Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Bpost

Gestart door argilla, 06 juni 2018, 10:22:12 AM

argilla

Nu eventjes ...... vraag mij af waarom ik van in het begin dat dienst werd aangeboden, het formulier van "afwezigheid" hebben moeten invullen.  dat is al het tweede pakket , kort na elkaar , dat ik het kan gaan afhalen op de post zelf. Snap het niet goed hoor ,. maar de ene postbode wel , de andere niet . begrijpe wie kan ! of zijn er postbodes die gewoon geen "gewilligheid" vertonen om eventjes het pakket af te leveren op de plaats die je in het website hebt aangegeven ?


Sorry maar waarvoor heb ik het dan ingevuld ???? >:(
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

Dirky

Ik heb het al 2 keer ingevuld en nog steeds worden mijn voorkeuren niet uitgevoerd...
Op het postkantoor kreeg ik als antwoord dat ze er nog niet voor georganiseerd zijn. 'k Werk dan ook niet meer met Bpost tenzij de klant er specifiek om vraagt.

Bende sukkels die even "goed gestructureerd" willen overkomen als de vele concurrenten waartegen ze moeten opboxen maar er gewoon niets van bakken.

Peter

Zwijg me van de post.
Buiten dat Van Biervliet er in H0 een mooi treinstel van heeft, is de post niets waard.
Ben jaren geleden al overgestapt op DPD voor het verzenden en ontvangen van pakjes.
Goedkoop (Belgie 4 en 6 euro, Europa 7 en 10 euro) en zeer snel deze voormiddag verzonden, morgen bij u thuis en een uitstekend Track & Trace systeem.
Nog nooit problemen mee gehad
Met vriendelijke groeten
Peter

stoomlokje

heb maandag een pakje verstuurt met BPost naar iemand en heb gisteren al melding gekregen dat het is afgeleverd. ;D
Het is dan toch niet altijd kommer en kwel . ;)

BC911

Nee, tuurlijk gaan er dingen goed. Maar de voorkeur van levering werkt inderdaad niet. Ik heb opgegeven dat ze het gewoon in het postkantoor mogen laten liggen, maar nog steeds blijft de postbode ze aanbieden bij mij thuis. Toen ik dat aangaf op het postkantoor gaven ze aan dat ik dat maar moest melden bij de klantendienst ... ´t Ja, ergens houdt het op natuurlijk. Als zij liever rondrijden met pakjes waarvan ze weten dat ze die niet kunnen afleveren, dan doen ze maar. We zullen maar denken dat het werkzekerheid geeft voor vele mensen ...
Groeten, Bert

Iedereen beleeft zijn hobby op zijn manier ...

Metpetergaathetbeter

mijn verzekeringsmakelaar had dan weer het verstand(dat noemt men ook service) mij te melden dat je bij ontvangst gepast geld (om wisselgeld uit te sluiten)diende te hebben, vandaar had ik niet de slechte ervaring die jij dan weer wel had ;)

Rangeerduivel

Citaat van: dani op 07 juni 2018, 13:26:38 PM
Citaat van: dani op 07 juni 2018, 09:45:19 AM
om te gaan aanschuiven achter xxxxxx (ongepaste tekst verwijderd door admin) ....

WAT IS ONGEPASTE TEKST  ?   de waarheid ?

Man, ....   get your head out of your ass !

Is het gewoon vernoemen van andere nationaliteiten ongepast?
Ik zie daar geen kwaad in hoor, want ze stonden daar effectief, ik heb ze ook zien staan!  ;D
Opgepast dat men niet overdrijft met "verwijderen" zoals op andere (Nederlandse) fora...

;)

Michiel

... en zich minder snel ergeren om in feite futiliteiten helpt dikwijls ook.  ;)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

doomslu

Even off-topic een klein uittreksel uit de regels:

Absoluut niet toelaatbaar zijn :

...
...

