ESU 31281 Rail Feeding Class 66

Gestart door ceuleer, 17 maart 2018, 01:25:58 AM

ceuleer

Een tijdje geleden is de ESU 31281 Rail Feeding Class 66 uitgeleverd.
Tijdens het inrijden van de loc kwam ik tot de vaststelling dat 4 van de 6 assen niet altijd mee ronddraaien.
De wielassen zonder tandwielen, sleepen gewoon over de rails, af en toe draaien ze mee.
Nu heb ik de bogies een opengemaakt, en langs de ene kant is het de derde as van vooraan bekeken die geen tandwiel heeft.
En langs de andere kant is het de tweede as die geen tandwiel heeft.
Wat mij opviel was dat er weinig vet in de bogies zit, dus alles gaat redelijk stroef.
Ik heb er dus een beetje vet bijgedaan.

Maar nu heb ik deze loc vergeleken met mijn ESU DE 6311 Crossrail, en hier zitten ander bogies onder.
In beide bogies hebben de tweede assen geen tandwiel.
Waarom is dit eigenlijk veranderd ? Misschien heeft forumlid Loksound meer info over deze aanpassing.  ;)

ps: Ik ben blijkbaar niet de enige die last heeft van de slepende wielen op de ESU Rail Feeding.

eve

Ik heb hier een absoluut nieuwe ESU 31281 op de werkbank liggen met 3-as aandrijving. Op 1 draaistel ontbreekt een tussen-tandwiel.
De sensoren voor bocht- een wisseldetectie zitten er ook niet meer op (wel beschreven bij de technische specificaties).

Een en ander zeker om de prijs laag te houden ?

E.

pandur

In een bijdrage op het Duits ESU forum tracht ESU Support zich te excuseren voor de vernieuwde draaistellen , waarbij het de bedoeling was om de AC omschakeling in de afneembare sleper te vereenvoudigen .
Ook de vereenvoudiging van de contacten voor bocht- en wisseldetectie ligt hier aan de basis .

Blijkbaar is er sprake van een tegoedbon voor aangepaste RP25 wielassen , met de mededeling dat deze nog NIET leverbaar zijn .

Eric
NMBS-DB / H0 2rail DCC - ABC / ECoS II 4.2.10 / ECo Boost /MC II / LokPro 5.2.2 (2.7.9)

ERVIN

Prijs laag houden , niets van gemerkt , nog steeds de volle pot betaald , en ik hoef geen tegoedbon  , ik wil graag bocht en wisseldetectie , ik hoop dat de volgende , reeds bestelde , ESU Lineas loc terug is zoals hun eerdere modellen. :(

Floris

Drukken de stroomafnemers niet gewoon te hard tegen de wielen? Op zich lijkt de constructie me niet eens zo verkeerd als ik t zo zie, trekken zal het wel met al die banden (2 bandjes op zo'n loc lijkt me voldoende maar goed) en die ene as met lager in t midden is neem ik aan geveerd? (veertje boven dat middenlager)
En werkt die boog en wisseldetectie inmiddels wel goed dan? Dr staan me een hoop verhalen bij dat t steeds kortsluiting en ellende opleverde, maar dat kan een vorige uitvoering zijn natuurlijk.

Rangeerduivel

#5
Citaat van: pandur op 17 maart 2018, 10:16:25 AM
Blijkbaar is er sprake van een tegoedbon voor aangepaste RP25 wielassen , met de mededeling dat deze nog NIET leverbaar zijn.

Ja dat klopt, je dient er idd lang op te wachten

Ik heb hier nog een ongebruikte set liggen van 6 assen(4 met en 2 zonder aandrijftandwiel)
Het zijn RP25 wielen die moesten dienen voor de zwarte MRCE class 77.
Tauschradsatz c66/77  nr 35050.sp.24

Verkrijgbaar tegen verzendprijs of afhalen is gratis voor wie eerst reageert... ???

;)

Wat kortsluiting bij de bocht- en wisseldetectie op de vorige modellen betreft, ik had vroeger een class 77 (verkocht wegens inkrimpen verzameling), maar hij deed het wel perfect.
De 8040 daarentegen durft wel eens sputteren op sommige plaatsen, maar nooit van dien aard dat de Ecos op veilig zou springen, Het ingebouwde powerpack helpt daar aan mee uiteraard, een andere loc blijft staan op dat kritieke punt, ééntje met powerpack rijdt verder en de kortsluiting is teniet gedaan vooraleer de Ecos kan reageren.

ceuleer

Hou maar bij voor mij Rudy, we spreken wel af hoe ze bij mij geraken.  ;)

Rangeerduivel

OK, Gunter, voor jou uitzonderlijk is de verzending gratis, je had nog wat tegoed van mij...! ;D
Mail mij gewoon je adres door....

;)