Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Hobby Verborgh

Gestart door loco, 30 mei 2018, 21:26:11 PM

loco

Weet iemand in welk jaar de speelgoedwinkel Hobby Verborgh in de Kortrijksepoortstraat Gent voor het eerst zijn deuren opende? Of ongeveer in welk jaar?

Weet ook iemand hoe de medewerker van Hobby Verborgh heette die de Belgische modellen bouwde op basis van een kap in kunsthars? Zijn voornaam is Serge, maar zijn achternaam ben ik vergeten.

Dirky

serge coleman of zoiets...


Metpetergaathetbeter

hij zou nog steeds in Lochristi resideren en zou "van horen zeggen"met diepvriesprodukten rondrijden (voor een diepvriesproduktenfirma uit Drongen die levert aan huis). Dit laatste is al van een heel tijdje terug en daar zou verandering kunnen in gekomen zijn. Hij verkocht in het verleden ook zaken (modelbouw) via Ebay.

loco

Serge Coleman is de naam.
Hobby Verborgh werd opgericht als BVBA in 1982.
Weet iemand of er vóór 1982 ook een speelgoedwinkel was met de naam Hobby Verborgh of met een andere naam ?

Bedankt voor jullie snelle respons.

Metpetergaathetbeter

zijn moeder begon ooit (van VERBORGH) een fietsenwinkel,trouwens was  Verborgh eerst dichter naar het centrum gelegen (in de bocht van dezelfde straat). Later aan de beide kanten van de straat, de ene kant (rechterkant richting centrum) fungeerde als uitstalraam en stockeerruimte.Ik dacht dat de fietsenzaak was en ik dacht dat zij ook modelzaken(en treinen?) later aanbood aléz verkocht ;D

Dirky

Ik kan me vergissen maar toen ik in 78 school liep in Gent meen ik die winkel er toen al gezien te hebben. Maar ik zie een ander opschrift boven de winkeldeur... :(

Metpetergaathetbeter

die latere winkel(de grote waar zij later heen gingen zelfde straat) was eerder een kledingzaak dacht ik



Herwig

#10
aan Peter  / Loco,                                                            30 mei '18,

citaat:   "...Hobby Verborgh werd opgericht als BVBA in 1982..." 

Kon ook een wettelijke of vrijwillige wijziging zijn van vennootschapsvorm:
of        van een   reeds bestaande   éénmanszaak naar Besloten Vennootschap met Beperkte Aansprakelijkheid  (BVBA)

of        de wettelijke aanpassing van een   reeds bestaande   Personen Vennootschap met Beperkte Aansprakelijkheid
           (PVBA) naar BVBA.
           ( dit was toen (?) een bij wet opgelegde omvorming,    met de nodige kosten eraan verbonden , o.a.  een nieuwe
             notarisakte en ook een te betalen vermelding in het staatsblad....)

guy holbrecht

Ik zat in 1976 in Gent op school en toen was Hobby Verborgh al een gevestigde waarde in modeltreinland. Het kleine winkeltje was als de grot van Alibaba, stampvol modelbouwmateriaal. Later, wat verder in de straat,kwam de grotere winkel.

Gr.
Guy

bellejt

dat van de klerenwinkel klopt.Was eerder een elite zaak want kochten daar onze jassen indertijd.

Paulogic

Inderdaad, de kledingwinkel "Médard" was gekend voor goede kledij zoals die dikke groene mantels. Ik herinner mij dat ze
dat "loden" mantels noemden... Ook nog moeten dragen...
mvg,
Paul(ogic)

Val-Rikard

In 1979 heb ik het kleine locomotiefje uit de Marklin begin set nog weten binnen steken bij Hobby Verborg voor herstel. Ik weet ook nog dat dit 800 frank koste. ( voor het veertje van de schakel relais te vervangen...) Ik was toen 12 jaar oud en kende toen niets van de werking van de locomotief...