Liliput L133016 - Motorwagen type 600.03

Gestart door philippe_007, 06 juni 2018, 11:28:29 AM

philippe_007

Hey allen,

enkele weken geleden de Liliput motorwagen type 600.03 ontvangen. (Koopje bij Lippe)

gisteren heb ik deze voorzien van een LaisDCC decoder + Powerpack en ondertussen de details willen aanbrengen.
Nu zijn er 2 stukken (soort antennes?) die ik niet weet waarom deze dienen.
Iemand een idee?

Alvast bedankt.


oeps, blijkbaar stond de loc niet goed op het spoor voor de foto :-(









bollen neus


philippe_007

dat zou kunnen, zal eens onderaan kijken of ik iets kan zien om het te bevestigen...

Freek

Tevreden van deze loc?
Ik twijfel al een tijdje om deze ook toe te voegen aan mijn verzameling.


philippe_007

ivm afwerking mag ik niet klagen, een stuk fijner dan de Marklin dat ik had.

Digitaliseren ging ook heel simpel, op de chasis een deksel wegnemen en decoder inpluggen en klaar (voor de powerpack heb ik wel wat plastic moeten wegvijlen van het deksel omdat ik een fractie van een mm tekort had.
Technisch zit de loc mooi in elkaar.
Momenteel heeft ze slechts een paar cm gereden (voor de decoder te testen) en dat gaat soepel, testrijden zal voor deze avond zijn (filmpje volgt nog).

Wel uitkijken voor de prijs, (stond enkele nr's geleden in MSM) ze staan regelmatig in promo voor bijna de helft van de aanbevolen prijs.

conclusie een leuke loc aan een mooi prijsje voor de verzameling




Rangeerduivel

Citaat van: philippe_007 op 06 juni 2018, 18:55:51 PM
ivm afwerking mag ik niet klagen, een stuk fijner dan de Marklin dat ik had.

Digitaliseren ging ook heel simpel, op de chasis een deksel wegnemen en decoder inpluggen en klaar (voor de powerpack heb ik wel wat plastic moeten wegvijlen van het deksel omdat ik een fractie van een mm tekort had.
Technisch zit de loc mooi in elkaar.
Momenteel heeft ze slechts een paar cm gereden (voor de decoder te testen) en dat gaat soepel, testrijden zal voor deze avond zijn (filmpje volgt nog).

Wel uitkijken voor de prijs, (stond enkele nr's geleden in MSM) ze staan regelmatig in promo voor bijna de helft van de aanbevolen prijs.

conclusie een leuke loc aan een mooi prijsje voor de verzameling

Ik heb die van mij een kleine 2 jaar geleden 164€ betaald, ze stonden toen reeds gedeeltelijk afgeprijsd, nu is het effenaf liquidatie aan iets minder dan 150€!
Ook het stomertje 91.001 wordt vandaag aangeboden voor de zelfde prijs, en dat is echt een juweeltje, zowel qua afwerking als qua rijgedrag!
Ze krijgen daar dezelfde streken als bij Roco (60 proto), een hoop mensen betaalt de volle pot en als ze al hun rommel niet kwijtraken gooien ze het over de muur voor belachelijke prijzen...
Ik vrees ervoor dat ze zich in de toekomst steeds minder aan (nieuwe) Belgische modellen zullen wagen! :-\
;)

philippe_007

id, heb de stomer 91.001 en de railwagen beide voor 149€ gekocht....
Het is inderdaad spijtig voor deze die volle pot hebben betaald of de winkeliers die nog met een stock staan. 

Freek

Ik ben te laat, hij is ondertussen uitverkocht bij Lippe, enkel nog de AC versie en die staat veel hoger geprijsd.


philippe_007

Id, ik weet het, ik had de laatste...
Maar heb zo voor beetje meer ook gevonden in andere webshops in Duitsland

op ebay momenteel 149€
https://www.ebay.de/itm/Liliput-HO-133016-Dieseltriebwagen-SNCB-NMBS-Epoche-II-Neuware/312083969723?hash=item48a9a776bb:g:CB8AAOSwgi1aQ4CE

Freek

Bedankt voor de link, ben er dan maar direct op gesprongen :D.

philippe_007

gelijk heb je :-) proficiat met de aankoop

Freek

Ik heb mijne vandaag toe gekregen ;D. Het is inderdaad wel een zeer mooi afgewerkte lok.
Ik zie echter ook niet waarvoor die 2 resterende onderdelen moeten dienen. Ik vermoed eerder dat dit uit een standaard setje komt dat bij alle gelijkaardige loks zit, en dat dit op deze lok nergens voor dient.

Gerolf

Ook gevonden aan 156,- verzending inclusief. Gekocht en nu benieuwd ...
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Vosje

Die stoomloc kost in Sint-Niklaas ook maar 149,99 € .  ben er juist om geweest ..

Peter

De afgebeelde onderdeeltje zijn enkel bedoeld voor stoomloks
Zij dienen bij het grootbedrijf als bescherming voor de cylinderdrijfstang en worden (in model) vooraan op de stoomcylinder genomteerd.
De Duitse naam is "Kolbenstange schützrohr" Ik vermoed dat Liliput dat onderdeel bij ALLE modellen  bijgeeft die iets met stoom te maken hebben, nodig of niet
Met vriendelijke groeten
Peter