Klimovaal - valbeveiliging

Gestart door Passant, 16 mei 2018, 10:46:24 AM

Passant

Beste lijstgenoten,

Ik ben bezig met het opbouwen en testen van een tamelijk grote klimovaal (ong. 7 m buitenomtrek per omwenteling - wsch 3 omwentelingen).

Het internet heb ik al afgeschuimd om een manier te vinden om hier een valbeveiliging voor te voorzien, bij voorkeur in PVC.
Zie voorbeeld:
https://www.dropbox.com/s/rqe6pwuh4k4hdla/Valbeveiliging.JPG?dl=0


Weet iemand waar ik aan PVC geraak van 0.75 of 1 mm dik, die ik kan laten verzagen op de juiste afmetingen ?
Ik heb deze vraag natuurlijk eerst gesteld op de site waar de foto van afkomstig is, maar ik krijg geen antwoord, blijkbaar is de oorspronkelijke gebruiker verdwenen. In zijn bericht, dat een drietal jaar oud is, vermeldt hij dat hij "fotofolie" gebruikt heeft, maar dat helpt me netuurlijk niet verder.
Heeft iemand een idee? Alvast bedankt!

Mvg,  Passant
 

modelbouwpatrick

Hallo Passant,

Kan je geen foto op forum zetten niet iedereen heeeft dropbox


grtjs

Passant

De foto in Dropbox zou voor iedereen zichtbaar moeten zijn...Je hoeft daarvoor niet lid te zijn van Dropbox.
 

SuSke

zoek op het www eens naar leveranciers van kunststof. die kunnen je waarschijnlijk wel verder helpen.

Het hoeft geen pvc te zijn, je hebt talloos andere kunststoffen die "flexibel" zijn en blijven in de tijd.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Gerolf

PVC op rol vind je in de bouwmarkt - dat kan je zelf in repen snijden (of misschien laten snijden aldaar)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Lijn50

Ik heb het ooit aangekocht bij Superplastic SA Quai Timmermans 44 4000 Liège, omdat ik daar toevallig in de buurt was.
Op hun website zie ik nog dezelfde produkten met verschillende afmetingen staan.
Maar het is in andere winkels voor zelfbouwers te vinden.
Groetjes.
Philippe

dani

als het niet doorzichtig hoeft te zijn en 30 mm hoog genoeg is, check dan deze eens :

https://www.hubo.be/nl/p/afdekprofiel-2x30-mm-260cm-wit/124688.html

De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Ronald

Citaat van: modelbouwpatrick op 16 mei 2018, 11:53:22 AM
Hallo Passant,

Kan je geen foto op forum zetten niet iedereen heeeft dropbox

Ondanks dat je hem gewoon aan kunt klikken speciaal voor jou:

Valbeveiliging_preview by Ronald-45, on Flickr

loebaske


Doorzichtig als je hoog gaat, anders is 3cm voldoende en zie je nog om de ontspoorde wagon op de rails te zetten, trouwens langs de buiten zijde heeft het niet veel zin, veel beter is de binnen cirkel, anders als je twijfelt eens de ram wagons met de hand omver trekken, je zal meteen merken dat ze aan de binnen cirkel vallen, logisch
Heb geen spiraal, toch is de onderliggende sporen in de bocht aan de binnenkant een reepje unalit bevestigd...stukken goedkoper  ;)

Geert

Citaat van: loebaske op 16 mei 2018, 17:21:31 PM

trouwens langs de buiten zijde heeft het niet veel zin, veel beter is de binnen cirkel, anders als je twijfelt eens de ram wagons met de hand omver trekken, je zal meteen merken dat ze aan de binnen cirkel vallen, logisch

Daar had ik nog niet over nagedacht, bedankt voor de tip.

Geert
Schaal HO - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB
Huidig project: LocoNet 16 poorten ingangen/uitgangen

Klaas Zondervan

Langs de buitenzijde heeft ook zin. Als een wagen losraakt en naar beneden rolt gaat die er toch echt aan de buitenkant uit.

PeterC

Wegens een verkeerde aankoop, heb ik het voor mijn (rechte!) stukken zo opgelost.
Groetjes, Peter


Paulogic

Flexibel en toch sterk : Vivak van Bayer. Bestaat in 0,5 - 1 en 1,5 mm dikte.
Kan met de laser mooi in repen gesneden worden maar ook met schaar, cutter enz...
mvg,
Paul(ogic)

MoVi

Toevallig op een ander forum ook dezelfde vraag.

Daar gaan ze voor tweede hands verticale lamellen.

Ronald Visser
Ronald Visser