Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

3D printen en of tekenen, waar zijn we nu mee bezig?

Gestart door PeterC, 09 april 2018, 21:29:55 PM

Metpetergaathetbeter


MoVi

Linkse print? Waar komt die vandaan?
Of is dat je laatste? ;)

Succes verder.

Ronald
Ronald Visser

evan

Hey Gerolf,

Dat resultaat met je grijze resin ziet er al heel wat beter uit.  Logisch daar de transparante met de verkeerde resin was ;D
Ik ben blij voor je dat het resultaat er nu is en dat schept weer zin om voort te doen.

Ondertussen ben ik nog aan het tekenen geweest aan m'n wagenpark en lukken de prints ook :)

De details voor het depot:

IMG_1941 by evan Daes, on Flickr

Er volgen nog meer ontwerpen.

Ik heb de tip van Floris ter harte genomen en mn wielen wat aangepast:

IMG_1925 by evan Daes, on Flickr

En het wagenpark krijgt meer vorm:

IMG_1923 by evan Daes, on Flickr

IMG_1924 by evan Daes, on Flickr

IMG_1936 by evan Daes, on Flickr

Ik begin dit echt heel leuk te vinden :)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

SuSke

Nu nog een 6x6 of 8x8 ontwikkelen Evan, met zo'n mega bak erop  ;) ;)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Floris

of zo'n amerikaanse verkeerdom-betonmixer. gewoon omdat t fantastische dingen zijn. (maar vast al ergens gewoon te koop)

PietB

Vandaag, maar weer eens aan het printen geslagen een ander type spoorbrug, dan de vorige,bestaande uit 6 delen.
Geschaald van H0 naar N dit is het geworden.

grt Piet.

Koen

@Gerolf,

Dit ziet er echt wel knap uit. Man, daar moet toch gigantisch veel uren tekenwerk aan zijn  ::).
Ik ben benieuwd naar het eindresultaat.

@Evan,

Zo te zien ben je niet meer te stoppen  :D.
Fantastisch werk.

Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren

755philippe

Ik heb een Cockerill lok kap in gedachten en zou dit ook tot een mooi resultaat willen verwezenlijken. Nu zal ik nog even in de boeken moeten sollen om het 3D programma te leren gebruiken want heb er geen ervaring in. Het boeit me wel om iets uit te tekenen want alles overnemen van thingi verse  is geen uitdaging meer.
@ Evan en Gerolf : knap werk dat jullie verwezenlijken en hebben jullie hiervoor lessen gevolgd.
Mvg
755philippe

evan

Philippe,

Geen cursus gevolgd, maar als ik ergens vast zat, zocht ik het op via google of Youtube.

Groetjes
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Gerolf

Citaat van: 755philippe op 07 januari 2019, 18:01:35 PM
@ Evan en Gerolf : knap werk dat jullie verwezenlijken en hebben jullie hiervoor lessen gevolgd.

Nope ... ook zelfstudie zoals Evan al schreef  ;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Dirky

Citaat van: railrunner op 05 januari 2019, 14:52:32 PM
Ik voer nu de test uit met bouwplastiek, eens zien wat dat geeft. 1,5 uurtje wachten.

FEP is UV-bestendig, bouwfolie niet. Ik zou dit dus ten sterkste afraden als je geen lekken wilt...

MoVi

Voor sommige dingen zou ik zelf niet zomaar concessies doen. Dan maar een paar of tig eurootjes meer.
Net als wat aangegeven is:  bouwfolie is niet zeer goed dus matig tot zeer matig UV bestendig.

Ronald Visser
Ronald Visser

SuSke

Het is zelfs gewoon ander materiaal.
FEP is een fluorpolymeer (fluorized ethylene propylene) en familie van PTFE (poly tetra fluoro ethylene) met als verschil de betere helderheid en hogere temperatuursbestendigheid voor FEP t.a.v. PTFE.
Bouwfolie is gewoon LDPE (low density poly ethylene) en in geen enkel geval als doorschijnende uitvoering UV-bestendig. De UV-bestendige versie ziet zo zwart als roet door het carbon black als toeslagstof in het productieproces. Waarschijnlijk zullen ook de beschikbare diktes niet erg meewerken in het doorlaten van het UV-licht.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Gerolf

Misschien moet je eerder eens nadenken waarom je de FEP-film zo vaak hebt vervangen.
  normaal gesproken is dat echt niet vaak nodig ...
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw