(NO) Trains but Boats and Cars and Planes....

Gestart door dani, 22 juni 2018, 13:52:07 PM

raf

door aanpassen (maar wel veel stevig te verloren te hebben) zou de print nu op 2 keer 14 uur komen
en het pla verbruik zou op 200 gr voor de twee delen zitten
door een alu plaat aan de binnen kant te zetten hoop ik dat het stevig genoeg blijft om de koepel te dragen

gr raf 
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

raf

9 kilo giet hars we kunnen der weer voor een maandje tegen hoop ik


gr raf
rije rudy rije
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

raf

om jullie een idee te geven van hoe groot zo een boot wel word




zo moeten er dus 4 gemaakt worden

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

modelbouwpatrick


Metpetergaathetbeter


raf

#50
LOL 1 van 4 het peter

en dan nog een paar kleintjes
nu is de stress weer wat voor bij want anetje doet het weer goed
maar nu is het weer kloten met de zaak waar de boten gespoten zouden worden
de eigenaar doet moeilijk
hij wil de spuiter de rompen laten spuiten maar ze gaan nooit allemaal tegelijk daar zijn
het is een brengen en als die klaar is nummer 2 naar daar en nummer 1 ophalen
dat spaart ritten maar die denkt dat ze alle 4 tegelijk daar gaan zijn

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

raf

https://www.youtube.com/watch?v=SlGHBo5sAs4&feature=youtu.be

belichting bak gemaakt en de timer is nu ook klaar
enig probleem het geprinte bakje is verkeerd de display staat onderste boven
dus een nieuw bakje printen als de printer eventjes vrije tijd heeft LOL

maar het werkt wel nu wachten op scharnieren zodat de deksel er op kan gezet worden
dan afwerken met hoekjes en dergelijke en dan is dit ook weer opgelost
dankzij  het regen weer gisteren en vandaag was er wat tijd om dit af te werken 



If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

raf

zo en van de productie uit weer een leuke mail ontvangen

alee voor al die mannen die zo goed kunnen plannen want ik bak er toch niks van

Hey guys,
ik vroeg me af of er wel degelijk 2 torpedo's besteld zijn bij Raf? Want ze kruisen mekaar en dat is niet te faken met maar 1 torpedo...


just checking



mail van de verantwoordelijke

Goeie vraag. Raf, wist jij hier al van?

ikzelf

nee dus daar wist ik niks van
dus maar bestellen zekers
denk ook eens aan het budget wat ik opgestuurd heb

https://www.shapeways.com/product/W5V7E4V2U/1-11-dkm-g7-torpedo-21-in?optionId=65079600
dit is de hull dus er moet nog wa in

motor moeilijk te verkrijgen omdat de leverancier niet meer bestaat
waterdichte as
koppeling
accu   14 dagen en dan hebben ze hopelijk de lipjes er aan gesoldeerd hier in de shop
techrek printen
ontvanger china 30 dagen onder weg
snelheids regelaar china 30 dagen onder weg
2 doppen draaien en frezen
O ringen bestellen
servo china 30 dagen onder weg
verschuifbaar gewicht maken voor de balans
balans regelaar duitsland bestellen
40 mm drukbuis hopelijk op stock
propeller nederland maar de propshop is afgebrand dus hopelijk heeft er nog iemand eentje op stock

dus het korste wat tijd aan gaat dat ik hem kan maken is binnen de maand
dan moet hij nog getest worden en afgeregeld
en dan moet hij naar duitsland voor een verf laagje

november hebben ze hem nodig
los het efkes op wil je

gelukkig had ik een reserve besteld maar hij zit nog niet in elkaar omdat ik nog eerst proeven met de eerste wil doen
dit is op de lange baan komen te zitten omdat de buis 63 mm waar hij in moest door een oelewapper verkocht is geworden terwijl ik er mijn naam had op hangen en dat hij reeds besteld was
nu worden deze niet meer gemaakt in deze maat
na 1 dag rond bellen in antwerpen deze alsnog op voorraad ( er is er nu nog 1 )gevonden
en deze dan maar naar hier laten brengen door iemand die per toeval deze kant uit moest
anders kon ik een ritje limburg - antwerpen maken en weer een dag naar de kloten

en of dat het dan daar blij bleef niet echt
maar ja de bestellingen lopen nu en wel zien waar het strand want ik wil alsnog een reserve torpedo hebben ingeval er eentje hapert
het blijft onder water waar ze varen en een dichting kan altijd beginnen lekken 

printers staan nu volop te printen alleen wat problemen met het wisselen van de kop naar 0.3 omdat al de eerder gemaakte files voor een 0.4 gemaakt zijn
de andere printer is een geval apart maar is wel een mooi ding wat heeeeeeeeeel mooie zaken print
rije rudy rije
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Dirky

Mijn hoed af en alle respect voor wat je verwezenlijkt Raf.