7) Politieke of racistische boodschappen en/of uitlatingen
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

bellejt

mijn verzekeringsmakelaar heeft de papieren van de nieuwe auto rechtstreeks in het postkantoor laten leveren.Had die dus de dag nadien al in mijn bezit en daar kan je wel met bankkaart betalen.

stefanic

Ik werk heel regelmatig met BPost, zowel voor verzenden als ontvangen, en meestal via pakketkasten. Mijn ervaring is dat pakjes meestal één dag na ontvangst door BPost ter plaatse zijn, zowel op een adres, postpunt of pakketkast.
Wel is het inderdaad zoals Argilla aanhaalt een probleem om je voorkeuren in te geven en dan ook gebruikt te zien:
1) keuze van opties 'in je buurt' om je pakje te laten leveren is begrenst door postcode grenzen, en als je dicht bij dergelijke grens woont, kan je dus je ideale keuze niet noodzakelijk aangeven
2) dat systeem werkt niet voor internationale zendingen die je zou missen aan de deur (en da's nu het enige waarvoor ik het nodig zou hebben, want binnenlandse zendingen laat ik 99% van de keren aankomen in een pakketkast)
3) stom dat het 'in de toekomst' zo zal zijn, dat het direct naar je voorkeurbestemming gaat, dus zelfs zonder eerst thuis te proberen (als je dat zou willen natuurlijk)
Stefan,
'specialist' in grootspoor, amateur in modelspoor: HO= dig NMBS | I dig NMBS | O~ analoog GILS
http://www.berail.behttp://spooreen.berail.be | http://gils.berail.be

eric

Wij versturen dagelijks pakjes met BPost en het grotere (paletten) met GLS.
Tot op heden nog geen enkel probleem gehad. Als er al eens ergens te laat aankwam was het onze eigen schuld omdat we ze te laat verstuurd hadden.

Dirky

Het gaat hier niet over al dan niet toekomen van pakjes. Daar heb ik geen problemen mee.
Het gaat echter om het ingeven van voorkeuren die niet gerespecteerd worden.

En neen Stefan, de voorkeur die ik ingevuld heb is "lever bij mijn gebuur op nummer 3 als ik niet thuis ben" en ik woon op nummer 5. Als dat niet dezelfde postcode is?
En van die internationale zendingen klopt ook niet want nog gisteren kreeg mijn echtgenote een email betreffende de leveringsvoorkeuren voor een pakket uit Nederland.

En dan nog de klucht met de klantendienst... je moet dat nummer eens bellen. Na 5 minuten muziek leg ik de hoorn af.

PS: ik heb zeker niets tegen "de postbode" die de pakjes niet bij de gebuur binnen steekt maar het feit dat hij niets van instructies krijgt betreffende die "voorkeur" doet vragen rijzen .

Klaas Zondervan

Citaat van: Dirky op 07 juni 2018, 19:06:05 PM
....."lever bij mijn gebuur op nummer 3 als ik niet thuis ben" en ik woon op nummer 5.
Doen ze dat niet vanzelf? In NL is het gebruikelijk dat de pakketbezorger bij buren gaat vragen of ze bereid zijn een pakje aan te nemen. Hoef je niet speciaal aan te geven. De geadresseerde krijgt dan een kaartje in de bus met de mededeling: uw pakket is afgeleverd op nummer xx.

BC911

Inderdaad Dirky, daar ging het hier over. De pakjes komen inderdaad altijd goed aan, maar als ze je de mogelijkheid geven om een leveroptie te geven (waardoor zij efficiënter kunnen werken) en die wordt gewoon genegeerd, dan stel je je daar toch vragen bij ...  ::)

@ Klaas: nee Bpost doet dat niet, andere inderdaad wel, maar ook niet allemaal. Bij sommige gaat het naar een ophaalpunt.
Groeten, Bert

Iedereen beleeft zijn hobby op zijn manier ...