Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Fantasietje

Gestart door meeus, 08 april 2018, 09:46:39 AM

Jef

Zeer zeker een degelijk resultaat. Dat smaakt naar meer! (En die Pringles op de achtergrond ook  :P )
Tuut zei de trein en de statie vertok.

meeus

Citaat van: Jef op 16 september 2018, 20:59:19 PM
Zeer zeker een degelijk resultaat. Dat smaakt naar meer! (En die Pringles op de achtergrond ook  :P )

Mispak je niet aan die Pringles dozen.. daar zit strooigras in.  ;D

Ja dit was idd een leuke voorsmaak qua gietmallen zelf maken.
Die kit had ook nog andere muren, straten en bogen dus kan ik allemaal mallen van maken.

meeus

En het stuk op zijn plaats gezet in het geheel.







Mooi, al zeg ik het zelf, wel morgen nog eens custom "ballast" maken om langs de sporen te gieten.

Dat doet me nadenken over het naaldbos bij de weide.
Ik denk dit bos weg te doen, en vlak te maken en daar de tiger tanks stationeren.
Dan wat prikkeldraad kond het geheel en we hebben een militair kamp.

De naaldbomen zullen naar het bovenste plateau gaan en her en der verspreid worden.

meeus

Wat aan het experimenteren geweest met de latex muur mallen en wat acryl verf om een muur te maken van 80cm lang.
Deze zal een stuk van de rotswand vervangen boven de vliegtuig hangaar.

De muur moet er oud en verweerd uitzien met hier en daar wat tekenen dat de stabiliteit aan het weggaan is.
Ook een idee hier is om een stuk muur te maken dat houten stutten heeft om het tegen te houden.

Eerste probeersel, de andere muren gaan "on the spot" gemaakt worden.









meeus

Muurtje op zijn plaats, later komt er nog wat klimop aan maar dat moet ik nog bekijken met het geheel.

De opening onder de sporen gaat opgevuld worden met sculptamold maar de winkel is met verlof tem eind september..  :(

De grote lichte muur partij is een stuk van een kasteelmuur dat nog in de maak is.
De tunnel zelf is volgend op de menu  :)


Volgende is de muur verder afwerken dat ie het dorp volledig rond loopt.. heus karwei..

meeus

En de muur/wegen werken rond het dorp zijn volop aan het werk.









Gerolf

De kwaliteit van je muren gaat er op vooruit  :)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Michiel

Ik vind deze muren zeker iets hebben. Afgekloven door de tijd. Heerlijk!
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

meeus

Vandaag de weg, trappen en het plein afgewerkt. Morgen de boel verven.







Het kleinste plateau ga ik langs de kanten 2 loofbomen zetten met wat kleine balken rond
De trappen krijgen nog een balustrade aan de weerskanten en misschien in het midden.

Qua kleur zal het men een drie "levensfases" zien van het dorp
Kasseien, oude tegels en bakstenen

meeus

Vandaag de kasseien een kleur gegeven en de muren rondom.
Tevens ook nog wat muur bijgezet op het 3de plateau en op het 1ste vooraan.
Er moet nog wat groen bijkomen en huizen natuurlijk, maar eerst het algemeen vloer stuk gieten en afwerken







Ik ben benieuwd als er wat huizen staan en groen.
Daarna is het kabels leggen om lantaarns ea verlichting te voorzien in het dorp en in en rond de trein sporen.
Dat gaat een grote taak worden aangezien elektriciteit niet echt mijn ding is maar ik zoek toch iets te maken met een "schakelpaneel" zodat ik op bepaalde zones het licht kan aandoen.

meeus

Vandaag wat minder kunnen doorwerken door de schuld van een snee in een vingertop.. plaaster en snijwonden geen goede mix.
Maar toch nog wat plein verderder gemaakt en al wat huizen in proef opgesteld.






Er gaan blijkbaar nog een aantal huizen moeten bijkomen, er gaat ook een stukje grasplein komen met een fonteintje en wat zitbankjes.
Maar eerst wat mos, muurplanten en bomen aanbrengen.
Zo zelf je stuff maken is wel verslavend moet ik toegeven.

SuSke

Citaat van: meeus op 03 oktober 2018, 21:52:10 PM
...
Zo zelf je stuff maken is wel verslavend moet ik toegeven.

Leuk hé, onze hobby, veel beter dan al dat ander gedoe waar je verslaafd aan kan geraken  ;) ;)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

meeus

Inderdaad SuSke, verbazingwekkend wat je allemaal met een zak plaaster en water kan maken.

meeus

Wel een dagje kunnen doorwerken zonder dat de vrouw me om de 10 minuten nodig had.
De muren rondom het dorpje zijn klaar (nog wat groen erop hier en daar)
Rond de kerk komt een grasweide maar daar moet ik eerst nog wat grastapijt gaan halen.
In het dorpje ga ik ook een klein parkje zien te maken met loofbomen maar ik moet de juiste nog vinden.
Tevens ook aan het zien om wat graven te maken om in het gras te plaatsen.


Overzicht




De muren





Oh ja en die achterste brug is weggehaald, komt een rots klif wand partij in de plaats.
Die grote brug vooraan zal de eye catcher worden qua bruggen

59erke

die grasmatjes zou ik laten liggen en eerder opteren voor het strooigras wat een beter resultaat gaat geven en die bomen kan je perfect zelf maken (veel goedkoper dan degene die je van grootfabrikanten vindt) en bovendien prima stuff om de zelfbouwverslaving nog intenser te maken  ;)
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan