de grond liggen onder een zwarte boerka LOL om dan op de cue de motoren te laten versnellen of langzamer te laten draaien

dit gebeurt met schakelaars uit elektrische boor machines BV
niks gecompliceerde elektronica gewoon van die knijpers en wil je  langzamer stilletjes los laten

ervaring is dat je het niet te moeilijk moet maken
je kunt servo's en regelaars gebruiken maar als er dan iets faalt zit je gebakken 
een luik openen kan met een servo maar met een staal kabeltje lukt dat ook wel en is het een kwestie van er aan te trekken

we hebben tijd gewonnen omdat alles perfect samen werkte
ik had 4 stellen 5 amp accu's bij waarvan 2 van 12 volt en 2 van 7 volt
zo kon ik de max snelheid van de motoren naar de regisseur zijn behoeft instellen
het zijn die van 7 volt geworden LOL
zul je zeggen van ja maar een regelbare voeding was makkelijker
nee niet echt
een kabel die in het zicht zit kost pakken werk om weg gewerkt te worden (frame per frame)
een accu die kan je middels haakjes overal uit het zicht hangen

en zo door dit zo te doen schieten we aardig op en kunnen we meer zaken filmen dan eerst gepland
of die ooit gebruikt worden blijft maar de vraag maar ze willen gebruiken en ze niet opgenomen hebben is erger

nu aan het denken (er zijn wat water shots)hoe een echte boeg golf te maken terwijl de boot stil staat
denk het principe van op de foerd te gaan toepassen daar hadden we in de paint mix mooie golven door

gr raf 
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

loebaske

Raf, je heb precies al wat ervaring opgedaan, straks naar Holywood of zo???

Jou trein zou wel eens kunnen snel lopen, terwijl men hier men jou bekeek als een vreemde eend met een bootje...

raf

hahaha
geleerd ja echt wel maar bedenk wel dat ik al van 2009 met deze mensen bezig ben
en waarom vreemd ???? het is gewoon scenery niet meer en niet minder
ok de schaal is voor sommige 1/11 en de andere modellen zijn 1/32 maar het is nog altijd schaal modelbouw
en kijk 1/32 scale modeltreinen
https://www.youtube.com/watch?v=YxPUU87OIEA
dus een destroyer in een haventje moet kunnen

stel ik zou het raar vinden dat mensen op een treinen forum huizen bouwen of bomen
dat is even raar want er zijn ook forums speciaal voor deze tak van de hobby

en nee een 1/32 scale komt hier niet wel na 2020 verder met de spoor modelbouw dat wel
want dan sluiten we dit hoofd stukje af

gr raf


If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

modelbouwpatrick

Hoi Evan
Welke film was dat altijd leuk om eens te zien

evan

Patrick,

Het is een kortfilm die momenteel in het festivalcircuit zit.  De naam is Puzzle en is Franstalig  ;)  https://www.facebook.com/PuzzleShortMovie/


Raf,

Rije Rudy Rije  ;D
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

modelbouwpatrick

leuk herken het dat was dat huisje met die vrachtwagen nu hele kortfilm nog vinden