Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

(oude) Roco 96.025 --> 96028 FCLO

Gestart door DFS, 14 april 2018, 13:48:13 PM

DFS

Een beetje laat, maar wat foto's van de decoder installatie,

Eerste foto, een overzichtje, waar we de metalen ring van de koolborstel vervangen hebben door een plasticard exemplaar

Untitled by Sven De Fruyt, on Flickr

Tweede foto, een overzichtje na de installatie van de decoder, inderdaad, voor een nano decoder was er meer plaats geweest, maar het past net, de groene stukjes naast de kap zijn de details van de cabine die ik weggesneden heb

Untitled by Sven De Fruyt, on Flickr

groeten

GVL

Het is allerminst de bedoeling dit draadje te kapen maar aangezien er door Peter verwezen werd naar mijn ombouw van de 96.025 (waarvan de beelden verdwenen zijn), hieronder enkele verse foto's van het eindresultaat.  Wat er precies weggesneden en toegevoegd is, staat in het oorspronkelijke draadje te lezen.  De loopwielen zijn nog origineel Roco en dus te klein.







Dit is werk van enkele jaren geleden en bepaalde ingrepen zouden nu anders en beter aangepakt worden maar hopelijk helpt het Sven verder in zijn supering.

Groeten.

DFS

Citaat van: GVL op 22 april 2018, 14:39:15 PM
Het is allerminst de bedoeling dit draadje te kapen maar aangezien er door Peter verwezen werd naar mijn ombouw van de 96.025 (waarvan de beelden verdwenen zijn), hieronder enkele verse foto's van het eindresultaat.


Kapen doe je zeker niet, bedankt voor de foto's, Ik zal een tandje bij steken om een beetje in de buurt van uw resultaat te komen

Groeten !

DFS

Het wordt stilaan tijd om hieraan verder te doen.

Op basis van (moeilijk vindbare) foto's heb ik met plasticard de verhoogde kolenbunker proberen maken...

Update HLV 96 by Sven De Fruyt, on Flickr

Update HLV 96 by Sven De Fruyt, on Flickr

Indien er iemand foto's of richlijnen heeft hoe de kolenbunker er uitzag hoor ik het graag...

Alsook, heeft iemand een idee hoe groot de "bricketten" waren bij de NMBS?

bedankt alvast...

Rangeerduivel

Citaat van: DFS op 04 oktober 2019, 23:00:29 PM
Indien er iemand foto's of rehlinn  (;D ;)) heeft hoe de kolenbunker er uitzag hoor ik het graag...

Blijkbaar niet gemakkelijk om vinden, een verhoogde kolenbunker (als die al bestaan heeft) bij een type 96,
wel van een 97
Hier moeilijk te zien maar de versie van Jocadis zal wel redelijk conform de werkelijkheid geweest zijn...
http://traintamarre.tassignon.be/inventaire_H0/inventaire_H0_new1.php?type=HLV

Ik denk dat je met jouw creatie aardig in de buurt zit al meen ik dat de verbreding naar boven eerder in een boog verloopt ipv met een hoek, maar dat zal dan weer niet gemakkelijk zijn!

;)

Herwig

#20
Ik zie dit nu maar pas.

Die H0-versie van Gino lijkt me toch prima als voorbeeld.

In het boek  "Stoom"  van Max Delie  vind je  4  foto's van type 95 / 96:
de 9591  en de 9591 achteraan getoond,  met de verhoogde kolenbak .
En de 9613 van opzij en ook op deze foto is de verhoogde kolenbak zeer goed te zien.
Plus de 96002 vooraan-rechts gefotografeerd.

Die witte bak van Sven, is die nog  voorlopig  zo hoog ?   Ik veronderstel van wel ...
Zo'n kolenbak stopt bovenaan,zoals door Gino (en Guy Holbrecht) getoond,  net onder het dak .

Gino heeft hoogstwaarschijnlijk erg goed gekeken  (en gemeten) naar  die foto van de 9613 . 
En de H0-briketten lijken ook goed op schaal .

DFS

Dag Herwig,

Bedankt voor de feedback, heeft de 9613 ook van die 'planken' op het dak voor het stockeren van briketten? Ik baseer mij namelijk op een foto van de 96030 met zo'n planken op het dak en ben er dan (verkeerdelijk?) er vanuit gegaan dat de kolenbunker ook hoger doorloopt...


Over de Briketten gesproken, heeft iemand hier richtlijnen voor de correcte afmetingen op schaal?

Groeten

Sven

Alberke

Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

Herwig

De planken op het dak van de 9613 zijn korter en beginnen pas ter hoogte van de achterkant van de dakopbouw en dan verder naar achteren..
De verhoogde kolenbunker stopt aan de dakrand.


DFS

Dag allen,

Op basis van de feedback volgende update

96030 rebuild update by Sven De Fruyt, on Flickr

96030 rebuild update by Sven De Fruyt, on Flickr

Gelijk de decoder installatie aangepakt en de verlichting vervangen door LED"'s

96030 rebuild update by Sven De Fruyt, on Flickr

96030 rebuild update by Sven De Fruyt, on Flickr

3D revet decal voor de kolenbak

96030 rebuild update by Sven De Fruyt, on Flickr

Klaar voor de spuitshop

96030 rebuild update by Sven De Fruyt, on Flickr

Gerolf

Het is een plezier om dit draadje te volgen  8)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

DFS

Bedankt Gerolf!

Maandag avond een test gedaan op AMSAC. Na een paar toeren wordt de loc nogal warm en is hij niet meer vooruit te branden. Ik vrees dat de motor zijn beste tijd gehad heeft. Omdat ik wel tevreden ben van de ombouw/supering overweeg ik nu om te her-motoriseren met een Machima...

Tips zijn altijd welkom!

Groeten

Sven

DFS

Nog vlug 2 foto's in het nieuwe jasje

Rebuild HLV96 by Sven De Fruyt, on Flickr

Rebuild HLV96 by Sven De Fruyt, on Flickr

Groeten!

DFS

Afwrijf letters, het is een kunst op zich, maar na lang twijfelen is het het 96028 Stelplaats Eeklo geworden

96028 FCLO by Sven De Fruyt, on Flickr