3D printen en of tekenen, waar zijn we nu mee bezig?

Gestart door PeterC, 09 april 2018, 21:29:55 PM

Gerolf

Het is nog bijlange niet klaar, maar al wel een stuk gevorderd  ::)

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Peter

Prachtige modellen Gerolf
Proficiat want ze zijn weer super gemaakt.
Met vriendelijke groeten
Peter

Cozzy

Dit is mooi!
knap gemaakt (én geschilderd) Gerolf.

Groeten,
Tom
Modelspoorgroeten! 
Ailleurs-Niverance  |  Modelspoorblog

PietB



Gerolf

Bedankt  :)
De fabrieksplaten ga ik toch maar etsen (decals zijn niet goed genoeg) ...
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Ludwigdc

Mooi met al die details. Iets meer werk om die fabrieksplaten te etsen, maar dit zal het volledig plaatje wel ten goede komen.
2rail digitaal, 3Dprint, Etsen, Eigen baansturing, nmbs, III & IV

https://www.instagram.com/zoldertreintjes/
http://www.loudfire.be

755philippe

#472

Knap werk Gerolf. Ondertussen heb ik ook niet stilgezeten en heb een fabrieksschouw geprint en die omgedoopt is naar "Cockerill" die bij mijn fabrieksemplacement gaat passen. Enkele foto's van het projekt. De relingen van de eerste sokkel waren niet zo goed geprint, vandaar 2 stuks. De schouw zelf bestaat uit 2 delen die aan mekaar gelijmd zijn en waarover ik geprinte ringen heb gelijmd. Ik kon het onmogelijk in 1 stuk printen aangezien de schouw 20 cm lang is wat te hoog is voor de Anycuubic en zou ook te lang printen zijn. Dus de 2 stuks in 1 keer geprint.


            


       


   


Mvg


Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

raf

die vloeistof printer die printen wel zeer mooie zaken
maar ik vind het formaat voor mijn doeleinden te klein
en ga je groter dan 10X10 cm dan worden de prijzen ook enorm

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Ludwigdc

Met een lekje verf direct heel ander zicht. En de net ontvangen .5528 van VBV als fotomodel.
Nu nog de bovenbouw verder uitprinten. Bovenste dak dacht ik te vertrekken uit de tekening van het klein zijdakje. Uitrekken en hier en daar wat aanpassen, maar éénmaal ik het in het cura programma inbreng zitten er onderbrekingen in mijn lagen. Dus zal dat best volledig van nul tekenen.








2rail digitaal, 3Dprint, Etsen, Eigen baansturing, nmbs, III & IV

https://www.instagram.com/zoldertreintjes/
http://www.loudfire.be

755philippe

#476

Even tussendoor nog een kleine uitdaging. Voor mijn kermisattraktie in wording een prototype van een botsauto.


     

Gerolf

Tof getekend! Wordt dit een statisch model of (hoe?) bewegend ?
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

755philippe


Haha Gerolf,
De bedoeling is om er eerst ledjes in de openingen te krijgen. Dit zal geen probleem zijn want de ledjes passen er perfekt in. Alleen moet ik plaats vinden om de weerstanden erin te krijgen. Ik had gedacht om deze te plaatsen in het buisje (nog te voorzien) die de stroom boven gaat afnemen. Aan de onderzijde ga ik een messing plaatje voorzien (zie draadje gezocht) om de andere stroompool af te nemen. Ik ga trachten om geen condensator te moeten gebruiken wegens "plaatsgebrek" ofwel eentje in smd te vinden en ergens weg te werken. Heb nog een klein beetje plaats onder de voorste kap. Dan de aandrijving ; ik heb ooit eens een ketting geprint maar deze kon niet bewegen dus ga ik elke schakel afzonderlijk printen om zo zelf een ketting te vormen die beweegbaar is. Vervolgens enkele tandwielen en dan komen er magneten hierop. De verlichting van de attraktie is in de maak en gaat zeer mooi zijn met extra lichteffekten. Hierover zal ik tegen het einde vh jaar een afzonderlijk draadje openen. Ik ga ook proberen om met verschillende kettingen te werken als dit lukt om geen eentonig rijgedrag te creëren. Zal straks eens een autootje schilderen waardoor alles beter zichtbaar wordt.
Misschien nog een vraagje ; waar heb jij destijds de bovenste stroomafname in fosforbrons (als ik me niet vergis) besteld ?

Mvg




Dreha