Maar ik kan niet begrijpen dat je voor zo'n duur project nog zelf op je Anet printertje moet knoeien. Zoiets moet toch professioneel gebeuren via echte print-shops! Voor mij voelt dit aan alsof je uitgebuit/misbruikt wordt om iemand anders centen te doen besparen...

maar ik herhaal het graag: "hoed af!"

raf

hoi dirky
nee ik word niet uitgebuit lol
er zit een heel verhaal achter het hoe en waarom en het is begonnen in 2011 in een blikken garage box
en dit is nu zo gegroeid tot een echte lang speel film

of het nu een anetje of een andere printer is dat is niet het probleem als het al een probleem is
ik heb hier nu een professionele printer ter beschikking maar denk je nu dat die sneller is
echt nie
wat op het anetje 15 minuten duurt is ok die printer 10 minuten maar de kost prijs is dubbel zo hoog aan materiaal
plus je hebt nadien een pak werk met het verwijderen van residu
wat dan weer terug te gebruiken is dat wel maar per gemaakt deel spaar je echt geen tijd
ok de delen zijn perfect maar er moet alsnog spuitplamuur overheen en primer en weet ik veel
dat is niet mijn probleem maar dat is de kakkerij in duitsland die daar voor moet zorgen

de meeste tijd gaat zitten in het tekenen van de onder delen
daar onze 3D tekenaar een schedel breuk en 5 hersenbloedingen heeft opgelopen is mee de oorzaak dat er meer werk is om te doen

de rest van de mensen is net begonnen met 3D tekenen en staan minder ver dan ikzelf
shapeway's levert soms ook ellende af zie die kleine kanonnen die ik 4 keer heb moeten her bestellen omdat er stukken afgebroken waren of niet bij zaten

er worden delen geprint bij shapeway's en deze worden door sasa getekend en ontworpen
maar dan krijg je weer dat hij een deel in inch had gemaakt en wij werken in mm

uit duitsland krijg ik de speciaal voor ons gefreesde dekken toegeleverd
die dan weer door iemand anders getekend en gefreesd zijn

andere delen komen uit frankrijk en engeland vandaan

de delen die ik print zijn bv 10.000 klinknagels en dar is anetje een tijdje mee bezig
dan al de proef modellen worden ook geprint op anetje voor ze de andere printer in gaan
want het past niet altijd en soms zit er toch net iets niet goed
wat ook aan het tekenen liegt en dat is mijn fout want ik teken nu een groot deel van de stukken

Bart kan niet door zijn situatie en sasa is van beroep 3D tekenaar en heeft dus zo wie zo veel werk
dat voor ons doet hij tussen door
en daar komen echt mooie zaken vandaan
400 a 500 euro voor een vierling flak en 350 euro voor een 8.8 boord kanon
er word echt niet op geld gekeken maar het budget komt maandelijks
dus ik kan niet 3000 euro uit geven als ik ze voor deze maand nog niet gehad heb

maar hoe je het ook draait en keert het probleem is niet anetje of planning het probleem is gewoonweg tijd en een steeds veranderlijke vraag naar wat kan er nog gedaan worden

hun redeneren van
ok die boot van 11 meter waar juist alle materiaal voor binnen gekomen is moeten we niet
ok ??? wat moet ik met die vracht hout ,mdf en polyester en glasdoek ????
tja probeer dat te hergebruiken want we zouden graag 3 boten van 3 meter hebben
dus dag 9 meter en dus kleiner dan 11 meter hé

dat is hun logika
maar de realiteit is dat op die boot van 11 meter BV 200 reling staanders staan en ik dus 200 gaten moet boren
maar op die 3 kleintjes staan er dus gezamenlijk 600 staanders dus 600 gaten te boren
en daar houden hun geen rekening mee

dan ook de gevraagde kwaliteit
die is er niet en ook niet nodig

het slagschip word van heel ver gefilmd en word dan opgeblazen einde verhaal
de destroier die ontploft ook van achter maar ramt alsnog de duikboot (das boot nummer 4 die kan ook ontploffen en heeft een zwakke plaats )die dus zinkt
ach ik vertel haast heel het scenario LOL en das niet de bedoeling

maar anetje levert meer dan voldoende werk en doet dat zeer goed en ja ze moppert nu en dan ook wel eens maar zeg nu zelf
wie print er 6 km pla op een paar maanden

plus john print ook nog delen en de mensen van de spuiterij die hebben ook alle files en kunnen zo beschadigde delen terug printen
en ja wij hebben bijna allemaal een anetje daarom is dat ook makkelijk kun je meteen de Gcode door sturen in geval van dat er iets veranderd is
we zitten ook allemaal in een dropbox waar we aan alle files kunnen plus persoonlijke mappen

en anetje is niet het probleem het is een probleem als ze nukkig is
bestellingen die je doet en dan omdat je geen budget hebt moet wachten om het te gaan halen
en terwijl het apart licht met de naam er op een hansworst het toch nog aan iemand anders verkoopt
dat zijn de problemen want buis van 63 word vanaf verleden maand niet meer gemaakt en daar was de rest van de delen op berekend

bestellingen die ach meneer binnen de 2 weken heb je het en dan ben je 2 maanden later en dan is het er nog niet.
en als het er dan is zegt die trots kijk je moest er 50 hebben wel ik heb er 100 ????
beter 50 met het vliegtuig dan 100 te voet
de kosten worden betaald

