3D printen en of tekenen, waar zijn we nu mee bezig?

Gestart door PeterC, 09 april 2018, 21:29:55 PM

Dirky

Nu moet ik Rudy wat tegenspreken (ik durf nogal hé)

Bij de eerste toer van de verkeerd gemonteerde band zal er inderdaad veel grip zijn maar de modder/sneeuw blijft in de V-vorm zitten zodat na een paar toeren de band helemaal geen grip meer heeft. Ge moet maar met een tractor even een stuk achteruit rijden op 't land en je zal zien wat ik bedoel.
Als hij juist gemonteerd zit duwt hij elke toer het vuil van de vorige toer er weer uit...

Rangeerduivel

Citaat van: Dirky op 12 januari 2019, 15:43:06 PM
Nu moet ik Rudy wat tegenspreken (ik durf nogal hé)

Daar is geen risico aan verbonden hoor Dirk! ;D ;D

Maar je hebt wel een punt...

;)

Pierre

Groet Pierre.


evan

Merci mannen ;)

We hebben nog wat getekend, geprint en geschilderd...

Een leukerd:

IMG_1946 by evan Daes, on Flickr

IMG_1947 by evan Daes, on Flickr

Mijn interpretatie:

IMG_2059 by evan Daes, on Flickr

En het resultaat dat ik als prototype gebruik om m'n tekening bij te schaven. 

IMG_2088 by evan Daes, on Flickr

Ik ga nu 2 definitieve versies maken en er komt een Brekina aandrijving onder.

M'n rode truck krijgt ook vorm:

IMG_2076 by evan Daes, on Flickr

IMG_2081 by evan Daes, on Flickr

Groetjes,
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

SuSke

Weerom een leuk ding op de baan dat nergens te krijgen is.
lang leve de 3D-printers zeker  ;D ;D ;D
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

PietB

Klasse Evan, heel erg mooi om te zien.

grt Piet.

Robrecht

Mooi Evan! :) Ben al enkele keren verbaasd geweest door de details in uw prints.
H0 - 2 rail DCC-EX - Arduino - JMRI
Brussel Schuman, ooit zal het klaar zijn...

Gerolf

Geinig modelletje  8)
  Is het cameravervorming of is het dak doorgezakt (of is het de bedoeling?)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

evan

Merci mannen!

Gerolf, er is idd. een kleine verzakking die op de foto zichtbaar is.  Het middelste raam was ook iets te groot in vergelijking met het echte model en al deze zaken zijn aangepast op de tekening voor de definitieve prints later ;) 
De reden dat ik m'n proefmodellen schilder is om eventueel ook aanpassingen te doen in functie van het schilderen en de verhouding eens geschilderd.

Groetjes
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

loco

Ik volg met veel aandacht jullie verwezenlijkingen. Dit opent nieuwe perspectieven voor de hobby. Zeker nu zo'n printer ook in het bereik komt van iedereen.

Die verzakking heeft natuurlijk zijn charme.
Hoe ga je die vermijden bij de volgende print?
Kan je die vermijden door meer ondersteuning te voorzien voor het dak?
Of kan je enkele dwarse verbindingen aanbrengen aan de onderzijde van het dak die je daarna verwijdert? Bvb een verbinding die 0,5 mm dik is of dunner en die de ronding van het dak volgt.


evan

Hey Peter (Loco),

Ik heb n de tekening reeds extra versteviging aangebracht.  Deze versie op de foto is nog gewoon hol binnenin ;)

Ik probeer de limieten wat te kennen van overhang enz.  Dat ontdek je alleen maar door te proberen. 

Trouwens met het blote oog is de verzakking amper te zien  :)

Groetjes
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Gerolf

Die verzakking kan ook komen door een krimp tijdens het printen. Daar heb ik al wel eens hinder van gehad.

Wat getekend voor een workshop over 10 dagen:



;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

adrievans

Heb onlangs fusion 360 geinstalleerd en daarmee aan het stoeien , heb ook een boek (how to) bestelt zodat ik er meer over kan leren en later (als het tekenen lukt) ook een anycubic aanshaffen.
Als je voeten ruiken en je neus loopt ben je ondersteboven gebouwd.

evan

Citaat van: Gerolf op 16 januari 2019, 12:35:21 PM
Die verzakking kan ook komen door een krimp tijdens het printen. Daar heb ik al wel eens hinder van gehad.

Wat getekend voor een workshop over 10 dagen:



;)

Zou kunnen Gerolf, volgende week print ik er nog 2 nadat ik de eventuele aanpassingen heb gedaan voor het donorchassis.  Dan zie ik of de aanpassingen hielpen ;)


Die tekening - Strijkregels ?  ;)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

evan

Citaat van: adrievans op 16 januari 2019, 13:37:22 PM
Heb onlangs fusion 360 geinstalleerd en daarmee aan het stoeien , heb ook een boek (how to) bestelt zodat ik er meer over kan leren en later (als het tekenen lukt) ook een anycubic aanshaffen.

Succes ;)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.