lenz centrale loknummers

Gestart door tijdperk||, 25 april 2018, 21:46:34 PM

tijdperk||

Hallo , mieschien kan iemand mijn helpen.
Heb een Lenz centrale onder 3.6.
Kan alleen lde lok t.m. 99 programmeren , daarboven lukt niet.
Heb een lok geprogrammeerd op een IB bij een kennis met nummer 125.
Op mijn Lenz het nummer 125 in gegeven maar rijd niet, wat kan het probleem zijn.

Grt, Wil.

AtMoPo

Dat je met uw loc adressen onder de 100 moet blijven. Als de centrale maar tot 99 kan heeft het geen nut om hogere adressen aan uw loc's te geven.
AtMoPo

Ronald

Dat is nou echt een advies dat grote onzin is! De Lenz 3.6 kan zeker boven de 100 programmeren. Zet in uw CV29 de waarde 34 en zij is geschikt voor lange adressen en 28/128 stappen. Ga in uw LH100 naar F*, kies ADR en geef het nieuwe adres in.

Gaat zeker lukken!

tijdperk||

Hallo Ronald , bedankt voor de info , maar helaas kan ik hem niet aansturen.
Het volgende gedaan , lok nummer op 125 gezet.
Uit de prog functie , daarna in de stack 125 gezet en deze staat ook in het display.
Lok reageer niet.
Maar misschien doei ik iets fout , wat bedoel je met F*.
B.V.D.

SuSke

F* is een knopje op de handregelaar LH100 van Lenz, net boven het hoofd van de "lady in red" op de foto :)



Door met die toets te spelen en met de + & - toets geraak je aan alle funcites die je kan sturen met de LH100.
Zo kan je de loc op het juiste adres zetten, en de cv-waarde van je decoder ook aanpassen dat die lange adressen verwerkt.

Een en ander staat natuurlijk wel in de handleiding van de centrale en handregelaar: http://www.lenz-elektronik.de/digitalplus-handregler.php#lh100

succes
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Ronald


tijdperk||

Beste mensen, bedankt voor jullie info.
Met de uitleg van Ronald is het gelukt , F8 en ga naar (ADR) , nummer ingegeven en alles loopt als een trein.

Grt,Wil.

Ronald