PCC trams Antwerpen

Gestart door voor5dekeer, 13 maart 2018, 23:32:56 PM

voor5dekeer

Ik ben op zoek naar een niet gemotoriseerd model van de Antwerpse PCC trams, uitvoering MIVA of De Lijn.
Ferivan heeft nu wel een model, maar dat is gemotoriseerd dacht ik, en prijzig om enkel stil te staan.
Ik weet niet of ze ook zonder motor worden geleverd, kan ik nog als laatste middel eens vragen.
Maar misschien dat er andere merken zijn zonder motor van deze o zo typische trams.
alvast bedankt.

Guy

marc goovaerts

Het Ferivan eens vragen kost niks hé

Rangeerduivel

Destijds werd door ATLAS een PCC uitgebracht voor 4,99€,
Redelijk correct model (statisch) maar de voorloper van een hele reeks die alsmaar duurder werden.
Na 3 zendingen zat ik al aan 28€!
Doch één telefoontje en je was klant af!

;)

59erke

#3
Guy, je bent niet alleen op zoek. Ik ben ook al een tijdje op zoek naar dergelijk exemplaar.
Mocht je iets vinden mag je me zeker iets laten weten.
Ferivan heeft er inderdaad eentje in zijn gamma doch echter in de uitvoering van de lijn.
Paul van Pb messingmodelbouw had er ook eentje in zijn gamma.  (trouwens in de Gentse uitvoering nog verkrijgbaar)

Vroeger kon je een kartonnen model aanschaffen in het trammuseum en het winkeltje in de premetro in Antwerpen.

Het pcc atlas model is echter geen model van de Antwerpse tram maar ik dacht van de MIVB (niet 100% zeker)

Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

D_Loc

Citaat van: 59erke op 14 maart 2018, 11:59:15 AM
Het pcc atlas model is echter geen model van de Antwerpse tram maar ik dacht van de MIVB (niet 100% zeker)
De Atlas PCC is die van Charleroi, in crème-rood. Nagenoeg hetzelfde model als de Haagse PCC serie 1000 (met kleine raampjes boven de grote ramen).
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk

voor5dekeer

Bedankt voor reacties.
Toch al wat tips. Die kartonnen model kan ik me nog vaag herinneren, maar toen was de interesse er niet  :(

Ik dacht aan zo de periode van de bloemekestram ::)

we blijven speuren...

Guy

voor5dekeer

Citaat van: marc goovaerts op 13 maart 2018, 23:54:44 PM
Het Ferivan eens vragen kost niks hé

klopt, dat houd ik als laatste....

Guy

59erke

Je kan ook altijd een model laten maken door Jorgen Edgar, maar ik heb geen gedacht wat dit zal kosten.
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

Rangeerduivel

Citaat van: D_Loc op 14 maart 2018, 12:12:21 PM
Citaat van: 59erke op 14 maart 2018, 11:59:15 AM
Het pcc atlas model is echter geen model van de Antwerpse tram maar ik dacht van de MIVB (niet 100% zeker)
De Atlas PCC is die van Charleroi, in crème-rood. Nagenoeg hetzelfde model als de Haagse PCC serie 1000 (met kleine raampjes boven de grote ramen).

Tja...daar gaan de meeste mensen die ooit het diorama zien over struikelen denk ik ! ::)

;)

voor5dekeer

Citaat van: Rangeerduivel op 14 maart 2018, 20:25:55 PM
Citaat van: D_Loc op 14 maart 2018, 12:12:21 PM
Citaat van: 59erke op 14 maart 2018, 11:59:15 AM
Het pcc atlas model is echter geen model van de Antwerpse tram maar ik dacht van de MIVB (niet 100% zeker)
De Atlas PCC is die van Charleroi, in crème-rood. Nagenoeg hetzelfde model als de Haagse PCC serie 1000 (met kleine raampjes boven de grote ramen).

Tja...daar gaan de meeste mensen die ooit het diorama zien over struikelen denk ik ! ::)

;)

En daar ben ik lang nog niet aan toe omdat ik de enige kamer die beschikbaar was heb moeten omtoveren tot logeerkamer voor de kleinkinderen !
En die zijn nog een beetje klein voor modeltreinen in HO ;)

Guy