3D printen en of tekenen, waar zijn we nu mee bezig?

Gestart door PeterC, 09 april 2018, 21:29:55 PM

Metpetergaathetbeter

ik dacht dat er één Chinees tsszit die stijve met dat hoedje  :-\

Gerolf

Citaat van: modelbouwpatrick op 23 juni 2019, 11:54:35 AM
zijn dat elf geprinte poppetjes in ho

De schaal is een tikje groter: Een vreemde 1/60
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

755philippe

#377
Na wat ervaringen opgedaan met fusion 360 een Cockerill-lokje geprint. Aangezien ik een gemotoriseerd onderstel had zijn hier geen drijfstangen aanwezig waarop ik een toegeving doe. Geprint met Anycubic Photon. Wat ik wel ondervonden heb is dat de raft een beetje blijft krullen zelfs na andere instellingen. Heb andere printen getest. Waarschijnlijk zal ik overgaan op Monocure Rapid kleurloos -> blijkt daar minder last van te hebben.
Hier enkele foto's alvorens hij de spuitkabine in gaat. Nadien komt er nog een dekoder en verlichting in. De koppelingen zitten nog in de tekenfase en zullen ook geprint worden.


   


Mvg
755philippe

755philippe


Lokje is buiten de kleinere details geschildert maar ik zoek een oplossing om er ramen in te plaatsen. Iemand een idee ?? Ik wil liever geen kristal clear gebruiken want is voor een loc niet voldoende doorzichtig of helder.



Mvg


755philippe

SuSke

dunne heldere plaat styreen of vivak of iets in die aard. En vastzetten met houtlijm in plaats van secondelijm of kristal clear
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

evan

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

PietB


loebaske

Heb dit ook van Maquett vanaf 0.2mm PVC-Polyester en Lexan vanaf 1mm

755philippe

Bedankt hier kan ik mee verder. Ga proberen de ramen tussen de profielen te krijgen mits wat vijlwerk ipv een stuk plaat aan elke zijde te kleven.
Mvg

755philippe

PietB

Citaat van: 755philippe op 06 juli 2019, 09:03:55 AM
Ga proberen de ramen tussen de profielen te krijgen mits wat vijlwerk
De lexan plaat die ik gebruik(van Hobma) is heel goed met een scherp hobby mes exact op maat te kerven en dan net als styreen op de naad breken.

grt Piet.

Gerolf

Een stukje gereedschap waar ik al jaren geleden aan dacht ...



Benieuwd of ik het werkend krijg ...
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Johnnytrein

Gerolf wat is de bedoeling van dat gereedschap?
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

Metpetergaathetbeter


loebaske

Ziet er weer bijzonder uit, ben benieuwd, je kennende....ga dat geen probleem zijn...

SuSke

volgens info op fb zou het een verfmenger moeten worden. Zal eerder iets zijn om de verf te schudden in plaats van te roeren  ;)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.