3D printen en of tekenen, waar zijn we nu mee bezig?

Gestart door PeterC, 09 april 2018, 21:29:55 PM

bumper

Pieter,

Alle filmpjes op Youtube over DSMechanical heb ik al bekeken en notities gemaakt.
De laatste nieuwe tutorials van hun site nog niet, maar die komen nog aan de beurt.

Bedankt voor de info.
 

Gerolf

Een test-model, "even snel" ruw geprint, om eens te kijken hoe het model er uit ziet, waar er foutjes zitten, hoe de verdere praktijk moet, ...



;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Waterman


Steam.N

Super printje !!!
Wel enkele foutjes, maar die krijg je er wel uit  ;)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Gerolf

Bedankt  :)
Het is ook gewoon leuk om het resultaat van (tot nu toe) pakweg 5 weken tekenwerk eens vast te houden  8)

Citaat van: Steam.N op 05 december 2018, 09:33:37 AMWel enkele foutjes, maar die krijg je er wel uit  ;)

Dat is dan ook deels de bedoeling van deze test: foutopsporing  ;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

modelbaanHO

Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

Floris

raamlijsten en paaltjes onder t dak misschien vervangen door etswerk? kun je nog net wat fijner gaan en een stuk steviger.

755philippe

Knap werk hoor Gerolf. Ik kijk al uit naar het eindresultaat want heb ook zo'n printer aangeschaft (nog enkele dagen wachten).
Mvg

755philippe

Gerolf

Bedankt  :)

Citaat van: Floris op 05 december 2018, 13:06:00 PMraamlijsten en paaltjes onder t dak misschien vervangen door etswerk? kun je nog net wat fijner gaan en een stuk steviger.

Wordt overwogen. Hoewel ... dit is eigenlijk verrassend stevig ...
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

marc goovaerts

Ja, maar met het toepassen van je master-etskunsten zal het er heel wat beter uitzien. HO ?

philippe_007

Hey vrienden,

ik ben een lok aan het tekenen in Fusion Autodesk 360. Momenteel vrij goed gelukt (vermoedelijk niet volgens de 3D principes, maar ja).
Nu wil ik een testprint maken, dus in Fusion "Make 3D.." en dan moet ik het object selecteren.
Blijkt dat de loc bestaat uit 3 afzonderlijke objecten (hoe dat komt weet ik niet), om te printen kan ik er echter maar 1 selecteren.
Iemand een idee hoe ik van de 3 objecten een object kan maken ?

Alvast bedankt voor de info.









PeterC

Philippe,

Als je stukken juist getekend zijn en aansluiten bij elkaar is dat heel simpel: Booleaanse technieken...
Modify -> Combine
Selecteer je grootste stuk en 'join' je de andere stukken.

Let wel op: als je stukken niet aansluiten lukt dat niet.  Dan is het hertekenen of secondenlijm  ???




Ik maak geen gebruik van "Make 3D...". Ik klik rechts op een 'body' en selecteer 'save as STL'.




Welkom bij de Fusion gebruikers  ;)
Groetjes, Peter


evan

Vandaag eindelijk een 3D project afgewerkt dat even in de ijskast lag omwille van een levering van decals en het zoeken achter een oplossing voor m'n raampartijen.

Het is geen geheim dat ik een Canada liefhebber ben en in het bijzondere BC Rail.  Een 10 tal jaar terug had ik enkele BC Rail locs gekocht, maar de cabines waren totaal verkeerd alsook vele details.  Ja, dat gebeurt ook in Canada en de US dat ze standaard modellen in alle kleurvarianten uitbrengen zonder de modellen correct aan te passen :).

Ik heb veel details getekend alsook een volledige nieuwe cabine met leuk resultaat :)

De prints:

IMG_0443 by evan Daes, on Flickr

IMG_0454 by evan Daes, on Flickr

Installatie van de LEDS:

IMG_0463 by evan Daes, on Flickr

Het resultaat:

IMG_1609 by evan Daes, on Flickr

IMG_1607 by evan Daes, on Flickr

En het glas in de ramen is, echt glas :) behalve de hele kleintjes want dat is gewoon Micro Scale "Cristal Clear"

Groetjes
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

railrunner

Bijzonder knap Evan!  Is dat nu een resultaat van je Anycube Photon?

evan

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.