3D printen en of tekenen, waar zijn we nu mee bezig?

Gestart door PeterC, 09 april 2018, 21:29:55 PM

Thommy

Mannekes modelleren in fusion, of creo of inventor of nx  :o daar zijn er wel andere programma's voor. Het kan hé maar dan ga je, volgens mij, eerder vanuit een andere invalshoek moeten werken. En zou ik ook maar een half gezicht moduleren en dan spiegelen (ik zou met de helft werken, daar een spiegeling van maken, en constant boven de spiegeling werken en af en toe spiegeling aan zetten om te controleren of het op iets lijkt.)

Ik denk trouwens dat je in sommige programma's basis mannekes hebt die je kunt aanpassen in houding (ik weet dat ik die in creo elements had op m'n vorige werk, om te testen of iemand onder iets kon of naast iets kon ed om inplanting van machines in een gebouw wat logisch te maken).
En anders kun je altijd basis figuren in stp-downloaden en wat aanpassen.
Greetz

Thommy

Paulogic

Ik had vroeger een versie van Poser. Met die oude versie had ik al alle functies/articulaties om een 3D persoon te maken : man, vrouw, kinderen, babies; skeletten enz.
Maar nu is ver versie 11Pro en zie : https://www.posersoftware.com

Damn Good Sh.t, zouden ze zeggen
mvg,
Paul(ogic)

755philippe


Metpetergaathetbeter


Thommy

Greetz

Thommy

Peter

Heb al veel prachtige en zelfs SUPER modellen gezien die modelspoorders zelf gebouwd hebben, maar dit
is toch wel om er sprakeloos bij te blijven.
Zou hij dit model op zijn baan zetten???
Met vriendelijke groeten
Peter

Thommy

Citaat van: Peter op 29 september 2019, 11:30:40 AM
Heb al veel prachtige en zelfs SUPER modellen gezien die modelspoorders zelf gebouwd hebben, maar dit
is toch wel om er sprakeloos bij te blijven.
Zou hij dit model op zijn baan zetten???

Ik denk eerder, ik zie dit soms op fb, dat mensen zo'n dingen maken voor een bedrijf/permanente tentoonstelling. Bv. Zoiets voor in de kerk
Greetz

Thommy

Dirky

Iets meer bescheiden.... kasseirollerke voor spoor 1.

slicer zegt 12u printen, intussen al 13u bezig en nog 2u te gaan.

20190930 001 by Dirky dyniMo, on Flickr

Gerolf

Nieuwe print aan 't maken, en vorige aan 't schilderen ...





... en intussen de (terechte) opmerking gekregen dat het schild ondersteboven staat - dus dat stukje opnieuw ...  ::)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Michiel

#444
'k Weet niet of je het gemerkt hebt, maar niet alleen dat schild staat ondersteboven, die ventjes ook! Opnieuw printen, maar dan wel recht!  ::) ;D

(Vreselijk goed bezig, Gerolf  8))
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Metpetergaathetbeter

op zo momenten zeg je toch DJU,.......................................  :-\

755philippe


Iets bescheidener getekend dan Gerolf maar mijn ventjes dat ik wil maken zullen nog wel komen. Heb een poort getekend voor mijn fabrieksopstelling.


     
Mvg


755philippe

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Metpetergaathetbeter


755philippe

Gerolf dat is top... maar deze ventjes zijn precies broers van mekaar als ik me niet vergis.
Ondertussen is mijn poort geprint.


     

Straks even naar de schilder.


Mvg