Vanbiervliet 6203: sounddecoder

Gestart door bb67400fan, 09 juni 2018, 15:31:49 PM

bb67400fan

Alsof de problemen maar blijven komen...
Nu doet ook mijn 6203 van de Budget-Line wat moeilijk.
Wanneer de motor wordt opgestart, klinkt er tussen de sound door een storend lawaai.
Ook wanneer het toerental van de motor verhoogd wordt, hoor ik dat zelfde storende lawaai.
Ik had een gelijkaardig probleem met mijn Class 77 van ESU.
Je kan het vergelijken met het geluid van opgeblazen boxen, maar dan minder erg.
Ik vermoed dat de sounddecoder moet vervangen worden. Wat denken jullie...?  ???

bellejt


hapkin

Kijk eens naar de luidspreker, het kan dat daar ijzerdeeltjes aanhangen en dat hij daardoor kraakt.

mvg Steve


bb67400fan

Citaat van: hapkin op 09 juni 2018, 16:15:08 PM
Kijk eens naar de luidspreker, het kan dat daar ijzerdeeltjes aanhangen en dat hij daardoor kraakt.

mvg Steve
Geweldig, Steve!! Het probleem is opgelost. Er hingen inderdaad wat ijzerdeeltjes aan de luidspreker.
Je bent een held, thnx voor de hulp allen!  :D

Rangeerduivel

Citaat van: noach_taillieu op 09 juni 2018, 17:07:38 PM
Citaat van: hapkin op 09 juni 2018, 16:15:08 PM
Kijk eens naar de luidspreker, het kan dat daar ijzerdeeltjes aanhangen en dat hij daardoor kraakt.

mvg Steve
Geweldig, Steve!! Het probleem is opgelost. Er hingen inderdaad wat ijzerdeeltjes aan de luidspreker.
Je bent een held, thnx voor de hulp allen!  :D

Daaraan is te zien dat hulp wel geapprecierd wordt! ;D

Je moet wel weten dat een sounddecoder van fabriek uit op zijn luidst staat (CV 63 op 193)
Aangeraden is die CV63 te verlagen tot minstens waarde 180(of nog minder)
Anders wordt die luidspreker overbelast met alle gevolgen vandien

;)

bellejt

de vraag is hoe dat er op gekomen is ? Kan dus nog voorvallen en dan is de oorzaak niet weg.

bb67400fan

Citaat van: Rangeerduivel op 09 juni 2018, 18:24:51 PM
Citaat van: noach_taillieu op 09 juni 2018, 17:07:38 PM
Citaat van: hapkin op 09 juni 2018, 16:15:08 PM
Kijk eens naar de luidspreker, het kan dat daar ijzerdeeltjes aanhangen en dat hij daardoor kraakt.

mvg Steve
Geweldig, Steve!! Het probleem is opgelost. Er hingen inderdaad wat ijzerdeeltjes aan de luidspreker.
Je bent een held, thnx voor de hulp allen!  :D

Daaraan is te zien dat hulp wel geapprecierd wordt! ;D

Je moet wel weten dat een sounddecoder van fabriek uit op zijn luidst staat (CV 63 op 193)
Aangeraden is die CV63 te verlagen tot minstens waarde 180(of nog minder)
Anders wordt die luidspreker overbelast met alle gevolgen vandien

;)
Inderdaad, hij stond nogal aan de luide kant toen ik hem kocht. Meteen na de koop de waarde verlaagd naar 160.

hapkin

allez weer een probleem minder  ;D

mvg Steve