Schaarbeek Oude Loods

Gestart door rixke rail, 13 juni 2018, 22:05:20 PM

rixke rail

fsr 01 by Eric  Baert, on Flickr
Varkensneuzen en co

fsr 03 by Eric  Baert, on Flickr
En nog Varkensneuzen ...

fsr 04 by Eric  Baert, on Flickr
Neuzen ...

fsr 05 by Eric  Baert, on Flickr
En er ligt ook al even een 21 of een 27 op zijn kant ... Ongeval ? Afbraak ?

Sorry, de foto's zijn genomen van uit de trein, met de smartphone, niet zo evident om duidelijke beelden te maken ...
Grootspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

55erke


Tog de moeite hoor ,
Kijk die 55ers er maar eens samen staan. Wie zou daar niet eens graag een wandelingetje tussen maken.
Wel groot grafitie probleem...
Groetjes
Johan

Fretbol

Citaat van: rixke rail op 13 juni 2018, 22:05:20 PM

fsr 05 by Eric  Baert, on Flickr
En er ligt ook al even een 21 of een 27 op zijn kant ... Ongeval ? Afbraak ?

Sorry, de foto's zijn genomen van uit de trein, met de smartphone, niet zo evident om duidelijke beelden te maken ...
Grootspoorse groeten,
Eric.

Het is een 27 in afbraak, de onderdelen van het dak lagen gisteren al in schrootwagons ernaast.

Anthony  ;)

OlivierV

Citaat van: Fretbol op 14 juni 2018, 13:25:16 PM
Citaat van: rixke rail op 13 juni 2018, 22:05:20 PM

fsr 05 by Eric  Baert, on Flickr
En er ligt ook al even een 21 of een 27 op zijn kant ... Ongeval ? Afbraak ?

Sorry, de foto's zijn genomen van uit de trein, met de smartphone, niet zo evident om duidelijke beelden te maken ...
Grootspoorse groeten,
Eric.
2709 om precies te zijn.

Het is een 27 in afbraak, de onderdelen van het dak lagen gisteren al in schrootwagons ernaast.

Anthony  ;)
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

RD25

excuseer mijn slecht Nederlands.
mijn oud werkplaats ....
'Het is gelukkiger te geven dan te ontvangen.'

chef garde

Er staat daar een klassiek stel met 2 panto's tussen ook, een exemplaar dat uit Italië teruggekeerd is veronderstel ik????

En wordt het opgeknapt of eveneens verschroot???

kno

Citaat van: chef garde op 20 juni 2018, 19:08:47 PM
Er staat daar een klassiek stel met 2 panto's tussen ook, een exemplaar dat uit Italië teruggekeerd is veronderstel ik????

En wordt het opgeknapt of eveneens verschroot???

Neen... deze loods werd gebruikt door TSP maar de vereniging moet nug daarvan weggaan.
Die klassieker is een gedeelte van hun verzameling, in afwachting van verhuis naar een andere loods.

chef garde

Ok, leuk te horen dat hij niet verschroot wordt.  Richting Saint-Ghislain dan waarschijnlijk??  Alhoewel die loods daar ook al redelijk vol staat ...

Davy

Vandaag in de voormiddag een hlr82 zien passeren langs de loods met twee 53ers op sleep.
In de namidag heb ik daar een rode Vectron van DB zien staan met twee M6 rijtuigen erachter.

adrievans

Citaat van: RD25 op 14 juni 2018, 22:08:07 PM
or 2719  ;)

  foto : MJM 5534 Picture/FB


Voor iets wat verschroot wordt , wordt ie wel netjes op houten blokken gelegd.
Als je voeten ruiken en je neus loopt ben je ondersteboven gebouwd.

evan

#10
Dat is hoogstwaarschijnlijk gedaan om de hijskabels er onder uit te kunnen trekken en bovendien gaat een snijbrander er beter door dan dat die rechtstreeks op de grond zou liggen  ;)

Ik moest enkele jaren terug  beroepshalve toezicht houden op de afbraak van de bovenleiding boven die bundel.  Er was elke dag wel ns iets anders te zien en in de loods stond toen behoorlijk wat historisch materiaal inclusief stoomlocomotieven (Type 29 en 64...)
De bundel heeft lang leeg gestaan, maar nu staat er best wat materiaal op zoals de 55er's die nog bij TUC RAIL hebben gediend de voorbije jaren...  Ik kan zelfs nummers herkennen die ik vorig jaar nog op de werf had voor werktreinen te slepen.  Soms gaat het snel  :o




Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

the_gold

Er staan of stonden nog enkele afgestelde 55ers in schaarbeek op een uitwijkspoor dacht ik tussen de struiken. Geen idee of die nu ook bij de loods staan.