(NO) Trains but Boats and Cars and Planes....

Gestart door dani, 22 juni 2018, 13:52:07 PM

Dirky

met een "LOFT" functie Raf. Maar da's niet gemakkelijk als het er een beetje juist moet uitzien.

Ik zou zeggen, (maak je enkele kalibers en) kras de naden in je romp. Dat zal sneller gaan.

raf

Hoi Dirk

het probleem is dat het geen naden zijn maar dat de planken over elkaar liggen

een beetje zoals op deze boot
door de grote schaal is inkrassen geen optie het is gewoon een boot van bijna 30 cm lang als hij klaar is
zelfs op H0 doen ze de planken juist

ik ga die loft funktie eens proberen
gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

raf

weer een halve romp klaar dus nog 3 of 5 te gaan
in het geval van de 5
2 linkse en 3 rechtse

ze worden steeds beter nu nog maar 2 te verwaarlozen foutjes  op die 6 meter

volgende week word het te werm dus geen polyester weer
maar nadien gaan we er 2 tegelijk proberen te maken
kwestie van kunnen we dat wel voor elkaar krijgen

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Floris

is het gelukt met dat bootje? gladde romp iets te dun printen en dan bekleden met styreenstrips misschien een optie voor de planken als t in de computer niet lekker wil?

raf

nee floris ik ben er nog niet aan begonnen
daar ik nergens een voorbeeld vind zal het wel niet gemakkelijk zijn om het te tekenen
en voorlopig is dat sloepje geen prioriteit
spijtig genoeg staat het aan de verkeerde kant van de boot en is geen item wat echt nodig is
rechts BV komen ook geen bolders of lieren of andere zooi
alles wat niet zichtbaar is van de linker kant word niet gemaakt
die sloep is op het randje want je kijkt tussen de bovenbouw door heen en als het shot zo zit dat het juist tussen door genomen word dan heb ik die wel nodig
dus het hangt allemaal van de stand van de camera af wat ik moet gaan bouwen


gr raf 
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

raf

https://www.youtube.com/watch?v=R86SlBbYNK8

een tijdje druk geweest en met dit veel slijp en las werk
maar het werkt
enig probleem is dat ik de sterkste vertraging heb genomen maar zoals je kunt horen heeft de motor er nog moeite mee
ja dat is allemaal gemaakt voor schaal 1/100 en kleiner hé en dan met dit geweld
maar het werkt en als het met filmen klaar is dan is het wat het geweest is
of het de explosie gaat overleven is maar de vraag

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

modelbouwpatrick


Paulogic

Kan dat ding schieten???            Graptje he,     van Paul

Heel puik gemaakt !
mvg,
Paul(ogic)

raf

heu JA dat ding gaat kunnen schieten

nu moet ik nog een groot lager zetten waar het op kan draaien
onder het dek moet nog een plaat komen van 5 mm dik ijzer om de krachten te verdelen over de romp
dan een motor met een ketting aan drijving om te kunnen draaien en dan zou het klaar moeten zijn
alee het mechanische gedeelte

probleem met zulk een grote schaal is dat alles enorm zwaar word en dus de gewone modelbouw materialen laat ons zeggen minder geschikt zijn
en voor een olie druk systeem is het te kostbaar en komen er weer problemen bij met olie doorvoeringen

en alles wat binnen in zit moet dan nog eens afgeschermd worden want uiteindelijk gaat heel het kanon uit elkaar knallen


gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

raf

nummer twee staat op de helling en nummer 3 op de voorbereiding
nummer 1 is naar de studio vertrokken omdat het volgende week een dag of 5 boven de 30° gaat worden en dan vervormd het dek als zot en dat krijg je niet meer goed
giet hars is mooi spul maar het kan geen meter tegen warmte




na nummer 3 nog een special effects romp maken met toeters en bellen dat wil je niet weten
en dan 2 destroyers en een slag schip
gelukkig is voor de destroyer bijna alles getekend in 3D
zo da was het weer
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

PeterC

Raf,
Goed bezig!
Ga je een deel van de opnames kunnen bijwonen?  Of enkel een ticket voor de premiere?
In elk geval proficiat met je werk!
Groetjes, Peter


raf

Hoi Peter
bedankt voor de lovende woorden
en ja ik ga opnames kunnen bij wonen want ik geef ook de info hoe een duikboot bedient moet worden
gisteren reeds een dag in de studio om de acteurs en dergelijke reeds info te geven
zo dacht er eentje dat hij dat wel eventjes in zijn eentje zou klaren om met een boot te duiken
er zit niet voor niets 53 man op zo een boot hé
na de uitleg  had hij het nog steeds niet door LOL zegt niets over de uitleg maar over die man zijn willen begrijpen
maar swat de rest had er wel oren naar en nu begrepen ze ook meteen waarom er zoveel kranen en valven nodig waren op zo een boot

hopelijk deze maand dat we de resterende helften nog kunnen maken en dan op een maand 2 of 3 rompen er uit
nummer 4 is een special effects daar moet van alles aan kunnen bewegen en zo
dus enorm veel meer werk dus we gaan overuren moeten draaien
nu start ik reeds om 6 uur en stop om 18.00 uur met werken maar dan gaat het 3d tekenen nog door en printen .de rollen verdwijnen hier als sneeuw voor de zon LOL
gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

raf

Goeie morgen

al veel werk gedaan nog veel te doen

ik denk dat ik een oplossing gevonden heb die doen baar is voor die planken op die boot
er is iemand die op facebook ook zo een sloep gemaakt heeft en die heeft gewoon halfronde dunne strips op de romp gezet
zo krijg je het idee dat het planken zijn

niet echt  zoals het moet maar ook wel heel mooi en ik denk voor wat het moet dienen meer dan aanvaard baar genoeg

nu proberen dit zelf te verwezenlijken want iemand anders iets zien doen wil niet zeggen dat het hiet ook lukt

nu is er een print bezig van een 36 uur en ik zit op 28% dus hopen dat er niets verkeerd gaat
dit is het oer model waarna een silicone mal gemaakt worden en waar de productie delen uit gaan komen
gr raf 
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

raf

ietsje verder met toren 1 die nu toren twee is geworden omdat het echt als schaal was gebouwd en de boot die in malta ligt tja das een boot die van heeeeeeeel ver op een duikboot trekt

ok hier wat foto's
en de witte delen zoals geschut en dergelijke zijn koop delen van shapeway's die speciaal voor ons gemaakt zijn geworden door sasa




er zijn nog wel wat zaken die gedaan moeten worden
de roosters in de inlaten ,het stuur ding vooraan ,veren op de luiken ,buisjes op die railing zodat ik ze wat hoger kan door trekken ,planken imiteren in de toren ,staan banken en zit banken monteren,handgrepen hier en daar en ook in de verschansing boven aan zo ronde ogen met een balkje er in,klinknagels bij werken , nog wat luiken kleven ,trapjes op de zijkant en hier en daar nog wat gaten boren en dan denk ik dat ik er ongeveer ben met deze toren.toren twee die vordert ook reeds goed en deze kan ook eerdaags in de primer .aan die toren is minder werk LOL .al is dit niet gemakkelijker .want de hand railing aan de zijkant die bestaat uit allemaal losse stukken en de hand railing boven in de toren word ook nog een ramp
da was het weer zowat
gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Metpetergaathetbeter