3D printen en of tekenen, waar zijn we nu mee bezig?

Gestart door PeterC, 09 april 2018, 21:29:55 PM

philippe_007

Voor wie niet 3D kan tekenen en werknemer/werkzoekende is, bij de VDAB kan je verschillende 3D cursussen volgen (gratis)

https://vdabworkshops.be/STEM

Ik ben zelf aan het wachten tot de volgende sessie om de "3D Product Design" te volgen...

755philippe

Weet er iemand raad met het volgende :
Ik heb een anycubic photon 3D printer gekocht. Alles geïnstalleerd maar er doet zich het volgend probleem voor -> Anycubic Photon slicer op de pc geïnstalleerd. Ik kan het programma gewoon openen zonder problemen. Vervolgens een stl-file van de bekende webside op pc gezet. Wanneer ik in de slicer op file en het stl bestand wil openen zie ik zeer snel een groene balk wegflitsen en heb hierdoor dan ook geen afbeeldingen van het bestand. Ik heb al geprobeerd om de slicer als admin uit te voeren maar tevergeefs. Weet iemand raad hoe ik die files kan openen ? Ik werk in W10 dus moet mij weer overkomen want ik heb het programma al verschillende keren verwijdert en terug op pc gezet zonder resultaat.
Mvg

755philippe

marc goovaerts

Citaat van: philippe_007 op 12 december 2018, 11:51:19 AM
Voor wie niet 3D kan tekenen en werknemer/werkzoekende is, bij de VDAB kan je verschillende 3D cursussen volgen (gratis)

https://vdabworkshops.be/STEM

Ik ben zelf aan het wachten tot de volgende sessie om de "3D Product Design" te volgen...
En als ge daar op klikt krijgt ge 'Geen workshops beschikbaar'.
De VDAB heeft meer titels op de website, dan activiteiten in hun centra... Altijd al gehad.

PeterC

Citaat van: marc goovaerts op 12 december 2018, 21:54:18 PM
Citaat van: philippe_007 op 12 december 2018, 11:51:19 AM
Voor wie niet 3D kan tekenen en werknemer/werkzoekende is, bij de VDAB kan je verschillende 3D cursussen volgen (gratis)

https://vdabworkshops.be/STEM

Ik ben zelf aan het wachten tot de volgende sessie om de "3D Product Design" te volgen...
En als ge daar op klikt krijgt ge 'Geen workshops beschikbaar'.
De VDAB heeft meer titels op de website, dan activiteiten in hun centra... Altijd al gehad.

...Wat had je nu verwacht...
Groetjes, Peter


philippe_007

Je moet gewoon regelmatig eens gaan kijken op de site van VDAB als er terug een cursus beschikbaar is...
In september is er nog een gegeven.

Thommy

Citaat van: philippe_007 op 12 december 2018, 23:31:33 PM
Je moet gewoon regelmatig eens gaan kijken op de site van VDAB als er terug een cursus beschikbaar is...
In september is er nog een gegeven.

En der zijn ook toegangsproeven. Als ge geen goed 3D inzicht hebt moogt ge ook ni starten  ;D
Cursus in plaatselijke VTI ofzo volgen. Leer je basis tekenen op het gemak
Greetz

Thommy

rgp

Hallo,

Of schrijf je in voor een cursus bij CVO.  Om 3D (inventor) te kunnen volgen, moet je wel een basis autocad (2D) hebben.

Heb ik gedaan in 2013.

Roland

raf

en ik kan niks en mag niks als swt

als ik zo een cursus wil volgen wel dan is dat zeer plezant
dan moet ik  contact opnemen met een of andere instantie en dan word de helft van mijn dop geschrapt,verlies ik mijn vrijstelling en nog zo wat plezante zaken
en dan mag ik die cursus volgen

echt nie
maar na 3 /9/2021 mag ik alles gratis volgen tot ik mijn kist in gelegd word
begrijpen wie kan

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Andress24

Zoek misschien eens online - er zijn genoeg gratis tools met leerpakketjes om klein te kunnen beginnen. En je moet er niet eens de deur voor uit.

Ik vond onshape wel de moeite: https://www.onshape.com/videos?hsLang=en

1:1 -  Belg in München
1:87 - Kempen in de jaren '90

H0 - 2 rail DCC - DR5000 - Koploper

rgp

Raf,

ge kunt niet alles willen.

Hoeveel keer wordt ge gecontroleerd om uw dop en swt te ontvangen ?

Wees al tevreden dat er dop en swt is.  Velen kunnen gewoon - iedere dag - blijven werken tot hun 62-63.

Roland


Havoc

Citaat van: rgp op 13 december 2018, 11:50:42 AMVelen kunnen gewoon - iedere dag - blijven werken tot hun 62-63.

Denk dat de meeste nog veel langer gaan kunnen werken...
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Gerolf

Citaat van: 755philippe op 12 december 2018, 13:58:00 PM
Weet er iemand raad met het volgende :
Ik heb een anycubic photon 3D printer gekocht. Alles geïnstalleerd maar er doet zich het volgend probleem voor -> Anycubic Photon slicer op de pc geïnstalleerd. Ik kan het programma gewoon openen zonder problemen. Vervolgens een stl-file van de bekende webside op pc gezet. Wanneer ik in de slicer op file en het stl bestand wil openen zie ik zeer snel een groene balk wegflitsen en heb hierdoor dan ook geen afbeeldingen van het bestand. Ik heb al geprobeerd om de slicer als admin uit te voeren maar tevergeefs. Weet iemand raad hoe ik die files kan openen ? Ik werk in W10 dus moet mij weer overkomen want ik heb het programma al verschillende keren verwijdert en terug op pc gezet zonder resultaat.

Fout bestand? Gebeurt dit met eender welk stl-bestand?
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

raf

Roland denk je nu echt dat ik een keuze had of dat dit mijn keuze was die ik wilde
dan denk je helemaal verkeerd
ik heb naar werk gezocht en rva en vdab en dergelijke
de voorstellen die ik kreeg waren ronduit belachelijk
vb
ik had op foerd auto elektronica herstellingen gedaan
kreeg ik een aanbod om in de bouw stroom te gaan leggen
???? laagspanning cursus tegen over hoog spanning is helemaal niet het zelfde
ik wilde een cursus draaien en frezen gaan doen dit zijn twee cursussen tegelijk en de looptijd was 3 jaar
dit was te lang volgens die juffrouw achter de balie
ze bood me dan een job aan als medische medewerker in een ambulance
na mijn vraag medische ???? hoort daar geen opleiding bij dan
kreeg ik als antwoord "ja wel meneer een verkorte cursus van 2.5 jaar "
3 jaar voor wat ik graag deed was te lang 2.5 jaar niet
dan heb ik gebruikgemaakt van mijn vrijstelling omdat ik 58 jaar was en meer dan 43 jaar gewerkt had
kon ik die gebruiken
toen stond ze verwonderd na al haar onnozele aan biedingen dat ik daar gebruik van maakte

buiten dat ik zo nog sollicitaties gedaan had maar ach meneer te oud geen ervaring te eenzijdige job gehad te lang bij een en dezelfde werkgever gewerkt enz.

toen was de maat vol voor mij en hield ik het voor gezien op een wettelijke manier

als IEDEREEN 43 jaar werkt zal het goed zijn zekers
maar nu met de nieuwe wetgeving kun je als étranger reeds na 1 dag werken van dop genieten
dus waarom kritiek op iemand die er 43 gewerkt heeft

gr raf


If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

rgp

Raf,

In je antwoord, heb je toch betrapt op één fout, waar je zoals velen enkel de titel hebt gelezen.

"maar nu met de nieuwe wetgeving kun je als étranger reeds na 1 dag werken van dop genieten " is niet wat je denkt.

Dus je bent beginnen warken na 1970, dan was er leerplicht tot 16 jaar.  En voor mij tellen de "praktijkjaren" niet als werken, anders moeten al mijn labo's en onderzoeken ook meetellen.

Terug naar de treintjes

Roland

PS: ik hoop dat je je goed hebt geïnformeerd hebt toen je je kunnen hebt aangeboden voor "Tornado" want anders zou er wel eens grote financiële kater kunnen volgen.

Thommy

Citaat van: 755philippe op 12 december 2018, 13:58:00 PM
Weet er iemand raad met het volgende :
Ik heb een anycubic photon 3D printer gekocht. Alles geïnstalleerd maar er doet zich het volgend probleem voor -> Anycubic Photon slicer op de pc geïnstalleerd. Ik kan het programma gewoon openen zonder problemen. Vervolgens een stl-file van de bekende webside op pc gezet. Wanneer ik in de slicer op file en het stl bestand wil openen zie ik zeer snel een groene balk wegflitsen en heb hierdoor dan ook geen afbeeldingen van het bestand. Ik heb al geprobeerd om de slicer als admin uit te voeren maar tevergeefs. Weet iemand raad hoe ik die files kan openen ? Ik werk in W10 dus moet mij weer overkomen want ik heb het programma al verschillende keren verwijdert en terug op pc gezet zonder resultaat.
Mvg

755philippe

Probeer es een andere slicer te downloaden? Zijn meerdere op het net te vinden
Greetz

Thommy