(NO) Trains but Boats and Cars and Planes....

Gestart door dani, 22 juni 2018, 13:52:07 PM

raf

jean bedankt voor het aan bod maar het is de ludendorff die het moet worden
een klein detail die is maar voor een gedeelte gebouwd geworden en daarna gesloopt om de tiger tanks te kunnen bouwen
ik kreeg van de productie de vrije hand om dus een slag schip te bouwen
nu wil pertoeval dat ze in hun reclame paneel reeds een reuzachtig schip hadden zitten maar da was een kleint beetje japans om het zo te zeggen  namelijk de yamato
dus een en een is drie en daarom een bismarc gebouwd met het geschut van yamato er boven op
drie in plaats van 4 kanon koepels meer wel 3 kanonnen per koepel
dan enorm veel luchtafweer omdat de bismarck eigen lijk door vliegtuigen beschadigd is geworden wat nadien een rol heeft gespeeld met zijn ondergang

dus de ludendorf


je ziet er de lijnen nog in van bismarck maar al het geschut is overduidelijk japans

en dit maakt natuurlijk het werken veel plezanter want je heb vrijheid en wat ik niet op tijd afgewerkt krijg komt er niet op

tweede is dat het maar in de film een verrekijker zicht gaat moeten zijn
dus de boot komt heel slecht in beeld ook nog eens
maar ja als modelbouwer wil je er zoveel mogelijk detail in steken als je kan hé en dat doet dan soms wel pijn dat je heen 2 of 3 jaar meer de tijd hebt om dit schip af te kunnen werken

gr raf 
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

raf

If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

loebaske


Wauw Raf, kwam effe in beeld en men merk niet eens dat het een model duikboot is, een mooie pluim voor je

SirGresley

Gelijk Eddie zo zeggen: "Geweeeeeeeeeeeellllllllllldig!!"
Leef niet te materialistisch, want alle bezit is ballast. Dalai Lama

raf








vandaag de kleintjes gaan op halen
we hebben ze voor de foto een beetje in elkaar gezet maar ze zijn nog lang niet klaar
dat zie je aan de laatste foto's want dit moet er nog allemaal op en dan nog wat meer
nog wat spankabels en spanners en dergelijke en kabel uithouders

laat ons zeggen nog een hele boel voor ze klaar zijn
maar ze beginnen er reeds op te trekken en het einde is in zicht

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Steam.N

Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

bollen neus

Hier zijn al ferme vorderingen gemaakt zo te zien, knap werk.
Den Eric.

Metpetergaathetbeter

moest ik niet weten dat den Dolf al verslagen was dan wist ik nu waar zijn U boten gemaakt werden ;D ;)

Dirky

Machtig mooi Raf!

Wel zeer jammer dat bij dergelijke mooie/super maquettes de lopen van de mitrailleurs zo krom als een banaan staan!

Rangeerduivel

Citaat van: Dirky op 28 december 2018, 12:55:24 PM
Wel zeer jammer dat de lopen van de mitrailleurs zo krom als een banaan staan!

Misschien nog een geluk hé Dirky, anders hadden ze waarschijnlijk de oorlog niet verloren! ::) ;D ;D

;)

Steam.N

Citaat van: Dirky op 28 december 2018, 12:55:24 PM
... Wel zeer jammer dat bij dergelijke mooie/super maquettes de lopen van de mitrailleurs zo krom als een banaan staan!

Grotere spreiding van de kogeltjes.  Misschien wat meer kans om het doel te raken  ;D ;D ;D
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

raf

#116
als je gelijk  hebt dan heb je gelijk en Dirk heeft gelijk

het probleem met deze dingen is dat ze zeer fijn zijn van structuur
en ze kosten ook een pak geld bij shapeway's

een eerste probleem is dat je niet kunt kiezen in welk materiaal je ze wil hebben
dit is door de ontwerper gedaan

tweede we hebben geprobeerd ze terug recht te krijgen door warme lucht en ze dan recht te buigen
nee hielp niet
dan ze in heet water gestoken en recht gebogen maar ook dit was tevergeefs
UV licht was ook geen oplossing

niets wat we geprobeerd hebben gaf een goed resultaat
hadden we dan eentje recht na het spuiten trok die terug krom

dan is er beslist om ze gewoon zo te laten want de optie er eentje afbreken was helemaal geen optie

of het in de opnames te zien gaat zijn blijft maar de vraag
vanaf 4 januari is het show time en worden de modellen ingezet
hoeveel het er gaan overleven geen idee

nu nog veel werk
1 torpedo van de 2 moet nog geballast worden
dan moeten er dus nog torens volledig uitgerust worden en voorzien van spankabels
en dit voor de 5 boten
dan de ludendorff (moet je niet naar zoeken is nooit gbouwd)spuiten en alle geschitkoepels op hun plaats zetten
dan 200 kilo 2.50 meter omhoog heffen en in het water laten zakken want de berekening van 200 kilo is op basis van ervaring en berekenen .maar ze heeft nooit in het water gelegen (mijn badkuip was te klein).dus ze kan nog overhellen naar een of andere kant

dan nog een pak reserve klein delen maken die gelukkig zwart moeten zijn
dus rije rudy rije

bedankt voor de alsnog lovende woorden
nu uitkijken naar oktober 2019 omhet geen we gemaakt hebben op het grote doek te kunnen zien

wat ik reeds mogen zien is geweldig en indruk wekkend
het is geen doku maar vergelijk het indiana jhones op het water
dus actie van begin tot het einde
da mocht ik wel vertellen en ja ze laten nogal graag iets ontploffen ook

slechte foto maar nu is de belichting in de loods ook zeer slecht deze boten zijn ook reeds naar ginder gebracht

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

raf

den otto ingeladen en nu is het wat het is
morgen eerste opname dag met de modellen in de black box
spannend of dat alles gaat werken zoals gepland
gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

evan

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

raf

ja bedankt
zaken die meer dan 6 maanden gelden gemaakt zijn moeten nu gaan performen hahaha
en hopelijk zoals gedacht dat het zou moeten werken
accu's en regelaars en diesmeer dat nooit echt samen gewerkt heeft zoals het nu moet werken
zie het zoals een trein waarvan een fabriek de motor de andere de kast en weer een ander de draaistellen heeft gebouwd en dat moet allemaal samen komen op rails die men nu nog moet leggen
maar het spoor boekje is reeds gedrukt en de aankomst tijden en vertrek tijden liggen reeds vast
en hij heeft nog geen mm ooit bewogen
spannend ja echt wel ik krijg er koppijn van hahahahha
maar we zien morgen wel hoe het loopt
zo ziet de draai dag er uit
DD40 8U-22U (DRY FOR WET - BLACK BOX)
STUDIO ONDER WATER
DAG
1/8
TIME: 56 De duikboot glijdt door de duisternis.
Scene:15 SD: 2:30 PG
STUDIO ONDER WATER
DAG
1/8
TIME: 71A De duikboot stijgt naar de oppervlakte.
Scene:15 SD:2:30 PG
STUDIO ONDER WATER
MAGIC
1/8
TIME: 78 Boot vaart onder water
Scene:15 SD: 3:30 PG
STUDIO ONDER WATER
NACHT
1/8
TIME: 80B OMMITTED: de boot vaart onder water.
Scene:18 enz.

3:30 bv is de tijd die er voor uitgetrokken is om deze scene te filmen BV
en zo tot 22.00 uur dus lange dagen
rije rudy rije

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.