Dat noem ik een modelspoorwinkel

Gestart door Peter, 13 april 2018, 16:32:37 PM

Peter

In Gutach (Elztal) vind je deze modelspoorwinkel, die gedeeltelijk in het huis en in heel deze Umbauwagen (ex DB) is.
De eigenaar heeft trouwens in een lokaal achter de winkel een prachtige verzameling van spoorwegmateriaal
Als je goed naar de foto kijkt, valt dan die stootwagen links van mij, je niet op.  ;) ;) ;)

P6250055 by Peter Verlooy, on Flickr
Met vriendelijke groeten
Peter

dani

cool; heb je ook foto's van binnenin de winkel of mocht dat niet ?
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Peter

Ja hoor, daar heb ik ook foto's van. Zal ze straks eens opzoeken en dan plaats ik ze wel hier
Met vriendelijke groeten
Peter

wilgo

Dag Peter,

Speciale modelspoorwinkel ,weet U nog het adres van de winkel? dan kan ik in de zomer eens langs gaan.
bedank voor het melden van de winkel.

groeten
willy

Peter

#4
Het adres:
Manfred Mössner
Landstrasse 16 A
79261 Gutach im Breisgau

Een deel van het huis is een kapsalon en wordt door de eigenaar en zijn echtgenote uitgebaat.

Ter info;wanneer je de weg verder volgt richting Waldkirch, dan links het bruggetje over en dan weer linksaf dan kom je na ongeveer een 200 meter aan de zeer bekende stokerij  Georg Weis met zijn uitstekende alkoholische dranken (ps er is een winkeltje aan ::) ::) ::)http://www.elztalbrennerei.de/
Met vriendelijke groeten
Peter

wilgo

Dank U peter,

gaan we zeker eens bezoeken is maar 30km van ons verblijf plaats

Peter

#6
Niet vergissen:
Er zijn twee Gutach in het Schwarzwald .
Je hebt Gutach/Schwarzwaldbahn gelegen tussen Hausach en Hornberg ( Gutach, bekent van de Bollenhoeden) en je heb het Gutach met die winkel en die is gelegen in het Elztal tussen Winden en Waldkirch

Als je daar in de buurt bent..in Elzach is er ook een modelspoorwinkel
Met vriendelijke groeten
Peter

Peter

Beter laat dan nooit, maar hier alsnog een foto van een deel van het interieur van de 3-assige umbauwagen, die aan het huis is bevestigd door een verbindingsstuk.
De lieve dame op de foto is mijn echtgenote.

P6250056 by Peter Verlooy, on Flickr
Met vriendelijke groeten
Peter

Johnnytrein

Origineel winkeltje Peter bedoel je nou dat je je aankopen met de stootkar naar huis bracht?
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

Peter

#9
nee, maar ik heb mijn stootkar (bouwset in H0) daar wel gekocht  ;)

DSCN3272-2 by Peter Verlooy, auf Flickr

DSCN3278-2 by Peter Verlooy, auf Flickr
Met vriendelijke groeten
Peter

755philippe

Peter,
Mooi bouwpakketje. Denk dat ik even een bestelling ga plaatsen bij Weinert. Heb nog andere zaken te bestellen zoals fietsen in messing.
Mvg

755philippe

WVA

Op de grens BE en D in de regio Bütgenbach is er ook zo eentje.....