Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

3D printen en of tekenen, waar zijn we nu mee bezig?

Gestart door PeterC, 09 april 2018, 21:29:55 PM

Havoc

Citaat van: Geert op 25 oktober 2020, 17:52:19 PMik blijf het maar uitstellen om er ook eens eentje aan te schaffen...

Altijd te vroeg, altijd te laat...
Met vakantie voor onbepaalde duur.

755philippe

Hallo,
Heeft er al iemand geprobeerd om het glas van raampjes te printen met kleurloze resin in 3D ?
Iemand ervaringen hiermee en wat zijn de bevindingen ?
Ik vraag dit omdat ik bezig ben met een Demag (torpedowagen) van Cockerill-Sambre te printen en er moeten enkele raampjes aangebracht worden in de
behuizing die erop staat (dus niet op de torpedo die in de hoogoven rijdt).
Mvg


755philippe

Thommy

Omdat ik aan het zoeken was naar een file, die ik blijkbaar niet meer heb  ::) terug ietwat verder gedaan aan de kap van een hlr92. Was al vergeten dat ik er ooit aan was begonnen  ;D
Greetz

Thommy

beertje

Ik gebruik doorzichtige pla voor raampjes te printen,meestal voor modelbouwboten.
ben er zeer tevreden over.
ik wil het wel eens proberen voor je als je me de tekening of stl file stuurd.

Karel A.J.

CiteerWaar zijn we nu mee bezig?
Wel, ik bezig aan een python scriptje dat openscad-code genereert om trappen uit de 3d-printer te maken.
ik zat er al langer op te broeden, vandaag heb ik een ruw "kader" geschreven, de invulling zal tussen Kerst en Nieuw wel ongeveer rond geraken.

zover staat het totnogtoe:

karel@wiske:/d_home/users/karel/project/maqet_schuman$ ./scad_trap.py 5 120 60 80 160 ; cat /tmp/trap.scad
// =========================================================
// Stair generated by Karel script 2020-Dec-23 15:21:35
// =========================================================
// Number of steps = 5
// Width  1 step   = 120 cm
// Height 1 step   = 60 cm
// Depth  1 step   = 80 cm
// Scale = 1/160
// =========================================================
union {
}






modeltreinbart

Ik ben nog maar 3weken aan het tekenen . En dus nog maar in de fase van het ontdekken , een printer zal er wel komen in 2021 .
Er zijn maar 2 schone werken : Vuurwerk en sommige vrouwen hun achterwerk. :-)

svvander

Printer onderweg... ben heel benieuwd wat het gaat geven.
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be