3D printen en of tekenen, waar zijn we nu mee bezig?

Gestart door PeterC, 09 april 2018, 21:29:55 PM

raf

piet ik had geen afbeelding gepost ook niet
eens kijken of ik er nog ergens een heb staan
@ gerolf
ja het is het midden vinden van bewegen en te los of te vast

If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

PietB

Citaat van: raf op 05 juli 2020, 10:40:06 AM
piet ik had geen afbeelding gepost ook niet
eens kijken of ik er nog ergens een heb staan
En toch staan er links naar een afbeelding in je post Raf.
grt Piet.

raf

ok  jawel ik heb er wel gepost maar ik kan ze nu ook zelf niet meer zien
raar ???
ze staan normaal op FB en zijn openbaar dus zouden ze te zien moeten zijn maar niet dus

zoeken naar een oplossing
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

bumper

Ben op dit ogenblik bezig met het tekenen van een printplaatsteun in Desingspark Mechanical.
Is er iemand die dit programma gebruikt. Is het mogelijk om een tekening te verschalen? En zo ja, hoe doe je dat?
Ik heb me al suf gezocht, maar krijg het niet voor mekaar.

Dank en groeten.
Ludo.
 


bumper

Dirk,
Bedankt voor de tip. Toen ik met dit programma begon heb ik gans de Online Help afgedrukt. Maar niet volledig genoeg zo blijkt.
Vandaar dat ik mijn boek verschillende keren zonder resultaat heb doorzocht. Ik zal toch maar eens nazien of het nu volledig is.

Ludo.
 

755philippe

Printer terug even aan het werk gezet voor de belgische stationsomheiningen die ik al maanden geleden had getekend.
1 heb ik even geschilderd als proef maar nu twijfel ik aan de kleur want soms zie je er die wit zijn geschilderd.


     


Geen angst hebben bij het zien van de foto want ben NIET-roker.  :)
Mvg

Peter

Die zien er al heel goed uit.
Meestal waren ze wit geschildert. (gekalkt ?? bij het grote voorbeeld?)
Met vriendelijke groeten
Peter

bellejt


Gerolf

Nieuwe printer besteld ...



Waarom?
Mijn vorige (bijna dezelfde) heeft intussen 2 jaar trouwe dienst, en heel wat bedrijfsuren, en
- vanmorgen weer een herstelling mogen doen (LCD vervangen)
- ook op andere vlakken is te merken dat hij al veel gedaan heeft

Dus tja ... mogelijk heb ik er tijdelijk twee, maar ik ga ervan uit dat mijn "oude" binnenkort definitief niet meer (fatsoenlijk) werkt,
  en ik wil niet zonder printer vallen - daar is deze techniek veel te leuk / interessant voor ...
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

nmbssncb

Ik had altijd het idee dat 3d printers duur waren, maar de afgebeelde Photon kost nog geen € 380...  Dat valt mij erg mee.
Maar geen idee wat ik ermee zou doen.  Dat zou een nieuwe leercurve voor mij betekenen.

Willy

nmbs < Willy > sncb
===============

evan

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Gerolf

Citaat van: evan op 25 oktober 2020, 15:46:22 PMWaarom heb je de Mono SE niet genomen?

Maatje groter ?  Het blijft een 2K, alleen ietsje meer volume. Dan wacht ik liever op de Mono X  (ook groter, maar wel 4K)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

evan

Nee het is een ander type scherm waardoor er betere belichting is en dus 3 keer sneller geprint kan worden.

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Geert

Het gaat altijd maar sneller en beter (en goedkoper), en ik blijf het maar uitstellen om er ook eens eentje aan te schaffen...

Geert
Schaal HO - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB
Huidig project: LocoNet 16 poorten ingangen/uitgangen