Flickr overgenomen door SmugMug

Gestart door evan, 21 april 2018, 09:51:56 AM

Andress24

Bij die sommen loont het zich toch in een NAS oplossing te investeren. Daarmee blijven de foto's waar ze thuishoren...
1:1 -  Belg in München
1:87 - Kempen in de jaren '90

H0 - 2 rail DCC - DR5000 - Koploper

OlivierV

Dan zal ik mijn Flickr ook eens moeten oppoetsen, zit aan 1350 foto's op dit moment. Ofwel mijn grootspoor- en modelspoorfoto's op 2 verschillende accounts plaatsen.
Anderzijds, 50$ voor pro valt op zich wel mee, zeker in verlijking met hoeveel storage je hebt ...
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Martin Welberg

Onbeperkt, en ik heb maar 45$ betaald..

SuSke

Vandaag 30% korting, 't was dus $35,- in plaats van $50,-  ;)  gelijk geregeld  8)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

thor

mogelijk een domme vraag, maar waarom kan je niet gewoon foto's plaatsen vanaf je PC? Ik plaats geen foto's op deze site, vermits ik mijn afbeeldingen niet op één of andere 'cloud' plaats. Misschien een beetje ouderwets, ja.
Groeten
Thor
hO, 2-rail, digitaal
Intellibox, Power 3, Win-Digipet 2009, v 5

Gerolf

Citaat van: thor op 07 november 2018, 10:24:14 AM
mogelijk een domme vraag, maar waarom kan je niet gewoon foto's plaatsen vanaf je PC? Ik plaats geen foto's op deze site, vermits ik mijn afbeeldingen niet op één of andere 'cloud' plaats. Misschien een beetje ouderwets, ja.

Op de server van ons forum is geen plaats voor foto's voorzien.
Je dient ze dus "ergens" op het internet te plaatsen, en hier naartoe linken
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

OlivierV

Citaat van: Gerolf op 07 november 2018, 10:29:45 AM
Citaat van: thor op 07 november 2018, 10:24:14 AM
mogelijk een domme vraag, maar waarom kan je niet gewoon foto's plaatsen vanaf je PC? Ik plaats geen foto's op deze site, vermits ik mijn afbeeldingen niet op één of andere 'cloud' plaats. Misschien een beetje ouderwets, ja.

Op de server van ons forum is geen plaats voor foto's voorzien.
Je dient ze dus "ergens" op het internet te plaatsen, en hier naartoe linken
Als je dat wil, dan zal het forum ook betalend worden ...

Reken maar eens, al die plaatjes van al die users aan 3-4mb/foto ...
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Jurgen

Bestaan er nog andere sites waar je gratis een account kan maken om foto's up te loaden?

Want ik ga niet betalen daarvoor. Ik aanvaard de shitload aan reclame al die ze her en der door mijn strot rammen, dus moeten ze dat ook maar afschaffen voor de gratis accounts.

Dus, alternatieven?
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Michiel

TinyPic: lelijke interface, rommelig met reklame, maar het werkt vrij eenvoudig.
Flickr: ziet er goed uit, maar ingewikkelde interface (nooit aan uit geraakt, dus account weer gesloten).
Google Photo: ziet er goed uit, handig, geen reklame, maar héééééél eigenzinnig en kritisch om photos te "sharen".

En zo zijn er nog tientallen... kwestie van eens te rond te surfen, proberen, en kiezen wat je zelf het minste kwaad vindt.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Ronald

Citaat van: Jurgen op 07 november 2018, 10:49:28 AM
Want ik ga niet betalen daarvoor. Ik aanvaard de shitload aan reclame al die ze her en der door mijn strot rammen, dus moeten ze dat ook maar afschaffen voor de gratis accounts.

Dus, alternatieven?

Die beginnen magertjes te worden.... bilderupload.de of zoiets, die is gratis. Maar full of shit :)

Citaat van: SuSke op 06 november 2018, 23:40:35 PM
Vandaag 30% korting, 't was dus $35,- in plaats van $50,-  ;)  gelijk geregeld  8)

Ik krijg geen mail.... ook niet in de spambox. Als ik Pro kies moet ik gewoon jaarlijks 50 dollar betalen. En ik heb al Flickr momenteel.

Citaat van: Michiel op 07 november 2018, 11:02:12 AM

Flickr: ziet er goed uit, maar ingewikkelde interface (nooit aan uit geraakt, dus account weer gesloten).


Och, het werkt eigenlijk heel gemakkelijk. Had er eerst ook wat moeite mee maar als je er aan gewend bent werkt het hartstikke mooi.

Klaas Zondervan

Citaat van: thor op 07 november 2018, 10:24:14 AM
mogelijk een domme vraag, maar waarom kan je niet gewoon foto's plaatsen vanaf je PC?
Dat kan wel, maar dan moet je je PC aanmelden als server of zoiets. Dan moet je wel de beveiliging goed regelen anders wordt het voor hackers wel erg makkelijk om binnen te dringen. En je PC moet dag en nacht onafgebroken online zijn.

Andress24

Citaat van: Klaas Zondervan op 07 november 2018, 11:11:42 AM
Citaat van: thor op 07 november 2018, 10:24:14 AM
mogelijk een domme vraag, maar waarom kan je niet gewoon foto's plaatsen vanaf je PC?
Dat kan wel, maar dan moet je je PC aanmelden als server of zoiets. Dan moet je wel de beveiliging goed regelen anders wordt het voor hackers wel erg makkelijk om binnen te dringen. En je PC moet dag en nacht onafgebroken online zijn.

Zoals gezegd, een NAS oplossing biedt hier soelaas: als je veel met foto's werkt en je je zorgen maakt over back-ups, is het zowieso een goede zaak zo'n ding in huis te hebben (om van muziek en vakantiefilmpjes nog maar te zwijgen). De meeste fabrikanten bieden trouwens ook kant en klare oplossingen voor het sharen, zodat je je over hacken niet meer zorgen moet maken dan gewoonlijk.

Qua stroomgebruik valt dat trouwens heel goed mee: bij ons tussen de 8 en 15 watt. Hier wat basisuitleg: https://youtu.be/YSRb1r6KMJc
1:1 -  Belg in München
1:87 - Kempen in de jaren '90

H0 - 2 rail DCC - DR5000 - Koploper

just4fun

Citaat van: Jurgen op 07 november 2018, 10:49:28 AM
Dus, alternatieven?
Bij het abonnement bij onze provider dat ik thuis (met het ganse gezin) heb, hoort een plek op het internet.
Via onze login kunnen we dus zaken uploaden (via een gratis en simpel uploadprogramma).
Maar ook heb ik een locatie "gehuurd" bij een hosting waar er ook zaken geüpload kunnen worden.
Als ik dan toch zou moeten betalen voor zo'n fotosite, zou ik toch eerder voor een hosting kiezen waar ik veel meer dan alleen foto's kan plaatsen (vooral voor mezelf dan).
Paul

Gerolf

Ik maak ook gebruik van hosting (bij one.com) - véél ruimte voor (vind ik) niet teveel geld
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Jurgen

Ik ben eens op zoek gegaan naar een alternatief en ik denk dat ik het bij Google Foto's ga houden.

Als je kiest voor "Hoge kwaliteit" kan je onbeperkt foto's opladen. Wil je de originele grootte behouden, dan is het beperkt of moet je bijbetalen.

Om foto's te delen volstaat de hoge kwaliteit voor mij, dus Flickr kan opflikkeren.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.