Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Intermodellbau Dortmund 2018

Gestart door Georgevandamme, 19 maart 2018, 15:17:46 PM

Georgevandamme

Ook dit jaar zou OVMV Aalst een reisje organiseren naar de Intermodellbau beurs in Dortmund, dit alleen als er genoeg interesse is, en dit op donderdag 19 april 2018.

Zoals verleden jaar plannen we een vroeg vertrek (05 uur) en een terugkeer vanuit Dortmund in de late namiddag.
Wat betreft deelname prijs zou dit ongeveer rond hetzelfde bedrag liggen als in 2017 (afhankelijk van kost van bus en aantal deelnemers), dat bedroeg toen € 48. In dat bedrag zal dan ook het ingangsticket (groepsprijs € 9,5 pp) inbegrepen zijn.

Als jullie willen meegaan, laat ons wat weten via info@ovmv.be of je interesse hebt en met hoeveel personen je eventueel zou willen deelnemen.
Graag een antwoord voor 26 maart 2018 aub.

Met vriendelijke groeten


Dirk Mertens
Secretaris OVMV vzw

oebr

Hoe laat zouden jullie terugkeren ?

Vorig jaar was de terugreis al om 15u en dat vond ik toch wat overdreven vroeg voor een bedevaart, twee jaar geleden was het 17u en dat vond ik wel OK.
On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992

Starter99

Later terugkeren wil zeggen dat er een 2de chauffeur nodig is, dat maakt het geheel dan duurder.

oebr

Ja, die wetgeving is enigszins bizar. Jammer.
On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992

Rangeerduivel

Citaat van: oebr op 20 maart 2018, 00:03:57 AM
Ja, die wetgeving is enigszins bizar. Jammer.

Die "bizarre" wetgeving is er eindelijk gekomen na jarenlange uitbuiting door malafide wergevers van hun personeel... ::)
Mensen die hier tegen zijn staan ook de eerste in de rij om negatieve kommentaar te geven wanneer eens een bus- of vrachtwagenbestuurder indommelt!
Enkel voor henzelf moeten uitzonderingen gemaakt worden... :-\

;)

Sorry voor de draadvervuiling maar dit wou ik even kwijt.

oebr

Indommelen als je 6 tot zelfs 12 uur aan 1 stuk moet rijden akkoord.
Logisch dat dat onmogelijk werd gemaakt.
Maar wanneer je de hele dag in een bus op een parking zit kan je gerust
nog een uur of drie rijden want je had de hele dag tijd om zalig te dutten.
Nuances zijn deze hysteriemaatschappij vreemd.





On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992

Metpetergaathetbeter

maar die 3 uur die hij niks zit te doen moet door de patron ook betaald worden :-\ bovendien is de bus dan ook niet beschikbaar om aan nog aan iets anders te kunnen beginnen

marctje

De wetgeving rond rij en rusttijden zijn eigenlijk behoorlijk simpel. Rij je 4,5 uur aan één stuk moet je verplicht 45 minuten rust nemen. Neem je in die 4,5 rijtijd een pauze van 15 minuten moet je na 4,5 uur rijden een pauze van 30 minuten nemen. Werkzaamheden tellen niet mee in de rij en rusttijden maar wel in de volledige werkuren per dag. Een chauffeur mag 2 X 4,5 uur rijden en tot 12 uur werken, de rij en rusttijden tellen wel mee als werkuren. Eén maal per week mag een chauffeur 11 rijden maar moet dan wel na elke 4,5 uu r45 minuten pauze nemen. Als de buschauffeur dus naar Dortmund rijdt en hij doet daar 4,5 uur over moet hij daar zijn pauze nemen van 45 minuten, staat hij daar 3 of 4 uur stil heeft hij nog altijd recht om terug te rijden max 4,5 uur. Gaat hij hier over moet hij terug 45 min. pauze nemen en mag dan nog 2 uur rijden als hij die week nog geen 11 gereden heeft. Ik hoop dat jullie dit een beetje verstaan.
marc
Union Pacific and Amtrak models
a world on the other side of the ocean
Lid van de Westmalse Treinclub

