Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Nieuw op het forum

Gestart door MMTB, 28 februari 2018, 09:33:35 AM

MMTB

Hallo allemaal,

Ik ben Mark van Dijk uit Nederland, 32 jaar en al enkele jaren een meelezer op dit forum. Vanaf mijn kindertijd ben in al met treinen bezig en begonnen als tapijtrijder met Marklin. Rond mijn 15e heb ik de overstap naar modeltrams gemaakt en de modeltrambaan 'Rheinberger Strassenbahn Betriebe' gebouwd. Hiermee ben ik in 2009 naar Eurospoor gegaan en sindsdien in het tentoonstellingscircuit terechtgekomen. Inmiddels is de trambaan na +/- 18 beurzen door heel Europa met pensioen gegaan en staat hij thuis opgeslagen. De frequente beursbezoekers zullen de trambaan wel herkennen door het grote schaduwstation en de vele trams die in korte tijd door de stad konden rijden.






Maar sinds de laatste beurs vorig jaar was het toch wel een leegte en heb ik besloten om aan de minibaantjes wedstrijd van 2018 mee te gaan doen. In plaats van trams en de bekende Faller bouwpakketten worden het stoomtreinen in schaal 0e met veel zelfbouw en een bosrijk landschap. Voor mij allemaal nieuw en een uitdaging op korte termijn. Binnenkort zal ik de bouw van de minibaan op het forum gaan beschrijven. Er komt ook nog een opvolger voor de trambaan, maar daar ga ik pas mee starten nadat de minibaantjeswedstrijd is geweest. Eerst eens een uitstapje maken naar een andere schaal en een flinke deadline zien te halen...

Groeten, Mark

P.S. Mijn forumnaam MMTB is een afkorting voor Marks Modeltrambaan. Zo had ik ooit mijn trambaan genoemd en onder deze naam ben ik ook op het Beneluxspoor forum actief.

mark7758

BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

marc goovaerts

Welkom, Mark. Ik heb al uitgebreid genoooten van je trambaan !

Gerolf

Welkom op ons forum, Marc  :)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Steam.N

Welkom op ons forum, Marc  :)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

philippe_007

Welkom op het Forum
Mooie trambaan...
succes met de bouw van de nieuwe (mini)baan

Geert

Wat een mooie trambaan zeg.

Welkom, en post maar veel foto's, we zijn op dit forum dol op foto's...

Geert
Schaal HO - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB
Huidig project: LocoNet 16 poorten ingangen/uitgangen

MMTB

Dank je wel allemaal. Ik zal veel foto's gaan plaatsen van de minibaan. Het moet heel wat anders gaan worden dan de trambaan, want die zat nog vol met beginnersfouten. Zo was de op en afbouw tijdens beurzen wel erg lang en bestond het uit veel losse onderdelen. Bijvoorbeeld alle huizen en bomen stonden los om overal makkelijk bij te kunnen. Door de bovenleiding van de trams is het lastig als er iets mis gaat.

Het minibaantje wordt gelijk een project om alles zo slim mogelijk te maken zodat de baan snel staat en ook weer ingeladen kan worden.

Pierre

Welkom op het Forum
Mooie trambaan Marc.
Groet Pierre.


mahtoska1

Welkom,
Ik heb je tram baan ooit in het echt gezien en ik was zeer onder de indruk. Prachtige baan. Ik kijk uit naar je mini baantje.