Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Nogmaals gewaarschuwd!!!

Gestart door Rangeerduivel, 31 maart 2018, 17:36:18 PM

Rangeerduivel

Vrienden;
Ook ik heb zoals zovelen onder ons enkele voorwerpen op verkoopsites zoals bvb tweedehand.be staan.
Ik merk dat het de laatste tijd meer en meer een trend wordt dat sjacheraars zichzelf bereid verklaren uw item te kopen en ze zijn zelfs spontaan bereid 35€ méér te betalen als je het toch maar voor hen reserveert.
Daar is maar één reactie veroorloofd, negeer ze en laat U er niet aan vangen.
Meestal zijn dit Frans- of Engelstalige "kopers".
Ze proberen aan uw gegevens te komen door betrouwbaar klinkende namen zoals DHL of zelfs PayPal aan te voeren.
Ikzelf ben deze maand reeds 4x met zulke praktijken geconfronteerd, doch een verwittigd mens is er 2 waard...blijkt!
Hun taktiek is steeds dezelfde; Je moet een rekening openen naar een site (DHL of PayPal) via een link die zij jou doorspelen, maar daar zit het addertje onder het gras, dit is een valse link en zonder dat je het weet geef je jouw gegevens aan hen zelf door, en laat het nu net met die gegevens zijn dat ze jouw rekening(en) leeg halen.
Dus alles samen gevat;
Aanvaard enkel cash betaling bij afhaling of overschrijven naar jouw IBAN-bankrekening, alle andere vormen van betaling zijn uit den boze!

Nu zullen velen zeggen, dat weet ik allemaal wel, maar hou er rekening mee dat zij meestal beroepsoplichters zijn en dus hun vak zeer goed kennen...

;)

Ik had er graag de nadruk op gelegd dat dit niet de schuld is van de site tweedehands.be, de enige schuldigen hiervan zijn de oplichters zelf.