3D printen en of tekenen, waar zijn we nu mee bezig?

Gestart door PeterC, 09 april 2018, 21:29:55 PM

755philippe

#240
Mooi werk Evan. Voor wat de resin betreft die ik heb gebruik ik de groene doorzichtige.
De bottomtime staat bij mij op 50. De gewone belichtingstijd op 8 gezet.
Ik gebruikte npa om het vat te reinigen inclusief houder. Heb dit nu gewoon met keukenrol gedaan en nadien met water en af was zeep en nadien goed uitspoelen en gedroogd.
Mvg
755philippe


Toegevoegd : printen is gelukt. Ik vermoed dat mijn kalibratie niet meer goed zat.

Gerolf

Goe bezig, Evan  8)  8)

Hier lukt het ook beter. Instellingen nog wat aangepast (printtijd iets meer dan 20 uren) en nu eindelijk wel de details zoals ik ze wou:



Nog een beetje laten drogen, de steunen en steuntjes verwijderen, ...
Vandaag komt normaal gesproken goeie transparante resin aan, en dan kan ik morgen de fronten printen.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

evan

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

loebaske

#243
Goe poeijer ;)

Rangeerduivel

Citaat van: loebaske op 11 januari 2019, 11:42:30 AM

Goe pooier ;)

Eric toch, dat is een zware beschuldiging, daar zal Gerolf niet blij mee zijn denk ik!  ;D ;D

;)

Pierre

Poe hé ... mooi werk Gerolf. Ben benieuwd hoe dat er straks netjes afgewerkt uit ziet  ;)
Groet Pierre.


Metpetergaathetbeter

#246
Citaat van: Rangeerduivel op 11 januari 2019, 12:08:46 PM
[Goe pooier ;)

't als het van Gerolf komt kan je er van op aan dat het DIK in orde komt! ;)

waarschijnlijk zat Eric te kijken naar de  VTM-vrouwenhandelserie Matroesjka's vandaar zijn verwarring  :)

evan

Een kleine update:

De IBC watertank is geprint en geschilderd:

IMG_2024 by evan Daes, on Flickr

Ik heb er nog 5 klaar liggen om te schilderen :)

En dan de heftruck is op het stuur na klaar...

Print is klaar...

IMG_2030 by evan Daes, on Flickr

Na zijn badje in de Resin Away...

IMG_2033 by evan Daes, on Flickr

Klaar voor de zonnebank:
IMG_2037 by evan Daes, on Flickr

Een laagje primer:

IMG_2042 by evan Daes, on Flickr

En een kleurtje:

IMG_2046 by evan Daes, on Flickr

IMG_2043 by evan Daes, on Flickr

IMG_2045 by evan Daes, on Flickr

IMG_2044 by evan Daes, on Flickr

Nu nog een stuur en een Preiserke en we kunnen weer verder :)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

SuSke

Phoe... weerom knappe dingen die hier uit een printer getoverd worden.

Alleen dat vignet op de IBC watertank vind ik een beetje schrikbarend.
Vergeten er af te halen, of zit er toch iets anders in...  ::) ::)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

modelbaanHO

Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

MoVi

Gerolf, ziet er goed uit. Denk je dat het transparante anders werkt?

Evan, tja..... als een speer.

Ronald Visser
Ronald Visser

Gerolf

Bedankt voor de aanmoedigingen  8)

Citaat van: MoVi op 11 januari 2019, 23:09:17 PMGerolf, ziet er goed uit. Denk je dat het transparante anders werkt?

Ik hoop met deze transparante wel goed te printen.
De vorige was immers ongeschikt voor een LCD-printer - ik was misleid door onvolledige website-info  >:(
Net opgestart, morgenmiddag klaar (maar ik zal het pas morgenavond bekijken - wegens familiefeestje)

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

bumper

Evan,

Ik volg al een tijdje de ontwikkelingen van het printwerk. Ongelofelijk wat hier te voorschijn getoverd wordt.
Wat mij nu pas opvalt is het bandenprofiel van de RTV's. Moet de punt van de V niet naar onder gericht zijn bij het vooruit rijden.
Bij de tractoren die hier regelmatig voorbijkomen is dat zo, maar ik weet niet of dat bij die karretjes ook van toepassing is.
Of het speelt misschien helemaal geen rol.

Groeten.
Ludo
 

evan

Hey Ludo,

Ik heb het nagekeken en je hebt gelijk.  Verkeerd gemonteerd  ;D  De tekening moet ik niet aanpassen daar de wielen los geprint worden.  Gewoon bij de volgende reeks ze juist monteren .  Ik ga deze reeks niet aanpassen daar ze gelijmd zijn en het risico op schade groot is.

Merci voor de tip ;)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Rangeerduivel

Citaat van: bumper op 12 januari 2019, 13:55:11 PM
Moet de punt van de V niet naar onder gericht zijn bij het vooruit rijden.
Bij de tractoren die hier regelmatig voorbijkomen is dat zo, maar ik weet niet of dat bij die karretjes ook van toepassing is.
Of het speelt misschien helemaal geen rol.

Dat speelt zeker een rol Ludo,
Feit is dat de band een nog betere grip heeft op onvaste oppervlakken (modder,sneeuw)  als hij gemonteerd is zoals Evan het doet, maar een nog belangrijker feit is dat het voertuig dan behoorlijk gaat trillen en de banden zeer veel lawaai maken op meer verharde weg...
Daarenboven gaan de "klauwen" van de band dan wegslijten als sneeuw voor de zon!

;)