etsen: hoe verknippen jullie die plaatjes?

Gestart door Havoc, 20 februari 2018, 18:08:07 PM

Havoc

Stomme vraag wellicht, maar ik zou enkele stukjes willen etsen. Nu zijn die plaatjes 150mm x 250mm. Dit terwijl ik misschien in het begin maar 50mm x 50mm nodig heb voor de eerste testen.

Hoe versnijden jullie die dingen? Een papiersnijder lijkt me te licht, blikschaar geeft veel vervorming.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

bellejt

mini tafelzaag of wat bruter met een dremel

Havoc

Het eerste heb ik niet, het tweede wel, maar daar ben ik niet zo handig mee :D Nu ja, als er geen andere oplossing is.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

loebaske


Met een plaatschaar, zowat hetzelfde als een papier snijder maar kan krachtiger...

oebr

ja, met een plaatschaar. Is wel een enorm lomp geval, maar ze staat niet in de weg he.
Idem voor kolomboormachine.

De oude draaibank vliegt binnenkort wel weg, plaats maken voor moderne technologie.
On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992

Alberke

tafelzaag in de Lidl nu voor net geen 50 euro
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

PeterC

Ik snij die met een (inderdaad lompe) hefboomplaatschaar.  Een properder resultaat krijg je wel met een guillotine plaatschaar.
Groetjes, Peter


Gerolf

Hangt af van de materiaaldikte, lijkt me. Ik heb vaak aan een gewone schaar genoeg ...
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

MoVi

Ik gebruik er ook vaak een gewone schaar voor. Wel een grote met lange knip/snijvlak 20 cm. Steeds knippen bij het draaipunt en dan over 3 a 4 cm, dan heb je de meeste kracht en vervormt het nihil.
Ik gebruik deze schaar dan niet voor andere zaken.

Ronald Visser

Ronald Visser