IPMS - beurs/tentoonstelling te Antwerpen-Hoboken

Gestart door Herwig, 28 februari 2018, 10:10:53 AM

Herwig

Wat?              Flanders Modelling Festival   ~  IPMS
Wanneer?       zaterdag 17 maart 2018       09.00u
Waar?             Don Bosco-school Hoboken          Salesianenlaan 15 ( zijstraat St.-Bernardsesteenweg)          2660 B-Hoboken   
Vrije Toegang .

Met heel wat 1ste- of 2de-hands toebehoren,  soms ook prima geschikt voor spoormodelbouw ....

http://www.ipms-antwerpen.be/index.php/modelling-festival-nl/general-nl

( IPMS = International Plastic Modellers Society )

renstimpie


SuSke

#2
We zetten het dan ook in onze agenda :)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Gerolf

Citaat van: SuSke op 01 maart 2018, 17:43:56 PM
We zetten het dan ook in onze agenda :)

Mijn agenda laat het (jammer genoeg) niet toe. Maar héél graag een volgende keer  :)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

marc goovaerts

Vaste jaarlijkse kost (tenzij er iets tussen komt)

Peter

Mag zeker niet ontbreken.
Altijd weer een drukke maar gezellige sfeer en weer een ruime keuze (zeker aan verf, profieltje enz.)
Met vriendelijke groeten
Peter

modelbaanHO

Ik heb de beurs al een paar keer bezocht en telkens wel iets bruikbaars gevonden.
Bovendien heb ik in het verleden ook military gebouwd (vliegtuigen op 1/72, tanks e.d. op 1/35 en vrachtwagens op 1/24).
Er staan trouwens nog enkele dozen in mijn kasten om te bouwen.

Of het dit jaar zal lukken om te gaan is twijfelachtig. Een hoop andere verplichtingen die dag  :(
Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

Herwig

#7
Jaarlijkse IPMS in Don Bosco heeft een zekere gezelligheid.  (*)
Heb er vorig jaar  3 x  een identieke Airfix-bouwdoos gekocht , elk in een andere versie van verpakking, bij verschillende kraampjes en met een andere netto-prijs.  Om door elkaar te smijten en zo goed-en-kwaad als mogelijk te hersamenstellen tot één nieuw geheel (kit-bashing).

( *  lang geleden nog in Zwijndrecht, in een schooltje schuins tegenover het station en later in Sint-Job )

loebaske

 Zal er ook aanwezig zijn, je heb bij deze stijl van modelbouw groen nodig...

renstimpie


Herwig

#10
Deze IPMS was wel wat kaler dan vorige jaren. Met lege plekken in de zalen. Standhouders wellicht thuis gebleven wegens aangekondigde sneeuw ?     Ook de tentoonstelling / wedstrijd in de grote zaal was iets bescheidener.
Maar nog steeds een uitgebreide keuze van lectuur, verfjes, onderdeeltjes & toebehoren, modelbouwgereedschap en 'dozen & doosjes'.
 
Er zou ondertussen toch ook een (herkenbaar) probleem heersen van iets te veel grijze brigade en te weinig  'jongeren' ,  volgens
bevoegde personen ....



modelbaanHO

Ik ben er bijna letterlijk binnen en buiten gevlogen (had maar een uurtje de tijd).
Maar ik heb gevonden wat ik zocht: enkele verfsetjes voor het verweren van mijn rollend materiaal.

Heb ook eventjes staan twijfelen bij een goedkope verfspuit van het merk Fengda.
Ik vraag me af waar bij zo'n goedkope modellen het verschil zit met de duurdere merken.
Ik vermoed in de mogelijkheden tot een fijnere afstelling, maar in de specs van de verschillende merken kan je dat niet afleiden.

Persoonlijk vond ik de kwaliteit van de deelnemende diorama's minder als de vorige wedstrijden.
Maar hoe dan ook hebben die meestal nog altijd een niveau waar ik alleen maar van kan dromen.
Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

Rangeerduivel

Citaat van: modelbaanHO op 19 maart 2018, 13:22:18 PM
Heb ook eventjes staan twijfelen bij een goedkope verfspuit van het merk Fengda.
Ik vraag me af waar bij zo'n goedkope modellen het verschil zit met de duurdere merken.

Ook ik heb er één in dien aard met kompressor,drukregelaar en al voor minder dan 100€, je moest ze gekocht hebben Luc, het is zoals met auto's; een dure rijdt ook....  ???

;)

Peter

Het verschil zit volgens mij meestal in de service als er problemen zijn.
Ik heb mijn Badger 200 single action reeds meer dan 30 jaar en deze doet het nog steeds uitstekend. Nog steeds zijn, bij een probleempje, nog alle onderdelen verkrijgbaar.
Het enige dat ik al een paar keer heb moeten vervangen is de dichting tussen de Badger en het verfglas en het teflon zuigbuisje. Beide onderdelen kosten trouwens heel weinig
Met vriendelijke groeten
Peter

Dirky

#14
Citaat van: Rangeerduivel op 19 maart 2018, 14:42:34 PM
Citaat van: modelbaanHO op 19 maart 2018, 13:22:18 PM
Heb ook eventjes staan twijfelen bij een goedkope verfspuit van het merk Fengda.
Ik vraag me af waar bij zo'n goedkope modellen het verschil zit met de duurdere merken.

Ook ik heb er één in dien aard met kompressor,drukregelaar en al voor minder dan 100€, je moest ze gekocht hebben Luc, het is zoals met auto's; een dure rijdt ook....  ???

;)

Toch wel een groot verschil hoor! >>> misschien een draadje openen over ervaringen met goedkope spuiten? dan vervuilen we dit niet... http://forum.modelspoormagazine.be/index.php/topic,27490.0.html