psychiaters...

Gestart door Havoc, 13 juni 2018, 21:05:18 PM

INFO

Tja , ik heb ook zo'n kennis, die constant in een schijn wereld leeft dankzij zijn pillen, en daarbij heel veel bijwerkingen heeft, waarbij zijn lichaam op een andere manier tegenwerkt. Of hij daar nu beter van wordt of geworden is, daar twijfel ik over, vandaar mijn opmerking.
En als ik dicht bij huis kijk, weet ik dat ik een moeder aan dit soort medicatie heb verloren, omdat zij haar lever vergiftigden, en daardoor op een niet zo prettige manier aan haar einde kwam.

Groetjes
Alleen de waarheid ligt in het midden.

Havoc

Ja man, probeer maar eens geholpen te worden in dit land. Van het kastje naar de muur. Er bestaat zoiets als een psychiatrische spoeddienst maar daar kan je met vragen over medicatie en bijwerkingen niet terecht. Het enige dat ze kunnen doen is als de huisarts een raadpleging vraagt dan is donderdag het vroegste. Ander ziekenhuis is het 1 maand wachten.

Als ik mijn huisarts bel voor een dringende afspraak begint die direct het op te nemen voor dat stuk foorwijf (*) dat haar diploma bij de cornflakes gevonden heeft op een goeie morgen. Het dikke vriendjesnetwerk is al goed aan het werken. Heb die ook al mijn ongezouten mening gezegd maar ze zal vanavond wel verder zeiken hoe die andere trut toch niet gezegd heeft wat ze gezegd heeft.

Wordt ongetwijfeld vervolgt...

(*) heb onlangs een cd van CPEX gekocht :D
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Koen

@Wim,

Ik denk dat alles afhangt welke medicatie en hoe zwaar deze is en onder welke omstandigheden deze genomen worden.



Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren

Havoc

Probleem is ze eigenlijk geen bal weten van hoe die medicatie werkt bij individuele gevallen. Daarom ook dat de lijst van bijwerkingen langer is dan de lijst van aandoeningen. Daarom ook dat ze geen flauw idee hebben wat die afkickverschijnselen zijn. Daarom ook dat ze geen idee hebben waarom het bij de ene werkt en de andere niet. Elke sukkel die het krijgt is eigenlijk een proefkonijn die betaalt om misschien geholpen te worden en als het niet helpt dan kunnen ze er toch nog goed aan verdienen aan dat wat ze kapotgemaakt hebben.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

evan

Johan,

Je hebt pech met je behandelende Psychiater denk ik.  Je gaat best op zoek naar een andere.  Als het niet klikt dan klikt het niet en je moet ze daarom niet allemaal over dezelfde kam trekken.  Dat is ook zo bij een dokter, therapeut, een bakker, een garagist, een loodgieter enz...

Natuurlijk is het soms wat wachten eer je bij iemand anders terecht kan, maar dat is nu eenmaal de huidige situatie.

Ik wens je van harte veel soelaas en rust voor jezelf.

Groeten,

Evan
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Havoc

Wel, het ergste is dat het eigenlijk wel klikte. De eerste 3 sessies hebben echt geholpen. Waar ik echter totaal over val is de nonchalance waarmee ze me die pillen aangesmeerd had. Had ze eerlijk geweest en hadden we een sessie uitgetrokken om dat ten gronde te bespreken dan denk ik dat het goed gekomen zou zijn. Ik had die pillen helemaal niet genomen maar zonder problemen aanvaard dat het lang(er) ging duren. Dan en dan daarna het gewoon vierkant uitlachen dat je even erge problemen hebt van de bijwerkingen maakte dat het over-and-out is.

Ik heb nu echt geen vertrouwen meer in mijn huisarts en psychiaters in het algemeen. Zelfs als ik naar een andere zou gaan zou ik bij al wat er gezegd wordt twijfelen of het nu te betrouwen is.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

INFO

Tja Johan, het moge duidelijk zijn dat het probleem wat jij hebt tussen je oren zit. Dat los alleen jij zelf op door dingen te accepteren zoals ze zijn, en niet gaat proberen de doktoren e.d. te veranderen, maar te beginnen bij je zelf.
Want men zegt niet voor niets, verander de wereld en begin bij jezelf.

Hoe meer jij klaagt en hoe harder jij je hakken in het zand zet, des te erger maak jij het voor je zelf.
Misschien een fiets kopen, of hardloop schoenen, en je hoofd leeglopen of fietsen.
Dit advies was gratis.

