Fantasietje

Gestart door meeus, 08 april 2018, 09:46:39 AM

meeus

Vandaag nog wat gras geplaatst aan de landingsbaan en wat ballast aan de zijsporen.



Voor het zijspoor ben ik nog niet zeker of ik het loc huisje er zou zetten of een wissel achteraan zodat het zijspoor bereikbaar is langs beide kanten.

Dirky

Gaat goed vooruit zo te zien...

ik zou op die super-korte landingsbaan die Messerschmitt toch vervangen door een Fi 156 Yoni. Kwestie van toch iets realistischer uit te zien!  ;)

meeus

De volledige landingsbaan

Als deze toch iets te kort is zal ik zeker eens naar die Fi 156 kijken.
Is ook een uniek model, zie je niet vaak.

Dirky

Mocht je er geen vinden kan ik je wel eentje opsturen (1/72)... er liggen hier vast nog 100 gebouwde modellen en evenveel onaangeroerde bouwpaketten van Luftwaffe WO2 vliegtuigen. Ooit was ik een bezeten IPMS'er  :)

meeus

Voor de grijze tand berg te vervangen ben ik voor een ruwe rots gegaan, niet zo egaal als de andere rotsen.

De huidige opzet met basis kleuren, er moet nog wat groen bij en afgewerkt worden vooral aan de basis





Eerst ga ik een hoge baksteen muur maken op het witte deel dat op één punt aan het instorten is en ondersteund is met balken.
Dit staketsel van balken zal zodanig gemaakt zijn dat de trein erdoor rijd.

meeus

Vandaag nog wat verder gedaan om tot een bijna eindresultaat te komen (men struikmateriaal is op..)




Het spoor op de -1 ben ik eerder van zin om te verbergen onder een plaat zodat het nul verdiep ver genoeg doorloopt voor de rivier.
Maar voorlopig afwachten en zien wat de inspiratie zegt.

meeus

De vruchten van al het werk (geluid op de achtergrond is een Dell server..)
https://www.youtube.com/watch?v=YSBXfR3RcVo&feature=youtu.be

meeus

En er zijn plannen... voor fantasietje 2.0 met wat meer spoor.
Tevens gaat er ook in modules gewerkt worden zodat de boel verplaatst kan worden indien nodig.
We gaan van een vierkant van 2m op 2m naar een U vorm van 2m op 3u46 op 3m25.
Wat meegaat: het dorp met landingsbaan gaat integraal overgezet worden, tevens de grote balsa brug en de berg en bocht rotsplateau.
Het dorp komt nu op een plateau van 2m op 1m53.
Weet er iemand een degelijk gratis programma waar je marklin sporen mee kan uittekenen?

De module opzet:

De lagere modules is voor een grot spanbrug te zetten, een 1m18cm lange enkele of dubbele brug.

Andress24

1:1 -  Belg in München
1:87 - Kempen in de jaren '90

H0 - 2 rail DCC - DR5000 - Koploper