Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Lineas Class 66 ESU

Gestart door bb67400fan, 09 juni 2018, 11:56:31 AM

bb67400fan

Dag iedereen,

Ik zit momenteel verwikkeld in een bizarre situatie.
ESU kondigde een tijd geleden aan dat men de Lineas 513-10 in H0 zou uitbrengen.
Echter kon ik nog nergens een prijs of uitgavedatum terugvinden op het internet.
Vandaag belde ik naar een dealer alwaar een kennis de loc al had besteld.
Toen ik belde wist men mij te vertellen dat er nog niks bekend was van prijzen, uitgavedatum, bestelnrs.,...

Weet iemand hoe het nu zit met die loc?
Ik vermoed dat er in de communicatie met de winkel een misverstand geslopen is...

Alvast bedankt collega's!  ;D

loco

Ik denk dat je correct geïnformeerd bent.


ceuleer

Geen misverstand, gewoon wachten tot de loc geleverd wordt.
Ik verwacht de loc niet voor einde januari 2019.

Rangeerduivel

Wanneer mijn post niet past in dit draadje mag het gerust afgesplitst worden
Ik had hierbij een vraag/opmerking voor Esu class 66/77 bezitters,
Ik bezit 2 stuks cl77, een Crossrail en een MRCE Rurthalbahn(die trouwens te koop staat)
Daarnaast ook 1 loc, Esu class66 van Ascendos.
De twee cl77ers zijn voorbeeldige top-machines, maar de cl66 vertoont een zéér waggelig rijgedrag.
Dat komt volgens mij omdat het éne draaistel bijna fix onder het chassis staat en het andere draaistel eerder "zwevend" gemonteerd is.
De 66 bezit ook geen sensoren meer die het piepen en knarsen in bochten en op wissels bewerkstelligen,en toch is dat piepen en knarsen er, en de verpakking van de doos is ook anders, nu dus met een plastic hoes erover...
Dit alles om duidelijk te maken over welke machine het gaat.
De essentie van mijn vraag dus;
Is dat waggelig rijden er ook bij jullie loc's van de nieuwe generatie ESU,mij stoort het toch een beetje.

;)

bb67400fan

Citaat van: Rangeerduivel op 09 juni 2018, 15:17:50 PM
Wanneer mijn post niet past in dit draadje mag het gerust afgesplitst worden
Ik had hierbij een vraag/opmerking voor Esu class 66/77 bezitters,
Ik bezit 2 stuks cl77, een Crossrail en een MRCE Rurthalbahn(die trouwens te koop staat)
Daarnaast ook 1 loc, Esu class66 van Ascendos.
De twee cl77ers zijn voorbeeldige top-machines, maar de cl66 vertoont een zéér waggelig rijgedrag.
Dat komt volgens mij omdat het éne draaistel bijna fix onder het chassis staat en het andere draaistel eerder "zwevend" gemonteerd is.
De 66 bezit ook geen sensoren meer die het piepen en knarsen in bochten en op wissels bewerkstelligen,en toch is dat piepen en knarsen er, en de verpakking van de doos is ook anders, nu dus met een plastic hoes erover...
Dit alles om duidelijk te maken over welke machine het gaat.
De essentie van mijn vraag dus;
Is dat waggelig rijden er ook bij jullie loc's van de nieuwe generatie ESU,mij stoort het toch een beetje.

;)
Ik heb nu één Class 77 staan (DE6312) in de Crossrail-livrei. Heb tot nu toe enkel problemen gehad met de sounddecoder. Het rijgedrag bij mijn Class 77 is dik in orde.

ERVIN

Hier hetzelfde probleem maar dan met de Class 66 RF ( Railfeeding) , ook hier zitten geen sensors op de draaistellen en ook hier waggelt hij een beetje , ook waren er sommige wielen die vast zaten ( draaiden niet als de loc aan het rijden was) , dat is gelukkig opgelost door mijn huis-tuner , ook de aandrijving is anders dan mijn andere Class77ers , enkel de prijs was even veel als mijn " goede" ESU locs , naar mijn gevoel hebben ze toch serieus wat bespaart met technische snufjes , ondanks ze hem hebben verkocht aan de volle pot. Een collega en goede vriend heeft hier melding van gemaakt bij Train Service Danckaert , maar die kwam volledig uit de lucht gevallen en zei dat we ons moesten melden bij ESU Duitsland ( de gemakkelijkste weg natuurlijk voor hem - van service gesproken  >:( )

bb67400fan

Oei, precies geen zo'n goed modelletje, die Class 66 van ESU...
Is het zijn prijs dan wel waard, vraag ik mij af?
Goedkoop is het alleszins niet voor een loc die zo'n problemen heeft.
En dan nog zo'n soort service erbij krijgen...  ???

ERVIN

Moeilijk te zeggen eigenlijk Noach , mijn 3 andere ESU locs doen het wel heel goed , maar voor deze prijs zouden ze allemaal héél goed moeten zijn hé.

Rangeerduivel

Het is natuurlijk niet de schuld van TSD, ik heb van Patrick in géén geval klagen.
Ze ontwerpen de loc's bij Esu, hij moet ze alleen maar invoeren in Belgie (en een beetje promoten... ;D)
Wanneer er iets scheelt zal hij je zoiezo het advies geven om de loc op te sturen naar Ulm(D), eventueel samen met een kopij van het aankoopbewijs, voor eventuele garantie.
De loc naar de winkelier brengen vertraagt de boel enkel maar want die winkelier stuurt hem eveneens op...
Al staat TSD wel op de eerste rij om onze grieven ginder kenbaar te maken.
Zoals ik eerder schreef gaat het enkel om de loc's in de nieuwe verpakking, dus de gewijzigde versie.

;)