Groetjes.
Alleen de waarheid ligt in het midden.

Havoc

#22
Tja, daar zit het hem hé. Dit is niet iets dat weg gaat, elke morgen sta ik ermee op en elke avond ga ik ermee slapen. Gaan fietsen, wandelen, verbouwen of niet, het blijft. En met de jaren wordt het erger.

Wat de bijwerkingen betreft, die beginnen te keren. Mijn bloeddruk is bijna normaal en de andere begint stilaan verandering in te komen.

De afkickverschijnselen is een ander verhaal. Die zouden na 2 weken weg moeten zijn en dat zijn ze duidelijk NIET. Ik slaap al iets beter, geen nachtmerries meer. Wel de ene dag niet in slaap geraken tot 2h-4h en om 5h wakker, de andere dag normaal. 's Morgens als ik wakker wordt lijkt het ok. Totdat ik aan de slaapkamerdeur ben... dan is het precies of ik heb net een glas teveel op. Licht in de kop, beetje draaierig. Is al beter maar zeker niet gedaan. En dan het lawaai in mijn kop. Dat is "anders". Het is te zeggen het klinkt anders, minder metalisch, alsof het scherpe kantje eraf is. Vroeger was het alsof er een vonk was, of velcro die losgetrokken werd. Nu is het een kersenpitkussentje dat even verlegd wordt. Gewoon bezig zijn, wat rommelen in huis en het is er niet (toch niet merkbaar). Maar een tijd minder actief zijn (lezen, pc spelen, autorijden...) en als ik dan de ogen of hoofd beweeg is het net alsof alles wat ondertussen opgespaard is in 1 keer komt. En het is veel slechter in het donker! Gisteren nacht film in houders aan het steken geweest in het pikdonker en dat is echt afschuwelijk.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Havoc

Even een update. Nu 3 weken gestopt.

Eerste week was erg en werden de afkickverschijnselen ook erger. Maar tegen het einde van de eerste week was mijn bloeddruk terug normaal.

Tweede week begon ook dat lawaai in mijn kop te minderen (in intensiteit, niet in voorkomen). En midden de week kon ik ook terug normaal plassen. Zag er goed uit.

Maar nu de derde week wordt vooral die storingen in mijn kop terug erger. En onmogelijk op het werk om mij te concentreren. Het lukt enkele uurtjes 's morgens maar dan is het hopeloos. Tegen de avond is het om met de kop tegen de muur te lopen. Dokters willen/kunnen niks doen. Enige oplossing is terug die vuiligheid nemen volgens hem. Liever een spuitje dan.

Heb nog wat verder zitten zoeken en kennelijk zou Omega3 en L-Tryposfaan helpen. Eens proberen, kan toch niet erger zijn het al is.

Toch tof hé, je gaat voor een probleem naar de dokter en komt met nog veel grotere problemen terug. Dan lachen ze je vierkant uit, doen niks en je kan je plan trekken. Zoals het er nu naar uitziet is mijn leven gewoon de moeite niet meer waard om verder te leven.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

DelticPower

#24
@ Johan
Er was eens een fietser die over een doornentak reed. Een doorntje zette zich vast in de fietsband en prikte af en toe in de binnenband. Dus band plat, met de fietspomp oppompen. Maar na een paar dagen band weer slap, dus is de fietspomp niks waard. Andere pomp, maar ook nu weer na een paar dagen band leeg. Binnenband plakken, ja dat  gaat weer even goed dan band weer slap. Nieuwe binnenband erin en weer gaat het even goed totdat ook hier weer een gaatje inkomt, en de band weer slap staat. Ook al gaan we aan de buitenkant kijken, het doorntje zien we niet zitten. Alleen voorzichtig voelen aan de binnenzijde van de buitenband geeft uitsluitsel waar het doorntje zit en is deze te verwijderen. Probleem opgelost.

Zo ook bij mensen, in het bewuste denken is alles oke, we weten wat er gebeurt is vroeger, maar daar aan gekoppelde emoties zijn weggestopt, niet verwerkt, en uit jouw bewuste denken weggestopt. Maar in jouw onbewuste denken,  net als dat doorntje blijven ze prikken, tot jij de emoties verwerkt, ( het doorntje verwijdert). Doe wat aan die ouwe problemen en bijbehorende emoties en je zult merken dat je misschien geen pillen om de zaak te onderdrukken nodig hebt.
Hopelijk heb je hier iets aan,

Groeten Jan.   

Havoc

Kijk, laat me eerlijk zijn, de tips die die psychiater aangehaald heeft helpen om met het probleem om te gaan. Maar die pillen, de bijwerkingen ervan en afkickverschijnselen zijn héél echt en zijn zuiver chemisch. Zoek eens naar "venlafaxine side effects" en venlafaxine withdrawal". Zelfs als mijn oorspronkelijk probleem 100% opgelost zal zijn, dan zal er blijvende schade zijn aan mijn hersencellen. De geheugenstoornissen zijn niet psychisch maar chemisch, een reactie op een medicijn. De brain flashes ook.

Als je bloeddruk omhoog gaat als je dat medicijn neemt en als je plots moeilijk en pijnlijk moet plassen als je dat medicijn neemt. En dat stopt alle 2 als je dat niet meer neemt dan heeft dat niet met psychische problemen te maken.

Maar er zijn andere bijwerkingen die niet weggaan en er zijn gevolgen van te stoppen die niet weggaan. Ik had heus geen geheugenproblemen tot de week nadat ik gestopt ben (niet meer dan anderen van mijn leeftijd). Ik stotterde nooit behalve in die tweede week na het stoppen (dat is al een stuk beter).

En ik weet heus wel waar die doorn zit en wat voor een het is. Dat weet ik al 30 jaar. En ik kan nog 100 jaar therapie volgen of pillen slikken dat gaat niet opgelost geraken. En ik geloof ook niet in mirakels. Ok?

Maar de enige oplossing die ze aanbieden om van de afkickverschijnselen af te geraken is gewoon terug Effexor slikken. Maar de bijwerkingen daarvan, daar heb ik pas problemen mee. Dan liever een spuitje. En stoppen met Effexor maar dat er afkickverschijnselen zijn die maken dat ik niet normaal kan leven. Ik kan gewoon niet functioneren met die geheugenproblemen, dronken gevoel in mijn kop en geluiden telkens als ik met mijn ogen beweeg.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

INFO

Tja, doktor als ik hier links druk dan heb ik rechts pijn.
Reactie van de doktor niet meer links drukken.
En lekker met uwe treintjes gaan spelen, weet u ook waar het geluid vandaan komt.

Groetjes
Alleen de waarheid ligt in het midden.

rgp

@ HAVOC,

Johan, ik volg al een tijdje dit draadje omdat ik zelf midden april een achteraf gezien ferme psychische oplawaai heb gekregen.

Ik ben geen dokter/psychiater/psycholoog en kan je dus niet rechtstreeks helpen, maar uit wat jezelf schrijft zie ik misschien wel de echte kern van de zaak en die is de gedachte die je neerschreef, namelijk:

En ik weet heus wel waar die doorn zit en wat voor een het is. Dat weet ik al 30 jaar. En ik kan nog 100 jaar therapie volgen of pillen slikken dat gaat niet opgelost geraken. En ik geloof ook niet in mirakels. Ok?

Je geraakt wel mits de hulp van de juiste personen van je probleem genezen of minstens dat je het een plaats geeft waar het je niet meer belast.

Ik ben er zelf terug bovenop (allez bijna) dankzij mijn vriendin, mijn zoon ... en mijn psycholoog.

Ik wens je veel en snel beterschap

Roland

Havoc

Jullie schijnen het niet te snappen. Het psychische probleem is onder controle. De oorzaak zal nooit weggaan totdat ze tijdmachines uitvinden. Maar ja, ik kan het plaatsen, mee leven soms met wat extra steun.

Maar waar ik nu mee zit is met problemen van de medicatie die totaal uit de hand lopen. Door met de medicatie te stoppen kan ik niet meer functioneren door geheugenverlies, draaierig en slaapstoornissen. En de enige oplossing is terug die medicatie nemen waarvan de bijwerkingen me nog slecbter doen voelen dan voor ik hulp gezocht heb.

Dus aub stop met denken dat het psychische probleem moet "opgelost" worden. Dat is onder controle. Neen oplossen gaat niet, mee leven wel.

En denken dat een andere dokter iets gaat zeggen over wat een collega gedaan heeft? Vergeet dat! De omerta is daar nog sterker dan waar het woord vandaan komt.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

INFO

Ik snap het perfect, alleen is dit hier niet de plaats om het te bespreken. Nogmaals het advies ga met je treintjes spelen, en bespreek je problemen ergens anders.

Groetjes
Alleen de waarheid ligt in het midden.