Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

3D printen en of tekenen, waar zijn we nu mee bezig?

Gestart door PeterC, 09 april 2018, 21:29:55 PM

Havoc

Citaat van: 755philippe op 25 oktober 2019, 09:02:54 AMMisschien nog een vraagje ; waar heb jij destijds de bovenste stroomafname in fosforbrons (als ik me niet vergis) besteld ?

Moet dit fosforbrons zijn? Anders gitaarsnaar (voor elektrische gitaren) is ook veerkrachtig en voor weinig geld in veel maten te koop.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

755philippe

Van mij moet het geen fosforbrons zijn maar het moet wel wat flexibiliteit hebben maar zodanig dat je contact hebt met het raster voor de stroomtoevoer enerzijds en anderzijds mag het ook weer niet te slap hangen want dan heb je geen contact.
Mvg

Gerolf

Die stroomafname mag vooral niet te sterk drukken, want dan gaan de autootjes steigeren ...
Net raken is voldoende. Het contact hoeft immers maar enkele mA te geleiden.

Fosforbrons of heel dunne veerdraad (piano wire) - als je het kan solderen is het OK
Dat fosforbrons heb ik destijds niet besteld/gekocht, maar van een collega-modelbouwer gekregen  ::)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Gerolf

Al een tijdje geleden getekend, maar nu is de printer (eindelijk nog eens) bezig:

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

raf

een kmb loco aan het herstellen
ik had ooit eens een nmbs stomer gekocht van kbm maar deze heeft dus het probleem dat waar de schroefjes in gaan om de bodemplaat te bevestigen en waar ook de koppelingen aan hangen barsten na een tijdje

dus ja de bodem valt er dus uit
nu stukjes geprint die en een groot lijmvlak hebben en ook waar de koppeling mooi rond draait
als ik nu die verdomde schroefjes die ik gangelt gekocht heb terug vind kan ik hem dicht draaien

If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Dirky

ditmaal 3D tekenwerk;
Sedert gisteren avond heb ik INVENTOR PRO 2020 op mijn machien... Het verschil met 2017 is groot. Het lijkt wel alsof de software meedenkt met wat ik in mijn gedachten heb  :)
Nu ja, voor de prijs die ik ervoor betaal, mag dat wel  :D

beetje gespeeld met een ouder ontwerp...

knipHLV11 by Dirky dyniMo, on Flickr

Johnnytrein

Die zwarte banden doen mij denken aan wijzers uurwerk. De trein rijd steeds op tijd.  :)
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

Paulogic

Dacht ik ook : 14u20

Maar precies wel een deftig software pakket Dirky. Mooie zachte render vind ik.
Zou heel handig zijn om handleidingen te maken want nu gebruik ik TurboCad pro en das een "onlogisch" programma.
mvg,
Paul(ogic)

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Michael

Citaat van: Gerolf op 24 december 2019, 16:05:11 PM
Al een tijdje geleden getekend, maar nu is de printer (eindelijk nog eens) bezig:



Gerolf een mededeling op 24 december waar verder niemand acht op slaat maar ik ben wel benieuwd wat je plannen hiermee zijn want als ik het zo bekijk zal er beweging in komen.
Heel veel succes met dit projectje, ik volg.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Gerolf

Het zijn behoorlijk grote figuren (1/20) die ik inderdaad wil laten bewegen. Hopelijk lukt het ...
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

argilla

Citaat van: Gerolf op 12 januari 2020, 10:48:37 AM
Het zijn behoorlijk grote figuren (1/20) die ik inderdaad wil laten bewegen. Hopelijk lukt het ...


Gerolf dan meer voor G schaal of wat ?
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

Gerolf

Citaat van: argilla op 17 januari 2020, 11:09:49 AM
Citaat van: Gerolf op 12 januari 2020, 10:48:37 AM
Het zijn behoorlijk grote figuren (1/20) die ik inderdaad wil laten bewegen. Hopelijk lukt het ...
Gerolf dan meer voor G schaal of wat ?

Eerder een vrije schaal  ::)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

railrunner

Tekening gemaakt voor een reeks 60/61 in schaal N:



Straks eens proberen op de 3D printer.

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw