Even voorstellen, Yoni (Yo)

Gestart door meeus, 06 april 2018, 15:43:54 PM

meeus

Hoi, ik ben Yoni (of Yo) 33, heb op mijn 15 bezig geweest met een klein setje Marklin treinen.
Al die tijd feitelijk vooral modelbouw gedaan (WO2) britse en amerikaanse fighters & bombers, duitse halftracks, tiger & panther tanks.
Na mijn laatste modelbouw setje (mayflower class corvette op schaal 1/72) zag ik al men vliegers en tanks staan en dacht "zou het niet leuk zijn als ik dit met men HO marklin trein combineer."
(Ik weet dat de verschaling niet 100% klopt (ho=1/87 en modelbouw 1/72) maar toch die B17F's zijn al groot genoeg.

Dus, 18 jaar later heb ik besloten om de oude set nog eens uit te halen en wat eerst een klein lusje was waar men loc op rondreed is nu veranderd naar een plaat van 2m op 2m en een stuk van 90cm x 1m30 dat er nog bij moet komen.

Het idee is grotendeels dit: WO2 duits dorp op een rotsplateau ligt omgeven door bergen waar een spoorbaan lus rondheen slingert en tot in het dorp komt waar er een klein station is.
Hoever ben ik geraakt? De plaat is gemaakt de basis is uitgezet, het spoor met zijn hellingen ligt en is getest, het rotsplateau is gemaakt en er komen iedere dag huizen bij.

Meer hierover in een spoorbaan topicje.

Metpetergaathetbeter

#1
Alvast blij je hier te mogen ontvangen, ik hoop dat je hier een aangename en interessante tijd mag beleven ! ;)

755philippe

Leuk om eens een nieuw lid alsook een nieuw uit de kluiten projekt te volgen. Kijk al uit naar het vervolg met wat foto's hopelijk.
Mvg

755philippe

Geert

Schaal HO - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB
Huidig project: LocoNet 16 poorten ingangen/uitgangen

Pierre

Groet Pierre.


Gerolf

Welkom Yoni  :)
"Militaries" staan bekend voor hun oog voor realisme - ik ben dus erg benieuwd naar afbeeldingen van je project  ;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

doomslu

Citaat van: Gerolf op 07 april 2018, 09:33:52 AM
Welkom Yoni  :)
"Militaries" staan bekend voor hun oog voor realisme - ik ben dus erg benieuwd naar afbeeldingen van je project  ;)
Welkom!

Ik ben ook erg benieuwd. Van die mannen kunnen we nog wat leren.  ;)
Ik vraag me wel af hoe je een doorgedreven realisme gaat realiseren met Märklin rails.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

meeus

Hartelijk dank voor de verwelkomingen, realisme aan marklin geven is niet zo ingewikkeld het gaat vooral zoeken worden naar locs van epoch 2.
Daarna is het vooral foto's zoeken van WO2 locs en de beplating overzetten, juist zien dat er niet teveel swastika's rondwapperen in dat dorp, daar hadden ze wel een weg van
Linkje naar het topic zelf: http://forum.modelspoormagazine.be/index.php/topic,27543.0.html

SuSke

Citaat van: doomslu op 07 april 2018, 09:44:05 AM
Citaat van: Gerolf op 07 april 2018, 09:33:52 AM
Welkom Yoni  :)
"Militaries" staan bekend voor hun oog voor realisme - ik ben dus erg benieuwd naar afbeeldingen van je project  ;)
Welkom!

Ik ben ook erg benieuwd. Van die mannen kunnen we nog wat leren.  ;)
Ik vraag me wel af hoe je een doorgedreven realisme gaat realiseren met Märklin rails.

Daar zijn toch voorbeelden genoeg van te vinden Luc, zelfs bij leden van dit forum.
Het is misschien iets "anders" dan wat de 2-railers gewend zijn, maar ik heb al mooie staaltjes mogen zien.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Steam.N

Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

dani

wees welkom Yo,   ik heb je baan topic gezien en ga het met aandacht volgen...  interessant topic !
De schaal verschillen zijn inderdaad met wat goede wil "weg te denken"... 
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

59erke

Welkom Yo, Ben wel benieuwd hoe je 2 verschillende schalen gaat combineren.
In ieder geval leuk thema waar je volgens mij alle kanten mee opkan.
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan