Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Miel aan zee HO, HOe

Gestart door sdz1976, 03 april 2018, 00:48:29 AM

Paul Bender

Citaat van: celtjan op 24 februari 2019, 23:24:35 PM
Beide modules mogen eventjes op logement blijven bij de noorderburen en krijgen wellicht tijdelijk een ander (mobieler & gebruiksvrienelijker) onderstel aangemeten.

Wie er niet bij kon zijn te Houten krijgt hiermee een herkansing op "Ontrax" om Miel aan Zee te bezichtigen.
Worden wel in een andere configuratie van opstelling opnieuw ingepast in de baan van Modulebaan.NL .

Miel aan Zee staat inmiddels op een (verrijdbaar) www.modulebaan.nl en is voor zien van een Roconet hubje. De verloop BB's zijn pas gemaakt op de MSM aansluiting. Als kers op de taart gaat "Miel aan zee" ook nog even onder de verfkwast door, zodat de bak er weer strak bij staat tijdens On traXS 2019

Voor plaatjes: https://www.facebook.com/modulebaan/

celtjan

Je bent te goed Paul!
Bedankt!

Bij terugkomst van de bakken na Ontrax gaan we het zaakje "besnuffelen" en verder met de nieuwe reanimatiepoging...
en "fine-tuning" richting modernere normen (de voorwaarde is dat we compatible gaan blijven met de 'Oude' MSM F bakken).
Daarmee zouden de MSM Forumbakken in de toekomst vlotter ingepast moeten kunnen worden voor samenwerkingen met
BMB 00 / MB H0 / BNLS H0 of omgekeerd.

Hierbij denken we om ons nu dus ook te gaan richten op de NL gebruikelijke koppelbare 30 (Black Box) - 120 (kijkbak) - 30 (Blackbox) afmetingen. (Mijn BMB 00 bijdrage past in m'n wagen, het huidig MSM F systeem niet)
Om "back-2-back" opstellingen te kunnen maken, is dan naast de 'oude' MSM F bak een 'BB' van 30 cm nodig.
Zo zouden de 'oude' bijdragen van 150cm (kijkbak met 1 of 2 geïntegreerde black box'en) + 1 BB van 30 cm en de nieuwe versie,
(laten we het voor de gelegenheid maar de 'MSM F 3.0' noemen) beiden door elkaar gebruikt worden.

Morgen namiddag en avond wordt er op de OVMV verder gewerkt aan de compensatiestukken. 
(Tragel 6, 9300 Aalst https://www.ovmv.be )
Want, door het 'uitje' van den Miel aan Zee en Okegem, kan er nu een poosje niet meer op de MSM F 'clubbaan' gereden worden.

Na Ontrax zullen we dus uitkijken naar een nieuw info moment, waarbij de voorstellen zullen kunnen 'besnuffeld' worden.

Gr,
Jan(tje)

Paul Bender

Richt je niet te veel op "back-2-back". Dat is, qua maatvoering, een nachtmerrie waar je beter bij kan wegblijven.

Voor B-2-B heb je al tenminste een µMh0UB set nodig of iets wat daar erg op lijkt . Steek je energie in te zorgen dat er nog iemand een µMh0UB wil hebben :)

doomslu

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Paul Bender

Beide teksten (µMh0UB) zijn klikbare links ;)

doomslu

Weet ik wel, maar waarom een Chinese naam? Pxsù$µ ?
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Paul Bender

Micro Modulebaan h0 Utilitaire Bakken.

Naast o.a. de Mh0UB's (Modulebaan h0 Utilitaire Bakken)  en de MNUB's (Modulebaan N Utilitaire Bakken)

Snappunu? ;)

celtjan

Ikzelf ben ook eerder liefhebber van  "hondenkluif" rijden. Heb je  wat speling in lengte.
Maar laten we niet te snel vooruit lopen.:
Te Leuven hebben we de bestaande bogen van de OVMV MSM F clubbaan gebruikt.
Dus die bogen zijn reeds jaren vast in gebruik.
First things first.
Het zaakje zit toch al (Te) lang in de koelkast. Eerst tijd nemen voor een evaluatie van de voorbije events.
We hebben genoten. En al hebben we wel wat ondersteuning. Reggie en ik moeten wel nog wat leren.
En wensen een doorstart te maken zonder het warm water opnieuw uit te moeten vinden.

We weten wat er momenteel ter beschikking kan zijjn. En moeten het gewoon aanpassen.
Ten gepaste tijde maken we wel een nieuw draadje aan.

Step by step.
Eerst Ontrax nog. Deze keer niet voor Regie en mij. Want ik ga dan plaatse om nog wat Irish stuff aan te schaffen. (Dat bezoekje aan Jack's te Rotterdam met z'n "Black stuff" heeft ergens z'n gevolgen:
Nu mot ik nog een geschikte naam gaan vinden vr. m'n MSM F 3.0 bak.)
Krijgen we hiermee ook de ervaringen bij van onze vervanger. Gelieve hem wat te soigneren. (overbodige vraag eigenlijk. Komt we goe).

SLAINTE !

doomslu

Citaat van: Paul Bender op 05 maart 2019, 22:01:57 PM
Micro Modulebaan h0 Utilitaire Bakken.

Naast o.a. de Mh0UB's (Modulebaan h0 Utilitaire Bakken)  en de MNUB's (Modulebaan N Utilitaire Bakken)

Snappunu? ;)
Ja hoor!  :D

Waarom makkelijk maken als 't ook moeilijk kan hé.

Succes er mee mannen.  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Cord

Het is een fraai geheel geworden en het deed mij een beetje denken aan Panorama Mesdag.


Foto: Wikipedia
Ze hebben daar de voorgrond van echt zand laten doorlopen in het geschilderde zand van het schilderij. Misschien mosterd na de maaltijd, maar met zo'n achtergrond krijgt dit diorama misschien een cultureel tintje.
Groet, Wim Corduwener


Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en Oe • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (Oe) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbashing

Hendrik Jan

Miel aan Zee is dit weekeinde het eerste wat je ziet, als je On Traxs in Utrecht bezoekt!
Samen met msm-module Okegem, als blikvanger en onderdeel van Modulebaan.nl

Wie had dat gedacht?

groeten
Hendrik Jan