LSM 1306 & 1312: soundversie

Gestart door bb67400fan, 10 juni 2018, 10:12:10 AM

Rangeerduivel

Citaat van: krispy op 29 juni 2018, 18:28:54 PM
4 x 110 euro is wel een beetje teveel van het goede hé,

Bij Loebaske kosten ze "maar" 99€ hé Kris! ;D

;)

ERVIN

Heel erg mooi Dirk , aangezien je loc nogal snel optrekt kon ik het niet echt goed horen , maar is het mogelijk om het allereerste geluid als de loc vertrekt ( zoemend geluid) langer te laten afspelen vooraleer hij overschakelt naar zijn tweede geluid.
Ik hoop dat je een beetje kan volgen wat ik bedoel.

In onderstaande link hoor je dus enkel dat zacht zoemend geluid. Bij de model loc komt alles nogal snel achter mekaar vind ik , waardoor je een meer agressievere beleving hebt ( maar dit is enkel mijn eigen mening hierover hoor , het geluid op zich is echt prachtig)

https://www.youtube.com/watch?v=QKY1ojjPc4o

D_Loc

Citaat van: ERVIN op 29 juni 2018, 21:54:53 PM
Heel erg mooi Dirk , aangezien je loc nogal snel optrekt kon ik het niet echt goed horen , maar is het mogelijk om het allereerste geluid als de loc vertrekt ( zoemend geluid) langer te laten afspelen vooraleer hij overschakelt naar zijn tweede geluid.
Ik hoop dat je een beetje kan volgen wat ik bedoel.

In onderstaande link hoor je dus enkel dat zacht zoemend geluid. Bij de model loc komt alles nogal snel achter mekaar vind ik , waardoor je een meer agressievere beleving hebt ( maar dit is enkel mijn eigen mening hierover hoor , het geluid op zich is echt prachtig)

https://www.youtube.com/watch?v=QKY1ojjPc4o
Hoi Erwin,

Ik begrijp wat je bedoelt en zo gaat het ook worden. Het zoemend geluid is al zo (vanuit ESU) alleen ik heb het opstart geluid en de ventilator toegevoegd. In de nieuwe versie, waar ik zo aan wil gaan beginnen, ga ik het ventilator geluid langer door laten klinken tot in het zoemende geluid.
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk

D_Loc

Citaat van: krispy op 29 juni 2018, 18:28:54 PM
Is in elk geval al wel prachtig , ben ik zekers wel in geïnteresseerd in de definitieve versie

Zou deze file ook in de vorige esu sound 3.5 geladen kunnen worden , dan zou ik men oudere versies ook hiermee kunnen uitrusten en moet er geen nieuwe decoder in want 4 x 110 euro is wel een beetje teveel van het goede hé,  als er reeds 3.5 decoders inzitten (is maar een vraag hé)
Hoi Krispy,
Dit geluid gaat niet in een Loksound V3.5 geladen kunnen worden. Misschien dat de V3.5 versie wel kan worden uitgebreid met de nieuwe samples zodat het geluid wel wat beter wordt, maar in de V4.0 versie zijn de samples opgeknipt dus die moeten dan eerst weer opnieuw opgenomen worden en dan worden samengevoegd tot één lange sample. Al met al gaat dat weer behoorlijk wat werk worden waarbij het nog maar de vraag is of het resultaat naar wens gaat zijn en als ik daarbij het uurloon van mijn werk zou rekenen is het goedkoper om 4 decoders te kopen  ;D.
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk

ERVIN

Ik kijk er al naar uit Dirk , hopelijk zet je dan weer even een filmpje op YouTube. ;)

D_Loc

Citaat van: ERVIN op 29 juni 2018, 23:08:20 PM
Ik kijk er al naar uit Dirk , hopelijk zet je dan weer even een filmpje op YouTube. ;)
De aanpassing is gedaan en ga hem nu in de decoder laden. Als het resultaat is wat ik verwacht zal er morgen een filmpje volgen.
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk

D_Loc

Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk

pandur

NMBS-DB / H0 2rail DCC - ABC / ECoS II 4.2.10 / ECo Boost /MC II / LokPro 5.2.2 (2.7.9)

loebaske


Ge zijt nen crak Dirk, je zou beter voor ESU gaan werken  ;)

yannickvw

Niemand in de buurt van Schoten die deze over mijn oude versie kan zetten? Mooi werk Dirk, fantastisch!!  8)

De 13 bewijst dat ook Elocs hun soundversie waard zijn!

D_Loc

Dank voor de complimenten.
Wie de file wil moet maar even een PM-sturen, dan krijg je een download link.
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk

bellejt

als ik de file heb mogen mensen uit mijn buurt gerust ff langskomen om die te laden in een decoder

ERVIN

Geweldig Dirk , dit is precies wat ik bedoelde.  ;)

bellejt

wat nog leuker is : dat ik hem ook voor de CFL versie reeks 3000 kan gebruiken :)

Anarchy