Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

REE Moyse rangeerlocje

Gestart door PeterVG, 06 maart 2018, 14:33:12 PM

PeterVG

Net wil ik mijn REE Moyse locje testen. Ik zet het op de baan en al meteen gezoem. Nu heb ik wel meer geluidsdecoders maar nooit zulk een gezoem net of er een kortsluiting in de loc zit. Dan begint plots het geluid van de loc op te starten. Geen kortsluiting dus want dan zou het geluid niet opstarten. Nu zit ik te zoeken in mijn handleiding wat het locadres dan wel mag zijn. Helaas ik kan het nergens vinden. Geen erg ik zoek het op via mijn Uhlenbrock centrale.... lukt niet ik krijg de melding kortstluiting. Hmm vreemd ik zet het ding nog eens op de baan. Het geluid start op en na een tijdje vliegt het locje de baan over op topsnelheid.

Wie kan mij vertellen wat het locadres is?
Is dat gezoem van het locje normaal?
Heeft er iemand een oplossing om kadee koppelingen te monteren?

eve

Peter,
Ontkoppel uw power-pack eens in het locje.
Mvg, Erik

evan

Peter,

Ik hoop dat je er snel achter komt wat het adres is.  Naar gewoonte is het een ZIMO decoder die er in zit.

Wat de koppeling betrefty heb ik M'n REE medelletjes met volgende aanpassing van kadee voorzien.

https://www.ree-modeles.com/185-interface-nem363-kadee

Als het maar voor 2 koppelingen is, kan ik je nog wel helpen met wat ik heb liggen.

Groeten,

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Kautenbach

Ik heb er ook eentje, gewoon loc adres 3 ;) met geluid ook en powwrpack,

Balen dat de jouwe t  nu niet doet, naar de winkel en op t programeeerspoor ?

sdz1976

Cool dat jullie hem al hebben, ik wacht nog steeds op de mijne  ??? :-\



Grtz,

Samuel.
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

PeterVG

Bedankt heren voor de reacties.
Wim, als het inderdaad locadres 3 is dan is mijn exemplaar op hol geslagen..... hij luistert absoluut niet.
Dat wordt een reisje naar de winkel,  altijd miserie bij mij dat digitale speelgoed.
Evan, bedankt voor de tip. Dit is inderdaad wat ik nodig heb.

Kautenbach

....t lijkt mn vrouw wel.... 8) 8)

dani

op hol geslagen, niet luisteren , en zijn adres niet respecteren...  En ook niet te resetten....     klinkt bekend.
Ik heb dat ooit al 2 keer gehad met  TAMS  decodertjes  (ik heb er intussen denk ik zo'n 50-tal van die dingen ingebouwd)

De oplossing bij mij was vrij simpel :  retourtje Conrad, nieuwe decoder gekregen (garantie) en opgelost.

Dus misschien toch inderdaad mee naar de verkoper terug gaan ipv zelf te proberen oplossen.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

dani

Citaat van: Kautenbach op 06 maart 2018, 19:49:07 PM
....t lijkt mn vrouw wel.... 8) 8)
dit durfde ik NIET posten, maar ben wel blij dat iemand het gedaan heeft zodat ik nu kan zeggen :  "AMEN brother !"
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Kautenbach

 ;D ;D

Nou ja, ik hoop wel dat Peter, an loc aan de praat krijgt ;)