Rangeerduivel

#8
Citaat van: marctje op 20 maart 2018, 21:37:38 PM
De wetgeving rond rij en rusttijden zijn eigenlijk behoorlijk simpel. Rij je 4,5 uur aan één stuk moet je verplicht 45 minuten rust nemen. Neem je in die 4,5 rijtijd een pauze van 15 minuten moet je na 4,5 uur rijden een pauze van 30 minuten nemen. Werkzaamheden tellen niet mee in de rij en rusttijden maar wel in de volledige werkuren per dag. Een chauffeur mag 2 X 4,5 uur rijden en tot 12 uur werken, de rij en rusttijden tellen wel mee als werkuren. Eén maal per week mag een chauffeur 11 rijden maar moet dan wel na elke 4,5 uu r45 minuten pauze nemen. Als de buschauffeur dus naar Dortmund rijdt en hij doet daar 4,5 uur over moet hij daar zijn pauze nemen van 45 minuten, staat hij daar 3 of 4 uur stil heeft hij nog altijd recht om terug te rijden max 4,5 uur. Gaat hij hier over moet hij terug 45 min. pauze nemen en mag dan nog 2 uur rijden als hij die week nog geen 11 gereden heeft. Ik hoop dat jullie dit een beetje verstaan.

Dat is dan jouw eigen interpretatie!
In principe mag je 9u per dag rijden,(blokken van max 4'5u met min 45min rusttijd.)
Twee maal per week mag die 9u opgetrokken worden naar 10u, maar dan geen 2 dagen na elkaar.
Bij ons op het bedrijf zijn in het begin ook veel boetes betaald door fantasten die hun eigen mening er over hadden, maar ze waren rap geleerd!
https://www.google.be/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwiH_Y_ijP3ZAhWNK1AKHZgxAqAQFggoMAA&url=http%3A%2F%2Fwww.fimatour.be%2Frij-rusttijden%2F&usg=AOvVaw3byWnKiylB4lRNWqjpNmno
De nachtrus dient minstens 11u te bedragen en mag 3x per week ingekort worden naar 9u.
https://www.google.be/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=4&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwjKuPK3jv3ZAhXJhrQKHanoBWsQFghZMAM&url=http%3A%2F%2Fwww.pelikaancars.be%2Farticles%2F12-rij-en-rusttijden-autocarchauffeur&usg=AOvVaw1WuM3kxPfpK0P1fRHgehRW
Het probleem zit hem hier bij de reis Dusseldorff dat de chauffeur zijn daaropvolgende nacht te kort zou zijn en hij dus de volgende dag niet of heel laat zou kunnen werken...en dat plezier gaat die baas jullie niet gunnen.
Ik heb de laatste 10jaar deze wetgeving correct opgevolgd en dat geeft een chauffeur pas een menswaardig bestaan...

;)

sdz1976

Met alle respect voor ieders mening, maar kunnen we terug ontopic gaan aub?

Grtz,

Samuel.
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

Georgevandamme

Nog enkele plaatsen op de bus, inschrijven ten laatste op 4 april bij OVMV

rgp

Red,
Ik denk dat je niet weet waarover je spreekt. Op een parking is geen volwaardige rust.

Marc,
Je zit verkeerd.

Rudy,
100%gelijk.

Roland

sdz1976

Citaat van: rgp op 31 maart 2018, 10:37:34 AM
Red,
Ik denk dat je niet weet waarover je spreekt. Op een parking is geen volwaardige rust.

Marc,
Je zit verkeerd.

Rudy,
100%gelijk.

Roland

Roland,
Jij respecteert de vraag niet om ontopic te blijven.
Als je hier over wil doorpalaveren start er dan maar een nieuw draadje over op.


Grtz,

Samuel.






www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

rgp

Samuel,

Zal ik eventueel doen, maar gaat men dan alle draadjes waar er gepalverd wordt en/of niet over modelbouw(treinen) gesproken wordt sluiten.

Ok, ik ben weg naar een treinenforum (loco revue)

Zalig Pasen

Roland

Metpetergaathetbeter

zal er van de jaar niet geraken, tijd en geld dienen om te renoveren !  8)