Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

3D printen en of tekenen, waar zijn we nu mee bezig?

Gestart door PeterC, 09 april 2018, 21:29:55 PM

Gerolf

De slicer die bij de Anycubic zit werkt prima. Ik denk echt dat het aan de stl ligt.
Andere optie: te complex bestand, en je PC verslikt zich.
  De slicer werkt bij mij voor een (erg) complex bestand niet op mijn klein laptopje, wel op mijn grote PC
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

MoVi

Je mag stl sturen, dan kan ik controleren.

Ronald Visser
Ronald Visser

755philippe

Hallo Ronald,
Om simpel te beginnen had ik geprobeerd met enkele bestanden die hier op het forum staan die afkomstig zijn van thingiverse. Ik had geprobeerd met de abri's als stl-bestand en nog een andere maar dit bleef hetzelfde. Volgens mij moet het probleem ergens te zoeken zijn in de grafische kaart van mijn laptop.
Een andere slicer proberen weet ik niet of dit dan ga werken met de Anycubic photon.
Mvg

755philippe

philippe_007

installeer eens Cura en probeer of je de stl-file kan openen....

755philippe

Hallo,
Heb Cura geïnstalleerd wel met een andere printer van Anycubic te selekteren. Hopelijk zal het met dit ook gaan maar zal dit wel bemerken bij de eerste testprints.
Ik heb even een printscreen gemaakt van het geopende bestand met de abri's van thingiverse. Bedankt voor de tips en meedenken @ philippe007.
Nu even enkele printtests doen en dan gaan we aan de tekentafel.

       

Mvg

755philippe

evan

#125
Dit zijn peanuts-bestanden voor de Anycubic slicer.  Vreemd dat het niet werkt!  Welke versie gebruik je?  Die op de Usb of Online via any cubic?

http://www.anycubic3d.com/support/show/594032.html
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

755philippe

#126
Ik heb de laatste versie op mijn pc gezet die online staat en die werkt ook niet, alsook de usb geprobeerd en ook noppes. Ik vermoed dat het probleem in de hardware van  mijn pc zit nl de grafische kaart die misschien verouderd is voor zulke files. Het programma werkt WEL maar de STL-FILE LADEN en de tekening zien in de slicer lukt niet. Ik zie alleen een rechthoekige bak ZONDER tekening.
Mvg

755philippe

Andress24

Heb je al geprobeerd om het bestand uit Windows Explorer met de Slicer te openen? (open with...). Anders eens proberen Windows in Safe Mode te starten....
1:1 -  Belg in München
1:87 - Kempen in de jaren '90

H0 - 2 rail DCC - DR5000 - Koploper

755philippe

Mail teruggekregen van de firma van de 3D-printer : 2 mogelijkheden
-1 windows volledig herconfigureren en vermoedelijk nog een andere versie ook
-2 file op een andere pc openen en daar slicen
Optie 2 lijkt mij de beste optie -> hebben nog een grote vaste pc staan zal daar wel op werken.
Mvg

755philippe

adrievans

Zomaar een vraag tussendoor voor eventuele anderen die een Anycubic willen kopen.
Hebben jullie daar ook karrevrachten reserve onderdelen bij nodig/gekocht net zoals bij de Anet.
Als je voeten ruiken en je neus loopt ben je ondersteboven gebouwd.

PietB

Citaat van: adrievans op 14 december 2018, 15:29:09 PM
Hebben jullie daar ook karrevrachten reserve onderdelen bij nodig/gekocht net zoals bij de Anet.
Een beetje tendentieus is die opmerking wel Adrie.
Er zijn bij de Anet geen karrevrachten onderdelen nodig.
Het is alleen verstandig om een paar Mosfets á € 2,58 te monteren.
En wil je een stille printer monteer dan Igus lagers 7 stuks voor € 11,35
Ook een paar reserve nozzle's 10stuks á € 0,46
Met dat alles heb je voor plm € 160-180 een prima printer.

Die reserve nozzles zijn voor iedere printer verstandig om te hebben, want dat gaatje van 0.4 mm wil bij een matige kwaliteit filament nog wel eens verstoppen.

grt Piet.
P.S. ik heb vrienden met FLsun -f makerbot printers die een veelvoud van mijn A8 hebben gekocht en die staan hun vingers af te likken als ze de print kwaliteit zien die dat prul er uit gooit.
Prul is de kwalificatie van sommige A8 haters.

grt Piet.

raf

hier het zelfde als piet

defecten na 12 km pla te printen zijn geweest

2 nozzels verstropt
2 heat ellements hemelen (eentje door slecht contact in de aansluitingen ;niet defect maar on betrouwbaar geworden )
2 keer zo een draadstang buisje wegens verslijt van dat insert deeltje
en 3 lagers vervangen
dat was het zowat

gr raf 
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

railrunner

Voilà, vanaf nu behoor ik ook tot het clubje van de Anycubic Photon bezitters.  Maandag besteld, vandaag aangekomen, vanuit de germanie via ebay.  Kwaliteit dat ik hier gezien heb en het opzoeken van specificaties hebben me over de streep getrokken.  Moet nog alles wel installeren, dat zal iets voor het weekend zijn.  Ik heb ondertussen al genoeg stl files gemaakt in het verleden om een en ander te kunnen testen en al wat tekeningen gemaakt voor mijn project 'Seebrugg' om verder te werken.  Ik ben in ieder geval benieuwd welk resultaat ik ga bekomen, en vooral wanneer...  :)

evan

Amai!!

Ik zou van Anycubic best wel ns een bedankje mogen krijgen  ;D ;D ;D

Nee even serieus... wel tof dat er veel mensen mee aan de slag gaan.  Het is een toffe printer en een totaal andere manier van printen dan met PLA. 
Zoals elke 3D printer is hier een leercurve aan verbonden, maar ik vind het meer dan de moeite waard!

Succes ;)

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

railrunner

Ik had liever de 3D Systems Projet MJP 2500 gekocht, maar dat prijskaartje... slik  :-\.  Voor hetgeen ik wil zal de photon wel volstaan hoop ik.

Met alle respect zag ik een PLA printer niet zitten omwille van reeds geziene printkwaliteiten die me telkens teleurstelde voor fijne zaken in schaal N.  De anycubic photon had ik al langer in het vizier, maar nu is het er eindelijk van gekomen.  Leercurve?  ik hoop alleen ups, geen downs maar dat zal wel utopie zijn zekers?