Roco's ombouwen naar Digitaal

Gestart door Akhela, 13 maart 2018, 22:58:46 PM

Peter

gebruik zelf al jarenlang tot volle tevredenheid meestal Uhlenbrock decoders. Een enkele is een ESU en zelfs  1 Piko decoder.
Met vriendelijke groeten
Peter

Rangeerduivel

Citaat van: Flip op 29 maart 2018, 10:38:57 AM
@ Rangeerduivel : Leg eens uit waarom Esu de beste zijn? Heb je ze vergeleken met andere merken dan ?
Gr
Flip

De Esu decoders zijn veel fijner af te regelen, (locprogrammer), en ja, vergeleken met andere decoders komen ze er als beste uit.
Ze geven ook veel voordelen tov andere merken als je al met sound gaat werken.
Feit is dat ze doorgaansweg een paar €'s duurder kosten dan andere merken en daar struikelen veel mensen over uiteraard.

;)

Gaspar

Voor die oude Roco modellen voldoen die Ulenbrock decoders prima. Zelf heb ik voor de Roco modellen van de 59, 62 en 20 reeks de goedkope 76320 van Uhlenbrock gebruikt. Ze hebben geen bijkomende aansluiting, maar bij die oude locs zijn die toch niet aanwezig. Voor ongeveer 17euro moet je die kunnen vinden.
Het aantal cv s bij die decoders is beperkt, maar in het begin is dat geen probleem.
Grn    Guy
 

ceuleer

Ik ben het volledig eens met Rudy, omdat ik mijn decoders via de lokprogrammer op de pc instel, en omdat dit alleen gaat met ESU decoders, koop ik dus nog alleen ESU decoders, en ik heb van ESU eigenlijk nog nooit een defecte decoder gehad, dus ik vind ze zeker hun geld waard.
Alleen de basic decoders zou ik niet aanraden, want dan heb je niets aan de lokprogrammer, je kan maar weinig instellen op die decoders.
Een lokpilot/loksound V4 vind ik zeer goed, en die mogelijkheden van instellen zijn enorm.
Natuurlijk moet je soms proberen en nog eens proberen, zo leer je weer wat bij.

En wat Guy schrijft over beperkte cv's, in het begin is dat geen probleem. OK.
Maar wanneer je een tijdje later een V4 ingesteld hebt en je loc kruip en rijdt nu echt zoals je wil, en dan laat je die loc met die decoder met beperkte instellingen eens rijden, dan denk je, amai, zou ik hier ook geen betere decoder insteken, zodat hij ook rijdt en kruipt zoals de ander loc.
Ineens een goede decoder aankopen, dan hoef je die achteraf niet meer te vervangen, want dan koop je 2 decoders voor dezelfde loc.
In het begin wanneer je met digitaal begint, dan plaats je een decoder, en schakel je de lichten in, en begint te rijden. Whauw, geweldig.
Een tijdje later, eigenlijk vertrekt die loc nogal snel, eigenlijk blijven die sluitlichten branden, enz....
Zo zijn er bepaalde functies die digitaal zeer aantrekkelijk maakt, maar met die goedkopere decoders zit je vast, vele functies zijn niet in te stellen in de decoder, en dit is nu iets wat zo geweldig is bij de ESU V4, alles is via de lokprogrammer naar wens in te stellen.
En daarom mogen voor mij deze decoders een beetje duurder zijn.

Alberke

Citaat van: Rangeerduivel op 29 maart 2018, 12:36:57 PM
Citaat van: Flip op 29 maart 2018, 10:38:57 AM
@ Rangeerduivel : Leg eens uit waarom Esu de beste zijn? Heb je ze vergeleken met andere merken dan ?
Gr
Flip

De Esu decoders zijn veel fijner af te regelen, (locprogrammer), en ja, vergeleken met andere decoders komen ze er als beste uit.
Ze geven ook veel voordelen tov andere merken als je al met sound gaat werken.
Feit is dat ze doorgaansweg een paar €'s duurder kosten dan andere merken en daar struikelen veel mensen over uiteraard.

;)
Ik wil ook geen andere.
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D