ach het blijft plezant om te doen en ik blijf er fit mee en ja ik mopper wel eens maar dat is nadien even snel over
den hof voor en achter ligt vol rompen en ik zit lekker onder een tentje te werken en zing volop zo vals als een kat mee met ierse liedjes

voor de rest rije rudy rije

gr raf en tja soms moeten jullie het ook aan horen maar het komt goed deze week niet want die is te kort maar de week daarna gaat nummer 2 er uit (terwijl nummer 1 verder af was)en dan als de spuiterij nummer 2 klaar heeft gaat nummer 1 naar bielefeld om gespoten te worden
de rest volgt dan daarna ik heb tot november en dan de destroier en het slagschip
dus komt goed want veel van die schepen is reeds naar de spuiterij en dan moet het alleen nog vast geschroefd worden

het is een boot hé het zijn geen treintje dus dikke bouten van m 16 en dergelijke om het goed vast te zetten

gr raf 













If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

raf

we zijn de kaap van de 7.500 overschreden aan pla
dus nu op naar de 8 km
en alles gaat nog steeds redelijk goed
als dit alles gedaan is dan gaan er zeker nieuwe lagers en dergelijke in anetje moeten
maar tot op nu toe nog geen problemen dus hout vast houden
gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

raf

zo weer verder
daar de toren van de duikboot nu aan het drogen is kon ik niet verder dus efkes aan een andere boot verder
het is een klein maar guitig ding en ja zo staat het ook op het plan
er moet nog wel een cabine dakje op en vooraan een ruitje + nog een hele boel klein spul


dit bootje is het vervolg op de reeds eerder gemaakte boot
maar bij dit tweede bootje heb ik de zijkanten en de vloer van de kuipen mee geprint in een deel
daar er toch een houten vloertje moet ik komen was de brol van het printen geen probleem en kon worden proper gemaakt
het is proper en lijm baar maar het is niet vlak
de volgende gaan de banken en het stuurtje er mee inzitten dus weer een stapje verder elke keer
de boot word met het dek naar onder geprint daar er toch een houten dekje op komt heb ik liever de bodem mooi dan het dek .een beetje een ruw oppervlak laat zich beter lijmen

zo da was het
dit is weer allemaal met anetje geprint

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.


raf

bedankt

als ze klaar zijn dan zijn ze nog mooier haha maar ja die printer hé een beetje aan de langzame kant


If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

raf

een romp maandag weg gebracht naar bielefeld om gespoten te worden
nu aan romp twee bezig met afwerken en dan opeens ?????
raar de prop draait zo soepel rond das niet normaal

lampje en spiegeltje en in de romp proberen te kijken maar niks te zien
ik pak de as en die kon ik er uit trekken en das ook nie normaal
ok dan het dek terhoogte van de motoren maar open maken er zat niets anders op
en ???? juist daarom was er niets te zien er zaten helemaal geen motoren in de romp ingebouwd

tja dat krijg je met dynamische producties hé
dan romp 1 maar nee eerst romp  2 of doe toch maar romp 4
dus ja gewoonweg geen motoren ingebouwd
vandaag zit er reeds 1 in en straks nummer twee als ik de romp op zijn kant kan leggen
dan terug afwerken dan is er niets meer van te zien en dan de rest aanpassen

er moesten nog kleine zaken aan gebeuren

en dan het is weer vrijdag geweest en ja hoor voor die goed kunnen planningen maken hier komt hij


zeg je weet wel die toren op onze boot die we je hebben laten om bouwen naar die malta boot hé
kun je die terug ombouwen naar een gewone toren want die in malta hebben ze terug aan gepast en dat verhoog er uit gehaald

heu heu heu dus je wil zeggen bouw terug een nieuwe toren

als het niet anders kan ja dan moet dat maar

ik zal zien of ik nog materiaal genoeg heb om dat te doen ja

ok dan is dat ook weeral ok


alee planners hoe plan je dit in je reeds zeer strakke schema

o ja vergeten normaal zouden hun de boten weg brengen en ik zou een keer mee rijden zodat ze zeker wisten waar ze moesten zijn

maar ach ze zitten nog tot half volgende maand in malta en om de 14 dagen gaat er eentje uit
dus raf mag ze allemaal brengen dus 8 dagen naar de kloten alweer

kun je het nog inplannen heren die er verleden keer zoveel commentaar op hadden
of hou je nu je zelf dynamische op de achtergrond


gr raf rije rudy rije

toch nog een filmpke van die malta boot
https://www.facebook.com/TheWeatherPageMalta/videos/392900677911015/?notif_id=1536744805739266&notif_t=page_wall&fb_dtsg_ag=AdwKF5IFyT0su7QOtGyu0UGUp98NeDsoDRvLyPG2IXeLiw%3AAdwxaCteIx0KLNZqEMGZCy0doZYhphx-pa15Ppl7AY6WAQ&mailbox_id=367101360422739&selected_item_id=499085513890989




If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.