Ha hier kan ik dus mijn frustraties kwijt LOL
daar ik nu zeker 3 jaar niets aan treinen ga kunnen doen en alleen maar aan deze boten kan werken
kan ik dit hier toch delen en ik kan er vooral ook van anderen leren hoe zij niet trein gerelateerde zaken maken

ankertje geprint de duikroer bescherming is ook geprint waarna er een silicone mal van gemaakt is en deze nu gegoten worden
100 gr component A mengen met 100 gr micro balloons en dan 100 gr component B
niet om gewicht te sparen maar om de kosten te drukken
micro balloons zijn per volume goed koper dan giet hars

messing prop maar deze is alleen voor de diameter te passen want ze is 4 blad en er moeten 3 blad props onder
deze zijn zeer duur op deze schaal en de propshop is gesloten na een brand in hun atelier dus word het zelf maken
ik heb een poging gedaan maar dat koste me 4 frezen van 3 mm en nu ik er andere besteld heb met maar 1 vleugel zou dit dus wel moeten kunnen op de stepcraft maar dat is voor later

dit om een idee te geven van de lengte en zo moeten er 4 gemaakt worden
dirk ik heb 40 jaar geleden ook aan het vliegen geweest (limburgse vleugels in zwart berg) toen nog met een zelf bouw charter dacht van robbe
deze moest normaal een 3.5 cc motor hebben en ik vloog die met een 10 cc XTV race motor
niet normaal maar ook nooit problemen mee gehad
nu staat die ergens op zolder en ik denk dat hij nu vanzelf uit elkaar zou vallen als ik er aan kom
soms kriebelt het nog wel als ik nu zie wat er allemaal kan maar mijn reactie snelheid is niet meer wat het geweest is dus laat ik het wijselijk bij indoor heli vliegen
gr raf