Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Hoe media en modelbouw familie kan samenbrengen

Gestart door Koen, 13 maart 2018, 20:36:09 PM

Koen

Bij het bekijken van Aiguillage over Mini-World Lyon (het YouTube kanaal) kwam ik vandaag tot het besef dat ik niet de enige modelbouwer in de familie ben.
Een van de deelnemers voor de selectie van modelbouwers voor Mini-World bleek tot mijn grote verwondering Eric Vaganay te zijn.
Na opzoek werk in de stamboom zou hij wel degelijk familie zijn (van de nog in leven zijnde Franse tak). Ik heb bij Mini-World zijn gegevens opgevraagd en hoop nu met hem contact te komen en ik ben benieuwd of hij de selectie gehaald heeft.
Zo zie je maar hoe de media en modelbouw een familie kan samenbrengen.


Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren

marc goovaerts


Koen

Blijkbaar wel. Ik dacht dat ik de witte raaf in de falmilie was.
Op dat gebied werd ik soms wel eens scheef bekeken in onze familie en kreeg af en toe wel eens te horen "diene is kinds gebleven"  of smalend "en speelt ge nog altijd met uw treintjes" of soms groffer zoals "wordt eens volwassen".
Nu er natuurlijk nog iemand is en dan nog van onze oorspronkelijk tak, zullen ze misschien anders beginnen reageren daar men hoog oploopt met de roots in Frankrijk  :D.

Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren

philippe_007

Tja, ons hobby is bij velen niet hoog aangeschreven.
Ik ken het fenomeen, langs mijn schoonfamilie kant is het ook steeds commentaar. Maar dan krijgen ze ook een antwoord.
Zo is het tijdens Mobexpo communie van een dan de kindjes en zei mijn vrouw dat ik niet kan komen overdag. Kreeg ik al direct de commentaar gade weer naar diene zever. Ik heb dan ook direct geantwoord "nee ik ga juist niet naar diene zever"... Met alle respect voor deze die katholiek zijn, maar als sommigen geen respect hebben voor andermans hobby dan moeten ze het ook niet van mij verwachten.

Maar als er dan iets stuk is met een elektrisch apparaat, of er moet gesoldeerd worden of iets in hout gemaakt worden dan zijn ze daar...

Koen, succes met uw Franse roots

Koen

Oh ja, Philippe. Dit klinkt mij zo bekend :).
Ik ben benieuwd of ze vanuit Lyon gaan reageren op mijn vraag om ofwel mijn gegevens aan Eric te geven ofwel om zijn gegevens naar mij door te sturen. Laat ons hopen  :).

Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren

philippe_007

dat ze zijn gegevens niet doorsturen kan ik verstaan, maar als jij vraagt om uw gegevens door te sturen dat zouden ze toch moeten doen...
Ook nog hopen op een antwoord dan.
Ik duim voor u

railrunner

Citaat van: Koen op 14 maart 2018, 07:06:45 AM
Blijkbaar wel. Ik dacht dat ik de witte raaf in de falmilie was.
Op dat gebied werd ik soms wel eens scheef bekeken in onze familie en kreeg af en toe wel eens te horen "diene is kinds gebleven"  of smalend "en speelt ge nog altijd met uw treintjes" of soms groffer zoals "wordt eens volwassen".
Nu er natuurlijk nog iemand is en dan nog van onze oorspronkelijk tak, zullen ze misschien anders beginnen reageren daar men hoog oploopt met de roots in Frankrijk  :D.

Groetjes,
Koen

Herkenbaar...

Citaat van: philippe_007 op 14 maart 2018, 09:31:46 AM
Tja, ons hobby is bij velen niet hoog aangeschreven.
Ik ken het fenomeen, langs mijn schoonfamilie kant is het ook steeds commentaar. Maar dan krijgen ze ook een antwoord.
Zo is het tijdens Mobexpo communie van een dan de kindjes en zei mijn vrouw dat ik niet kan komen overdag. Kreeg ik al direct de commentaar gade weer naar diene zever. Ik heb dan ook direct geantwoord "nee ik ga juist niet naar diene zever"... Met alle respect voor deze die katholiek zijn, maar als sommigen geen respect hebben voor andermans hobby dan moeten ze het ook niet van mij verwachten.


Geef de communicant een startsetje... ;D :-X (oooh, ik heb toch een rotslecht karakter  ;D)

59erke

Gisteren trouwens iemand "groeten uit 1975" gezien.

Er kwam daar ook een marklin baantje in beeld, toen was dit nog populair bij jongeren
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

philippe_007

Citaat van: railrunner op 14 maart 2018, 11:33:37 AM

Geef de communicant een startsetje... ;D :-X (oooh, ik heb toch een rotslecht karakter  ;D)

das een goed idee :-) 

Koen

Citaat van: 59erke op 14 maart 2018, 12:01:25 PM
Gisteren trouwens iemand "groeten uit 1975" gezien.

Er kwam daar ook een marklin baantje in beeld, toen was dit nog populair bij jongeren

Dat heb ik inderdaad gezien. Als je Jan Verheyen dan hoorde vertellen dat hij watten in het huisje stak en dit dan liet branden om het allemaal wat echter te laten lijken ;D ... dan staan we nu toch wel wat verder met onze rookgeneratoren.

Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren